Najnowsze wpisy, strona 4


gru 20 2016 Fleet Media – nowa forma reklamy wykorzystująca...
Komentarze: 0

 Czy słyszeliście kiedykolwiek o Fleet Media ? Jeśli nie, dzisiaj postaram się Wam opowiedzieć o tej formie reklamy, która pojawiła się stosunkowo niedawno na rynku i wywołała naprawdę spore zamieszanie.  Pierwszą firmą, która zdecydowała się na zastosowanie tego typu reklamy w swojej kampanii był Samsung. Kampania promocyjna Samsunga został doceniona. Firma zdobyła bowiem aż siedem nagród podczas Cannes Lions 2015, pięć statuetek Clio oraz wyróżnienie magazynu „Timie” za jedną z dwudziestu pięciu najlepszych innowacji w 2015 roku. Z drugiej strony innowacyjny pomysł Samsunga spotkał się też falą ogromnej krytyki ze strony niektórych osób. Zarzucano firmie, że ich projekt „ The Safety Truck” nie jest zbyt bezpieczny. Główny założeniem projektu było bowiem wyświetlanie reklam na tyłach jadących ciężarówek, tak aby inni użytkownicy drogi mogli oglądać je podczas jazdy. Zdaniem przeciwników pomysłu Samsunga, reklamy tego typu mogą za bardzo angażować uwagę kierowcy i w rezultacie  przyczynić się do zwiększenia ilości wypadków na drogach. Mimo wszystko kampanię promocyjną Samsunga należy uznać za bardzo interesującą od strony marketingowej.

Niemiecka firma RoadAds zainspirowała się „The Safety Truck” Samsunga i zamierza udowodnić jednak, że pomysł giganta telefonii komórkowej był trafiony. RoadAds zaprojektowała własny nośnik reklamowy, wykorzystujący elektroniczny papier, który będzie umieszczany na tyłach ciężarówek. Nośniki zostały wyposażone w nadajniki GPS, 4G oraz Wi-Fi. Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie nośników do przekazywania informacji na temat korków, niebezpiecznych zdarzeń drogowych, odległości do następnej stacji paliw. Jak pokazują badania 94% konsumentów kojarzy reklamy umieszczane na ciężarówkach. Natomiast aż 80% konsumentów jest w stanie skojarzyć markę, która zdecydowała się na wykorzystanie reklamy na naczepie ciężarówki. Reklama Fleet Media ( wykorzystująca e- papier) przyciąga aż 2,5 raza więcej uwagi odbiorców niż reklama statyczna. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że niedługo na naszych drogach pojawiają się ciężarówki z tego typu reklamą, która zastąpi tradycyjne formy promocji, takie jak: plakaty, ulotki. Projekt RoadAds ruszy prawdopodobnie w czerwcu 2017 roku. 

gru 13 2016 Szyld jako forma reklamy. Historia szyldu
Komentarze: 0

 Obecnie szyld jest podstawową formą reklamy każdego sklepu, punktu usługowego, firmy. Może on występować jako element wolnostojący lub wiszący na elewacji budynku. Przyjrzyjmy się teraz krótkiej historii tej formy reklamy.

Za prototyp szyldu uznaje się odkryte w ruinach Pompei pochodzące z I wieku p.n.e.  tablice z terakoty z płaskorzeźbami przedstawiającymi szynki (wyroby wędliniarskie) – symbol masarni, rzeźbę kozy – symbol sprzedawcy mleka oraz napisy namalowane czarną i czerwoną farbą.

