Najnowsze wpisy, strona 7


lis 30 2016 Historia reklamy
Komentarze: 0

 Obecnie reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. Możemy natknąć się na nią niemal wszędzie: w sklepie, w gazetach, w telewizji, w radiu.  Reklamy są obecne także na szybach samochodów, ścianach budynków, na billboardach. Zdarza się, że znajdujemy je również za szybami wycieraczek, w naszych skrzynkach na listy. Zastanawialiście się jednak kiedyś jaka jest historia reklamy ? Kto jako pierwszy wprowadził taki sposób promocji ? Co miało wpływ na jej powstanie i rozwój?

Jak się okazuje zjawisko reklamy jest bardzo stare i pojawiło się już w momencie początków rozwoju handlu. Można powiedzieć, że zrodziło się samoistnie. Szybko dostrzeżono bowiem, że jeżeli w odpowiedni sposób opiszemy jakiś produkt spowoduje to zwiększenie jego sprzedaży. Pierwsza reklama jako na opisywane czasy przystało, była więc przekazywana drogą ustną (reklama targowa). Z czasem w starożytności zaczęły pojawiać się też inne rodzaje reklamy. Miały one jednak zazwyczaj charakter obrazkowy z tego względu, że większość ludzi tamtego okresu nie znało pisma. Były to np. kamienne rzeźby umieszczane nad drzwiami wejściowymi do karczmy, sklepu. Obecnie można je uznać za przykład pierwszych szyldów handlowych. Oprócz kamiennych szyldów, reklamy ustnej popularne były też ogłoszenia i afisze malowane lub wyryte na ścianach budynków, kamiennych tabliczkach. Za pomocą reklamy zachęcano głównie do zakupu żywności i wina. Zdaniem badaczy twórcami pierwszych reklam pisanych byli Grecy. Ich celem było przede wszystkim zachwalanie wydarzeń kulturalnych i sportowych. Swoim wyglądem przypominały one natomiast plakaty obecnie umieszczane w pobliżu kin, teatrów. Przełomowym momentem dla rozwoju reklamy był rok 1445 – kiedy to  został wynaleziony druk. Zaczęły pojawiać się reklamy – ulotki, które były rozwieszane na ścianach budynków. Pierwsza reklama prasowa ukazała się drukiem 14 października 1612 roku we francuskiej gazecie „Journal General d’Affiches”. Należy pamiętać jednak, że ówczesne reklamy prasowe swoim wyglądem nie przypominały tych dzisiejszych. Najczęściej zawierały jedynie nazwę produktu i jego opis. Grafika w reklamie pojawiła się dopiero o wiele później. Uważa się, że najszybszy wzrost rozwoju reklamy przypada na wiek XIX i XX. W 1843 roku w Filadelfii założono pierwszą agencję reklamową. Zainteresowanie reklamą wśród społeczeństwa stało się jeszcze większe. Reklamy stawały się też coraz bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, co miało związek z rozwojem drukarni. Produktami promowanymi na największą skalę były leki, środki medyczne. Dwadzieścia lat później reklamowano już także żywność, kosmetyki i samochody. Ogromny wpływ na rozwój reklamy miało także wynalezienie radia i telewizji. W 1941 roku wyemitowano pierwszą reklamę telewizyjną.

Reasumując w początkowej fazie swojego rozwoju reklama była jedynie informacją o produkcie. Dzisiaj reklamy są tworzone przez sztab specjalistów do spraw marketingu i reklamy, ich celem jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów.

lis 29 2016 Pozycjonowanie produktu
Komentarze: 0

 Termin pozycjonowanie w marketingu oznacza działania związane z kształtowaniem wizerunku produktu, marki. Mające na celu wykreowanie takiego obrazu produktu, który będzie się wyróżniał spośród innych dostępnych na rynku. Po raz pierwszy tego określenia w odniesieniu do rynku użył J. Trout w 1969 roku. Wspólnie z innym autorem opisał on na czym polega pozycjonowanie w książce „Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł”. Bardzo ważna w procesie pozycjonowania jest analiza rynku, czyli ofert firm, które mogą stanowić dla nas konkurencję. Klient powinien znać zalety naszego produktu oraz mieć wiedzę na temat tego jak wypada on na tle innych, podobnych będących w ofercie innych firm. Aby osiągnąć marketingowy sukces nie możesz oszczędzać na badaniach rynku. Powinieneś dowiedzieć się jakie cechy posiadają najbardziej doceniane przez konsumentów produkty. Jakie ich atrybuty są najwyżej cenione. Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział w jaki sposób wyróżnić swój produkt na rynku.

