Archiwum 12 grudnia 2016


gru 12 2016 Email marketing – na czym polega i jak...
Komentarze: 0

 Email marketing to jedna z form marketingu internetowego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną.  Polega ona na wysyłaniu bezpośrednio do odbiorców, którzy być może byliby zainteresowani daną ofertą, odpowiednich wiadomości. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpośredniego dotarcia do określonej grupy docelowej klientów. Do głównych celów email marketingu należy zaliczyć tworzenie relacji z klientami, podtrzymywanie ich oraz sprzedaż usług bądź produktów. Kolejnym plusem tej metody reklamy jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. To znaczy, że np. dzięki obecnym na rynku narzędziom możesz dodawać na początku każdej wiadomości imię odbiorcy. Ten zabieg spowoduje, że klient poczuje się wyróżniony, pomyśli, że ta wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego i chętnie zapozna się z jej treścią. Inne zalety email marketingu to: niskie koszty, szybkość oraz możliwość mierzenia skuteczności ( Ile wiadomości zostało wysłanych, ile z nich otwarto, czy któreś z nich wpłynęły na sprzedaż). Obecnie często wykorzystuje się email marketing do badań marketingowych poprzez zamieszczanie w treści wiadomości ankiety skierowanej do klientów. Ankiety te pozwalają na zebranie wiedzy dotyczącej potrzeb i oczekiwań konsumentów. W jaki sposób pozyskać adresy przyszłych klientów?  Otóż, jeśli np. prowadzisz sklep online możesz w formularzu zamówienia umieścić okienko, po którego zaznaczeniu klient wyrazi tym samym zgodę na otrzymywanie wiadomości o treści reklamowej. Jeśli nie posiadasz własnej bazy adresów, możesz zdecydować się na jej zakup. Niestety nie jest on tani. Na koniec warto przypomnieć, że musisz pamiętać o tym, że każdy klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie do Ciebie wiadomości w formie newsllettera, biuletynu, reklamy z ofertą handlową. W przeciwnym wypadku Twoja korespondencja zostanie potraktowana tak jak spam.

gru 12 2016 Seksizm w reklamie
Komentarze: 0

 Seksizm oznacza dyskryminację ze względu na płeć i zazwyczaj dotyczy głównie kobiet. Wciąż jest on obecny na polskim rynku medialnym. Kobieta w większości reklam pojawia się w roli gospodyni domowej. Zajmującej się pieczeniem ciast, gotowaniem obiadów, praniem i opieką nad dziećmi. Jej zadaniem jest zadowolenie męża i innych członków rodziny. To do płci żeńskiej są skierowane reklamy proszków do prania i produktów kulinarnych. Tak jakby jedynie na barkach kobiet spoczywało zajmowanie się domem. Kobieta szczęśliwa to taka, która spełnia się jako żona i matka. Tego rodzaju materiały reklamowe, które przedstawiają kobietę jako gospodynię domową pokornie służącą mężowi i dzieciom przyczyniają się do utrwalania stereotypów na temat ról płciowych, a także do ich wzmocnienia. Istnieje także drugi rodzaj reklam, w których to kobieta jest przedstawiana jedynie jako obiekt seksualny. Taki jej wizerunek często wykorzystują różne firmy, punkty usługowe. Skąpo ubrana i mocno umalowana kobieta reklamuje budki z hot-dogami, składy węgla, drukarnie. Zazwyczaj przedstawia się ją jako głupiutką, nieporadną ale za to bardzo ponętną istotę. Inny obraz kobiety wszechobecny w środkach masowego przekazu to taki, w którym jawi się ona jako istota pusta, skupiona jedynie na wyglądzie zewnętrznym, nie posiadająca żadnych zainteresowań. No, może poza tymi, które dotyczą świata mody i kosmetyków. Sensem istnienia kobiety jest zadowolenie mężczyzny, wzbudzenie u niego uczucia przyjemności, przy pomocy własnego ciała lub dopiero co upieczonego ciasta. Miernikiem wartości kobiety jest najczęściej jej wygląd. Na koniec warto zwrócić uwagę także na wszechobecne w reklamach zjawisko ageizmu, czyli dyskryminacji ze względu na wiek. Osoby starsze są zazwyczaj ukazywane w reklamach w kontekście problemów ze zdrowiem. Nierzadko reklamują też polisy ubezpieczeniowe na życie. Przyjrzyjmy się teraz z kolei wizerunkowi mężczyzny, który pojawia się w reklamach telewizyjnych, prasowych i tych zamieszczanych na stronach www. Mężczyzna w przeciwieństwie do kobiety jest przedstawiany zazwyczaj jako ktoś kto osiąga sukcesy, ma władzę i pieniądze.