Email marketing – na czym polega i jak...
Komentarze: 0
Email marketing to jedna z form marketingu internetowego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Polega ona na wysyłaniu bezpośrednio do odbiorców, którzy być może byliby zainteresowani daną ofertą, odpowiednich wiadomości. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpośredniego dotarcia do określonej grupy docelowej klientów. Do głównych celów email marketingu należy zaliczyć tworzenie relacji z klientami, podtrzymywanie ich oraz sprzedaż usług bądź produktów. Kolejnym plusem tej metody reklamy jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. To znaczy, że np. dzięki obecnym na rynku narzędziom możesz dodawać na początku każdej wiadomości imię odbiorcy. Ten zabieg spowoduje, że klient poczuje się wyróżniony, pomyśli, że ta wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego i chętnie zapozna się z jej treścią. Inne zalety email marketingu to: niskie koszty, szybkość oraz możliwość mierzenia skuteczności ( Ile wiadomości zostało wysłanych, ile z nich otwarto, czy któreś z nich wpłynęły na sprzedaż). Obecnie często wykorzystuje się email marketing do badań marketingowych poprzez zamieszczanie w treści wiadomości ankiety skierowanej do klientów. Ankiety te pozwalają na zebranie wiedzy dotyczącej potrzeb i oczekiwań konsumentów. W jaki sposób pozyskać adresy przyszłych klientów? Otóż, jeśli np. prowadzisz sklep online możesz w formularzu zamówienia umieścić okienko, po którego zaznaczeniu klient wyrazi tym samym zgodę na otrzymywanie wiadomości o treści reklamowej. Jeśli nie posiadasz własnej bazy adresów, możesz zdecydować się na jej zakup. Niestety nie jest on tani. Na koniec warto przypomnieć, że musisz pamiętać o tym, że każdy klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie do Ciebie wiadomości w formie newsllettera, biuletynu, reklamy z ofertą handlową. W przeciwnym wypadku Twoja korespondencja zostanie potraktowana tak jak spam.
Dodaj komentarz