lis 29 2016 Ulotki reklamowe jako forma promocji
Komentarze: 0

 Ulotki reklamowe to chyba jedne z najbardziej popularnych materiałów promocyjnych. Możemy spotkać się z nimi niemal wszędzie. Znajdujemy je w naszych skrzynkach, na klatkach schodowych, za wycieraczkami  samochodów. Ten rodzaj reklamy wykorzystują do promowania swoich usług i produktów pizzerie, salony kosmetyczne, studia fitness, szkoły językowe. Zdarza się też, że ulotki same trafiają do naszych rąk, za sprawą rozdających je na ulicach miast osób. Nie wszyscy z nas lubią jednak je dostawać. Akcje ulotkowe są często odbierane przez nas jako działania mające nachalny charakter. Dlatego też większość broszur trafia natychmiast do kosza. Co należy więc zrobić, aby godnie reprezentować firmę za pomocą tego rodzaju reklamy ? Przede wszystkim duże znaczenie ma wygląd ulotki, jej rozmiar, kształt, grafika. Powinny one przyciągać uwagę klienta i wzbudzać jego zainteresowanie. Bardzo dobrym pomysłem jest także dołączenie do ulotki jakiegoś dodatku lub kuponu rabatowego. Powinniśmy zwracać także uwagę na estetyczny, schludny wygląd osób, które zatrudniamy do roznoszenia naszych materiałów promocyjnych. Można w tym przypadku zastosować pewien chwyt marketingowy. Mianowicie do roznoszenia ulotek promujących nowo otwarty salon fryzjerski powinniśmy zatrudnić osoby wyglądające schludnie, mające modne, wzbudzające zainteresowanie fryzury. 

lis 28 2016 Druk wielkoformatowy
Komentarze: 0

 Druk wielkoformatowy

Z dzisiejszego artykułu dowiecie się: Co to jest druk wielkoformatowy? I gdzie on jest wykorzystywany ? Druk wielkoformatowy to nowoczesny druk cyfrowy, solwentowy lub lateksowy wykorzystywany często w kampaniach reklamowych przez różne firmy. Powstaje on na folii, banerach, czy papierach. Dobry projekt druku wielkoformatowego potrafi wywołać naprawdę duże wrażenie u odbiorcy. Druk wielkoformatowy może pełnić funkcję reklamy zewnętrznej podobnie jak plakat. Dzięki zastosowaniu dostępnych obecnie nowoczesnych maszyn możliwe jest zachowanie odpowiedniej kolorystyki druku, a zarazem ostrości grafiki.

Druk solwentowy jest odporny na promieniowanie UV. Świetnie nadaje się więc do tworzenia reklam, które będą umieszczane na zewnątrz. Jego wadą jest jednak toksyczność, zawiera bowiem substancje, które mogą mieć negatywny wpływ na ludzkie zdrowie. Nie stosuje się go więc do druku reklam, które zostaną umieszczone np. w biurze. Do pomieszczeń (biuro, dom, szkoły) wykorzystuje się za to technikę druku lateksowego, która jest bezpieczna dla ludzi.

Druk wielkoformatowy wykorzystuje się do tworzenia takich form reklamy zewnętrznej jak np.

billboardy

banery

plakaty

kasetony

szyldy

litery przestrzenne

rolly up’y

Szyldy – to elementy zazwyczaj zamieszczane nad wejściem firmy, drzwiami wejściowymi. Są one drukowane na folii i nanoszone na PCV lub blachę. Aby szyld był odporny na warunki atmosferyczne pokrywa się go laminatem.

Plakaty – jedna z najprostszych, najstarszych i jednocześnie najbardziej popularnych form reklamy. Wyróżniamy plakaty prezentacyjne, foto, na papierze syntetycznym, papierze blueback.

Billboardy – dużych rozmiarów tablice lub plakaty reklamowe. Są umieszczane na ścianach budynków, słupów.

Litery przestrzenne – to litery 3D, wykonywane z takich materiałów jak: styrod, plexi, dibond, metal. Często są podświetlane.

Rolly up’y – nowoczesne stojaki reklamowe. Bardzo praktyczne, pozwalające na szybką wymianę grafiki.

Kasetony – podświetlane od wewnątrz tablice reklamowe.

