Pozycjonowanie produktu
Komentarze: 0
Termin pozycjonowanie w marketingu oznacza działania związane z kształtowaniem wizerunku produktu, marki. Mające na celu wykreowanie takiego obrazu produktu, który będzie się wyróżniał spośród innych dostępnych na rynku. Po raz pierwszy tego określenia w odniesieniu do rynku użył J. Trout w 1969 roku. Wspólnie z innym autorem opisał on na czym polega pozycjonowanie w książce „Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł”. Bardzo ważna w procesie pozycjonowania jest analiza rynku, czyli ofert firm, które mogą stanowić dla nas konkurencję. Klient powinien znać zalety naszego produktu oraz mieć wiedzę na temat tego jak wypada on na tle innych, podobnych będących w ofercie innych firm. Aby osiągnąć marketingowy sukces nie możesz oszczędzać na badaniach rynku. Powinieneś dowiedzieć się jakie cechy posiadają najbardziej doceniane przez konsumentów produkty. Jakie ich atrybuty są najwyżej cenione. Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział w jaki sposób wyróżnić swój produkt na rynku.
Dodaj komentarz