gru 20 2016

Fleet Media – nowa forma reklamy wykorzystująca...


Komentarze: 0

 Czy słyszeliście kiedykolwiek o Fleet Media ? Jeśli nie, dzisiaj postaram się Wam opowiedzieć o tej formie reklamy, która pojawiła się stosunkowo niedawno na rynku i wywołała naprawdę spore zamieszanie.  Pierwszą firmą, która zdecydowała się na zastosowanie tego typu reklamy w swojej kampanii był Samsung. Kampania promocyjna Samsunga został doceniona. Firma zdobyła bowiem aż siedem nagród podczas Cannes Lions 2015, pięć statuetek Clio oraz wyróżnienie magazynu „Timie” za jedną z dwudziestu pięciu najlepszych innowacji w 2015 roku. Z drugiej strony innowacyjny pomysł Samsunga spotkał się też falą ogromnej krytyki ze strony niektórych osób. Zarzucano firmie, że ich projekt „ The Safety Truck” nie jest zbyt bezpieczny. Główny założeniem projektu było bowiem wyświetlanie reklam na tyłach jadących ciężarówek, tak aby inni użytkownicy drogi mogli oglądać je podczas jazdy. Zdaniem przeciwników pomysłu Samsunga, reklamy tego typu mogą za bardzo angażować uwagę kierowcy i w rezultacie  przyczynić się do zwiększenia ilości wypadków na drogach. Mimo wszystko kampanię promocyjną Samsunga należy uznać za bardzo interesującą od strony marketingowej.

Niemiecka firma RoadAds zainspirowała się „The Safety Truck” Samsunga i zamierza udowodnić jednak, że pomysł giganta telefonii komórkowej był trafiony. RoadAds zaprojektowała własny nośnik reklamowy, wykorzystujący elektroniczny papier, który będzie umieszczany na tyłach ciężarówek. Nośniki zostały wyposażone w nadajniki GPS, 4G oraz Wi-Fi. Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie nośników do przekazywania informacji na temat korków, niebezpiecznych zdarzeń drogowych, odległości do następnej stacji paliw. Jak pokazują badania 94% konsumentów kojarzy reklamy umieszczane na ciężarówkach. Natomiast aż 80% konsumentów jest w stanie skojarzyć markę, która zdecydowała się na wykorzystanie reklamy na naczepie ciężarówki. Reklama Fleet Media ( wykorzystująca e- papier) przyciąga aż 2,5 raza więcej uwagi odbiorców niż reklama statyczna. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że niedługo na naszych drogach pojawiają się ciężarówki z tego typu reklamą, która zastąpi tradycyjne formy promocji, takie jak: plakaty, ulotki. Projekt RoadAds ruszy prawdopodobnie w czerwcu 2017 roku. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz