Reklamy bannerowe
Komentarze: 0
Obecnie reklama stanowi nieodzowną część naszego życia. Spotykamy ją wszędzie w prasie, radiu, telewizji, a nawet na ulicach miast. Reklamy atakują nas praktycznie z każdej strony. Jest rzeczą interesującą, że pomimo dużej ich różnorodności większość konsumentów nie ma problemów z rozpoznaniem reklam znanych marek, produktów lub usług. Za największe medium pośredniczące między producentem, a konsumentem uznaje się obecnie jednak Internet. W żadnym innym miejscu nie spotkamy tak wielu rodzajów reklamy. Jak się okazuje zamieszczanie reklam w Internecie ma wiele plusów. Mianowicie, w przeciwieństwie do innych form reklamy, tutaj możemy w bardzo szybki sposób „namierzyć” konsumentów, którzy byliby zainteresowani naszą ofertą, produktem. Jeśli np. jakiś użytkownik często odwiedza strony znanych firm kosmetycznych będzie prawdopodobnie zainteresowany zakupem jakiegoś kosmetyku, preparatu poprawiającego urodę.
Reklamy w Internecie mogą przybierać różne formy. W dzisiejszym artykule skupimy się na najstarszej i jednocześnie najbardziej popularnej formie reklamy internetowej – bannerach reklamowych. Wyróżniamy kilka rodzajów bannerów.
Banner główny, Billboard – To reklama, która zazwyczaj bywa umieszczana na samej górze strony internetowej. Po to, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć ją zaraz po kliknięciu na stronę. Ma ona formę prostokąta, którego kliknięcie powoduje przeniesienie na inną stronę (lub podstronę odwiedzanej witryny). Rozmiary banerów głównych mogą być różne. Najpopularniejsze z nich mają zazwyczaj wymiary 468X x 80 pikseli. Za to największe z nich osiągają 728 x 90 pikseli. Mogą one zawierać w sobie jakąś animację ( GIF) lub film w formacie Flash.
Skyscraper – bywa potocznie określana jako „drapacz chmur”. Występuje z prawej strony witryny, zazwyczaj jest wąska i wysoka. Występuje w rozmiarach 120 x 600 pikseli lub 160 X 600 pikseli.
Scroll Banner- określany mianem banneru pływającego. To chyba najbardziej nie lubiana przez użytkowników odmiana reklamy. Scroll Banner jest ciągle „ w ruchu”. W zależności od reakcji użytkownika podąża w dół lub w górę ekranu, tak aby użytkownik był zmuszony kliknąć na niego. Można go usunąć klikając w symbol X znajdujący się w rogu reklamy, często jest to jednak niezwykle trudne, a nawet wręcz niemożliwe – ze względu na stały ruch reklamy w momencie przesuwania strony internetowej. Rodzaj reklamy bardzo nielubiany przez użytkowników sieci.
Top Layer- reklama w postaci animacji z głosem, którą można wyłączyć w każdej chwili. Reklama ta nie może być powtarzalna.
Trick Banner- niebezpieczne reklamy coraz częściej pojawiające się w sieci, za którymi może kryć się chęć oszustwa lub wyłudzenia. Informują nas najczęściej o wygranej i możliwości odebrania nagrody. Bez względu na to czy zdecydujemy się na odebranie nagrody i tak zostaniemy przekierowani na inną stronę z ofertą produktu lub … groźnym wirusem.
Watermark, tapeta – bardzo ciekawa forma reklamy internetowej, dosyć lubiana i doceniana przez użytkowników. Pojawia się najczęściej jako tło w formie tapety. Nie jest nachalna i daje użytkownikowi możliwość wyboru czy chce ją oglądać.
Floating Ad – reklama pływająca. Rodzaj reklamy ruchomej, „pływającej”, która unosi się nad treścią strony internetowej, tym samym zachęcając do kliknięcia. Może występować w połączeniu z animacją i dźwiękiem. Wśród użytkowników nie ma zbyt dobrej opinii, uważana jest za nachalną.
Interstitial – to licząca 10 sekund animacja wyświetlana na całym ekranie monitora. Zazwyczaj posiada znaczek umożliwiający jej zamkniecie.
Expand Banner – reklama bannerowa wyróżniająca się spośród innych opcją możliwości zmiany rozmiarów i wyglądu po najechaniu przez nią kursorem mszy. Ma ona za zadanie przyciągać uwagę odbiorców.
Pop – Up – jedna z najmniej lubianych odmian reklamy bannerowej. Pojawia się automatycznie po otwarciu przez użytkownika nowego okna przeglądarki internetowej. Największy jej rozmiar może wynosić 300x300 pikseli.
Reklamy bannerowe pomimo swojej dużej popularności nie są już tak skuteczne jak kiedyś. Często spotykają się z niechęcią ze strony użytkowników i są postrzegane jako bardzo nachalne formy promowania jakiegoś produktu. Istnieją nawet specjalne programy mające na celu blokowanie reklam tego typu np. AdBlock Plus. Twórcy reklam starają się więc tworzyć coraz to nowe reklamy w postaci bannerów internetowych, które będą bardziej przekonujące dla przyszłych konsumentów.
Dodaj komentarz