Za prawzór dzisiejszych szyldów uważa się jednak godła rzemieślników powstałe w okresie średniowiecza. Były one tworzone na potrzeby tamtych czasów, kiedy większość społeczeństwa nie potrafiła ani czytać, ani pisać. Rzemieślnicy wywieszali na zewnątrz swojego zakładu jakiś swój wyrób np. garnek (oznaczał on garncarza), koło (oznaczało kołodzieja). Z czasem zaczęto stosować godła wyrzeźbione w drewnie, malowane na tablicach, wykonane z metalu. I tak  np. metalowy but symbolizował zakład szewski, zawieszony metalowy klucz informował z kolei o tym, że właśnie tutaj można skorzystać z usług ślusarza. Kolejnym krokiem w ewolucji tej formy reklamy było pojawienie się obok symbolu zakładu, nazwiska jego właściciela. Na przełomie XVII i XVIII wieku sklepy na ogół stosowały już szyldy. Na lokalach umieszczano napisy takie jak np. „Kram pod rakiem”. W XIX wieku kiedy to na skutek rozwoju przemysłu wzrosła sprzedaż i produkcja towarów szyldy stały się narzędziem służącym do walki o potencjalnych klientów. Odtąd szyldy stały się jeszcze bardziej popularne, stanowiły one swego rodzaju wizytówkę zakładu. Informowały przechodniów o rodzaju działalności firmy; historii miejsca, w którym teraz się ona znajduje, zawierały ponadto nazwisko właściciela zakładu, datę jego założenia, a nawet dane o otrzymanych medalach i wyróżnieniach. Powszechne stosowanie szyldów przyczyniło się do wzrostu atrakcyjności ich formy. Bogaci kupcy zabiegali o to, aby ich szyldy wyróżniały się spośród innych bogatym zdobnictwem.  Zdarzało im się nawet zatrudniać na wykonawców swoich szyldów sławnych malarzy.  Miało to świadczyć o ich wysokiej pozycji społecznej. Na początku XX wieku zaczęło powstawać coraz więcej zakładów, które zajmowały się wykonywaniem szyldów. W okresie II wojny światowej większość firm, które trudniły się wyrobem szyldów i reklam przestało istnieć. Od 1955 roku na ulicach miast w miejsce szyldów zaczęły zastępować neony. 

gru 12 2016 Email marketing – na czym polega i jak...
Komentarze: 0

 Email marketing to jedna z form marketingu internetowego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną.  Polega ona na wysyłaniu bezpośrednio do odbiorców, którzy być może byliby zainteresowani daną ofertą, odpowiednich wiadomości. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpośredniego dotarcia do określonej grupy docelowej klientów. Do głównych celów email marketingu należy zaliczyć tworzenie relacji z klientami, podtrzymywanie ich oraz sprzedaż usług bądź produktów. Kolejnym plusem tej metody reklamy jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. To znaczy, że np. dzięki obecnym na rynku narzędziom możesz dodawać na początku każdej wiadomości imię odbiorcy. Ten zabieg spowoduje, że klient poczuje się wyróżniony, pomyśli, że ta wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego i chętnie zapozna się z jej treścią. Inne zalety email marketingu to: niskie koszty, szybkość oraz możliwość mierzenia skuteczności ( Ile wiadomości zostało wysłanych, ile z nich otwarto, czy któreś z nich wpłynęły na sprzedaż). Obecnie często wykorzystuje się email marketing do badań marketingowych poprzez zamieszczanie w treści wiadomości ankiety skierowanej do klientów. Ankiety te pozwalają na zebranie wiedzy dotyczącej potrzeb i oczekiwań konsumentów. W jaki sposób pozyskać adresy przyszłych klientów?  Otóż, jeśli np. prowadzisz sklep online możesz w formularzu zamówienia umieścić okienko, po którego zaznaczeniu klient wyrazi tym samym zgodę na otrzymywanie wiadomości o treści reklamowej. Jeśli nie posiadasz własnej bazy adresów, możesz zdecydować się na jej zakup. Niestety nie jest on tani. Na koniec warto przypomnieć, że musisz pamiętać o tym, że każdy klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie do Ciebie wiadomości w formie newsllettera, biuletynu, reklamy z ofertą handlową. W przeciwnym wypadku Twoja korespondencja zostanie potraktowana tak jak spam.