Banery – reklamy drukowane na płachtach materiału. Umieszczane na płotach, ścianach budynków, kratach, witrynach. 

lis 28 2016 Reklamy bannerowe
Komentarze: 0

     Obecnie reklama stanowi nieodzowną część naszego życia. Spotykamy ją wszędzie w prasie, radiu, telewizji, a nawet na ulicach miast. Reklamy atakują nas praktycznie z każdej strony. Jest rzeczą interesującą, że pomimo dużej ich różnorodności większość konsumentów nie ma problemów z rozpoznaniem reklam znanych marek, produktów lub usług. Za największe medium pośredniczące między producentem, a konsumentem uznaje się obecnie jednak Internet. W żadnym innym miejscu nie spotkamy tak wielu rodzajów reklamy. Jak się okazuje zamieszczanie reklam w Internecie ma wiele plusów. Mianowicie, w przeciwieństwie do innych form reklamy, tutaj możemy w bardzo szybki sposób „namierzyć” konsumentów, którzy byliby zainteresowani naszą ofertą, produktem. Jeśli np. jakiś użytkownik często odwiedza strony znanych firm kosmetycznych będzie prawdopodobnie zainteresowany zakupem jakiegoś kosmetyku, preparatu poprawiającego urodę.

   Reklamy w Internecie mogą przybierać różne formy. W dzisiejszym artykule skupimy się na najstarszej i jednocześnie najbardziej popularnej formie reklamy internetowej – bannerach reklamowych. Wyróżniamy kilka rodzajów bannerów.

Banner główny, Billboard – To reklama, która zazwyczaj bywa umieszczana na samej górze strony internetowej. Po to, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć ją zaraz po kliknięciu na stronę. Ma ona formę prostokąta, którego kliknięcie powoduje przeniesienie na inną stronę (lub podstronę odwiedzanej witryny). Rozmiary banerów głównych mogą być różne. Najpopularniejsze z nich mają zazwyczaj wymiary 468X x 80 pikseli. Za to największe z nich osiągają 728 x 90 pikseli.  Mogą one zawierać w sobie jakąś animację ( GIF) lub film w formacie Flash.

Skyscraper – bywa potocznie określana jako „drapacz chmur”. Występuje z prawej strony witryny, zazwyczaj jest wąska i wysoka. Występuje w rozmiarach 120 x 600 pikseli lub 160 X 600 pikseli.

Scroll Banner- określany mianem banneru pływającego. To chyba najbardziej nie lubiana przez użytkowników odmiana reklamy. Scroll Banner jest ciągle „ w ruchu”. W zależności od reakcji użytkownika podąża w dół lub w górę ekranu, tak aby użytkownik był zmuszony kliknąć na niego. Można go usunąć klikając w symbol X znajdujący się w rogu reklamy, często jest to jednak niezwykle trudne, a nawet wręcz niemożliwe – ze względu na stały ruch reklamy w momencie przesuwania strony internetowej. Rodzaj reklamy bardzo nielubiany przez użytkowników sieci.

Top Layer-  reklama w postaci animacji z głosem, którą można wyłączyć w każdej chwili. Reklama ta nie może być powtarzalna.

Trick Banner- niebezpieczne reklamy coraz częściej pojawiające się w sieci, za którymi może kryć się chęć oszustwa lub wyłudzenia. Informują nas najczęściej o wygranej i możliwości odebrania nagrody. Bez względu na to czy zdecydujemy się na odebranie nagrody i tak zostaniemy przekierowani na inną stronę z ofertą produktu lub … groźnym wirusem.

Watermark, tapeta – bardzo ciekawa forma reklamy internetowej, dosyć lubiana i doceniana przez użytkowników. Pojawia się najczęściej jako tło w formie tapety. Nie jest nachalna i daje użytkownikowi możliwość wyboru czy chce ją oglądać.

Floating Ad – reklama pływająca. Rodzaj reklamy ruchomej, „pływającej”, która unosi się nad treścią strony internetowej, tym samym zachęcając do kliknięcia. Może występować w połączeniu z animacją i dźwiękiem. Wśród użytkowników nie ma zbyt dobrej opinii, uważana jest za nachalną.

Interstitial – to licząca 10 sekund animacja wyświetlana na całym ekranie monitora. Zazwyczaj posiada znaczek umożliwiający jej zamkniecie.

Expand Banner – reklama bannerowa wyróżniająca się spośród innych opcją możliwości zmiany rozmiarów i wyglądu po najechaniu przez nią kursorem mszy. Ma ona za zadanie przyciągać uwagę odbiorców.

Pop – Up – jedna z najmniej lubianych odmian reklamy bannerowej. Pojawia się automatycznie po otwarciu przez użytkownika nowego okna przeglądarki internetowej. Największy jej rozmiar może wynosić 300x300 pikseli.

Reklamy bannerowe pomimo swojej dużej popularności nie są już tak skuteczne jak kiedyś. Często spotykają się z niechęcią ze strony użytkowników i są postrzegane jako bardzo nachalne formy promowania jakiegoś produktu. Istnieją nawet specjalne programy mające na celu blokowanie reklam tego typu np. AdBlock Plus. Twórcy reklam starają się więc tworzyć coraz to nowe reklamy w postaci bannerów internetowych, które będą bardziej przekonujące dla przyszłych konsumentów.