Archiwum 30 listopada 2016


lis 30 2016 Jak założyć profesjonalny sklep internetowy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule postaram się opowiedzieć Wam o tym w jaki sposób zaprojektować sklep internetowy, który przyciągnie wielu klientów. Okazuje się, że zadanie to nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim jeśli chcemy pozyskać klientów, tworząc sklep online powinniśmy patrzeć na wszystko z ich perspektywy. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, które pojawia się u użytkownika zaraz po wejściu na stronę naszego sklepu. Jest ono decydujące. To właśnie w ciągu pierwszych sekund klient podejmuje decyzję czy chce pozostać dłużej na naszej stronie. Dlatego bardzo istotny jest dobry projekt strony e-sklepu. Powinien on być przejrzysty, czytelny i zachęcający. Posiadanie dobrej strony internetowej świadczy o dojrzałym podejściu do klienta. Nie zamieszczajcie w Waszej ofercie zbyt wielu podobnych do siebie produktów. Jak pokazują wyniki badań klient, który ma do wyboru wiele produktów, rezygnuje często z zakupu, ponieważ ma problem z podjęciem właściwej decyzji. Pamiętajcie o skutecznym opisie produktu, który chcecie sprzedać. Do każdego produktu oprócz ceny, informacji o producencie powinna być dołączona także krótka notka prezentująca jego zalety. W tym przypadku dużą skutecznością cieszą się nagrania video i zdjęcia podkreślające dobre strony oferowanego produktu. Tworząc sklep www trzeba pamięć o tym, aby był on oparty o technologię responsywną. Obecnie bowiem serfujemy po sieci nie tylko przy użyciu komputera czy laptopa. Nie wolno zapominać o tym, że zdjęcia produktów umieszczanych na naszej stronie powinny cechować się wysoką rozdzielczością. Zainteresowanie wzbudzą z pewnością fotografie z funkcją przybliżania, umożliwiające oglądanie produktu z każdej strony. Starajcie się nie pobierać opłat za dostawę lub jeśli jest taka możliwość oferujcie dostawę gratis po przekroczeniu określonej sumy kosztów zamówionego towaru. Wszystkie informacje na temat oferowanych przez wasz sklep zniżek i bonusów powinny być dobrze widoczne. Najlepszym sposobem na spełnienie tego założenia jest więc umieszczanie ich na stronie głównej. Udostępniajcie swoje dane kontaktowe, spowoduje to wzrost zaufania ze strony klientów. Zadbajcie o to, aby koszyk zakupów był widoczny przez cały czas. Kupujący zazwyczaj po wyborze jednej rzeczy, oglądają także inne produkty, którymi są zainteresowani. Starajcie się poznać swoich klientów i ich preferencje zakupowe. 

lis 30 2016 Historia reklamy
Komentarze: 0

 Obecnie reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. Możemy natknąć się na nią niemal wszędzie: w sklepie, w gazetach, w telewizji, w radiu.  Reklamy są obecne także na szybach samochodów, ścianach budynków, na billboardach. Zdarza się, że znajdujemy je również za szybami wycieraczek, w naszych skrzynkach na listy. Zastanawialiście się jednak kiedyś jaka jest historia reklamy ? Kto jako pierwszy wprowadził taki sposób promocji ? Co miało wpływ na jej powstanie i rozwój?

Jak się okazuje zjawisko reklamy jest bardzo stare i pojawiło się już w momencie początków rozwoju handlu. Można powiedzieć, że zrodziło się samoistnie. Szybko dostrzeżono bowiem, że jeżeli w odpowiedni sposób opiszemy jakiś produkt spowoduje to zwiększenie jego sprzedaży. Pierwsza reklama jako na opisywane czasy przystało, była więc przekazywana drogą ustną (reklama targowa). Z czasem w starożytności zaczęły pojawiać się też inne rodzaje reklamy. Miały one jednak zazwyczaj charakter obrazkowy z tego względu, że większość ludzi tamtego okresu nie znało pisma. Były to np. kamienne rzeźby umieszczane nad drzwiami wejściowymi do karczmy, sklepu. Obecnie można je uznać za przykład pierwszych szyldów handlowych. Oprócz kamiennych szyldów, reklamy ustnej popularne były też ogłoszenia i afisze malowane lub wyryte na ścianach budynków, kamiennych tabliczkach. Za pomocą reklamy zachęcano głównie do zakupu żywności i wina. Zdaniem badaczy twórcami pierwszych reklam pisanych byli Grecy. Ich celem było przede wszystkim zachwalanie wydarzeń kulturalnych i sportowych. Swoim wyglądem przypominały one natomiast plakaty obecnie umieszczane w pobliżu kin, teatrów. Przełomowym momentem dla rozwoju reklamy był rok 1445 – kiedy to  został wynaleziony druk. Zaczęły pojawiać się reklamy – ulotki, które były rozwieszane na ścianach budynków. Pierwsza reklama prasowa ukazała się drukiem 14 października 1612 roku we francuskiej gazecie „Journal General d’Affiches”. Należy pamiętać jednak, że ówczesne reklamy prasowe swoim wyglądem nie przypominały tych dzisiejszych. Najczęściej zawierały jedynie nazwę produktu i jego opis. Grafika w reklamie pojawiła się dopiero o wiele później. Uważa się, że najszybszy wzrost rozwoju reklamy przypada na wiek XIX i XX. W 1843 roku w Filadelfii założono pierwszą agencję reklamową. Zainteresowanie reklamą wśród społeczeństwa stało się jeszcze większe. Reklamy stawały się też coraz bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, co miało związek z rozwojem drukarni. Produktami promowanymi na największą skalę były leki, środki medyczne. Dwadzieścia lat później reklamowano już także żywność, kosmetyki i samochody. Ogromny wpływ na rozwój reklamy miało także wynalezienie radia i telewizji. W 1941 roku wyemitowano pierwszą reklamę telewizyjną.

Reasumując w początkowej fazie swojego rozwoju reklama była jedynie informacją o produkcie. Dzisiaj reklamy są tworzone przez sztab specjalistów do spraw marketingu i reklamy, ich celem jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów.