Logo jako narzędzie kształtujące wizerunek...
Komentarze: 0
Logo podobnie jak nazwa marketingowa to bardzo ważne elementy identyfikacji każdej firmy. Logo służą identyfikacji, pozwalają na wyróżnienie danej firmy spośród innych przedsiębiorstw. Mogą one też zawierać treści marketingowe i stanowić odzwierciedlenie aspiracji przedsiębiorstwa. O tym jak duże znaczenie posiada logo świadczyć może to, że w dzisiejszych czasach wartość marek znacznie przewyższa wartości zasobów materialnych firmy.
Zwykło uważać się, że po terminem logo kryje się zazwyczaj jakiś ładny obrazek, grafika. Co zrobić jednak, aby znak naszego przedsiębiorstwa wyróżniał się na rynku i zapadał w pamięć. Jakie cechy powinno posiadać idealne logo, które przypadnie do gustu konsumentom? Dobrze zaprojektowane logo powinno informować przede wszystkim o tym czym zajmuje się dana firma. Opowiadać jej historię, a także historię przeobrażeń. Powinno też prezentować strategię firmy i wartości, którymi się ona kieruje. Dobrze byłoby też gdyby logo było elementem, który wyróżnia daną firmę na tle innych, konkurencyjnych o tym samym profilu działalności. Musi ono pokazywać w czym nasza firma jest lepsza od innych. Powinno ono pomagać budować jej wizerunek. Bardzo istotne jest to, aby logo odzwierciedlało formy działania firmy i jej strategię marketingową. Powinno być spójne i swoim wyglądem nawiązywać do działalności firmy. Należy uwydatnić w nim te elementy, które łączą się w jakiś sposób z wizerunkiem przedsiębiorstwa, jego atrybutami. Podkreślony może zostać np. kolor, który od zawsze jest kojarzony z konkretną marką. Dla przykładu, czerwony to kolor, który jest wykorzystywany bardzo często przez firmę Coca-cola. Dlatego też logo tej firmy posiada oczywiście kolor czerwony. Rzecz jasna, nacisk może być położony również na inne elementy np. znak graficzny, logotyp.
Dodaj komentarz