gru 12 2016 Seksizm w reklamie
Komentarze: 0

 Seksizm oznacza dyskryminację ze względu na płeć i zazwyczaj dotyczy głównie kobiet. Wciąż jest on obecny na polskim rynku medialnym. Kobieta w większości reklam pojawia się w roli gospodyni domowej. Zajmującej się pieczeniem ciast, gotowaniem obiadów, praniem i opieką nad dziećmi. Jej zadaniem jest zadowolenie męża i innych członków rodziny. To do płci żeńskiej są skierowane reklamy proszków do prania i produktów kulinarnych. Tak jakby jedynie na barkach kobiet spoczywało zajmowanie się domem. Kobieta szczęśliwa to taka, która spełnia się jako żona i matka. Tego rodzaju materiały reklamowe, które przedstawiają kobietę jako gospodynię domową pokornie służącą mężowi i dzieciom przyczyniają się do utrwalania stereotypów na temat ról płciowych, a także do ich wzmocnienia. Istnieje także drugi rodzaj reklam, w których to kobieta jest przedstawiana jedynie jako obiekt seksualny. Taki jej wizerunek często wykorzystują różne firmy, punkty usługowe. Skąpo ubrana i mocno umalowana kobieta reklamuje budki z hot-dogami, składy węgla, drukarnie. Zazwyczaj przedstawia się ją jako głupiutką, nieporadną ale za to bardzo ponętną istotę. Inny obraz kobiety wszechobecny w środkach masowego przekazu to taki, w którym jawi się ona jako istota pusta, skupiona jedynie na wyglądzie zewnętrznym, nie posiadająca żadnych zainteresowań. No, może poza tymi, które dotyczą świata mody i kosmetyków. Sensem istnienia kobiety jest zadowolenie mężczyzny, wzbudzenie u niego uczucia przyjemności, przy pomocy własnego ciała lub dopiero co upieczonego ciasta. Miernikiem wartości kobiety jest najczęściej jej wygląd. Na koniec warto zwrócić uwagę także na wszechobecne w reklamach zjawisko ageizmu, czyli dyskryminacji ze względu na wiek. Osoby starsze są zazwyczaj ukazywane w reklamach w kontekście problemów ze zdrowiem. Nierzadko reklamują też polisy ubezpieczeniowe na życie. Przyjrzyjmy się teraz z kolei wizerunkowi mężczyzny, który pojawia się w reklamach telewizyjnych, prasowych i tych zamieszczanych na stronach www. Mężczyzna w przeciwieństwie do kobiety jest przedstawiany zazwyczaj jako ktoś kto osiąga sukcesy, ma władzę i pieniądze. 

gru 09 2016 Logo jako narzędzie kształtujące wizerunek...
Komentarze: 0

 Logo podobnie jak nazwa marketingowa to bardzo ważne elementy identyfikacji każdej firmy. Logo służą identyfikacji, pozwalają na wyróżnienie danej firmy spośród innych przedsiębiorstw. Mogą one też zawierać treści marketingowe i stanowić odzwierciedlenie aspiracji przedsiębiorstwa. O tym jak duże znaczenie posiada logo świadczyć może to, że w dzisiejszych czasach wartość marek znacznie przewyższa wartości zasobów materialnych firmy.

Zwykło uważać się, że po terminem logo kryje się zazwyczaj jakiś ładny obrazek, grafika. Co zrobić jednak, aby znak naszego przedsiębiorstwa wyróżniał się na rynku i zapadał w pamięć. Jakie cechy powinno posiadać idealne logo, które przypadnie do gustu konsumentom?  Dobrze zaprojektowane logo powinno informować przede wszystkim o tym czym zajmuje się dana firma. Opowiadać jej historię, a także historię przeobrażeń. Powinno też prezentować strategię firmy i wartości, którymi się ona kieruje. Dobrze byłoby też gdyby logo było elementem, który wyróżnia daną firmę na tle innych, konkurencyjnych o tym samym profilu działalności. Musi ono pokazywać w czym nasza firma jest lepsza od innych. Powinno ono pomagać budować jej wizerunek. Bardzo istotne jest to, aby logo  odzwierciedlało formy działania firmy i jej strategię marketingową. Powinno być spójne i swoim wyglądem nawiązywać do działalności firmy. Należy uwydatnić w nim te elementy, które łączą się w jakiś sposób z wizerunkiem przedsiębiorstwa, jego atrybutami. Podkreślony może zostać np. kolor, który od zawsze jest kojarzony z konkretną marką. Dla przykładu, czerwony to kolor, który jest wykorzystywany bardzo często przez firmę Coca-cola. Dlatego też logo tej firmy posiada  oczywiście kolor czerwony. Rzecz jasna, nacisk może być położony również na inne elementy np. znak graficzny, logotyp.