Archiwum 21 lutego 2017


lut 21 2017 Druk wielkoformatowy
Komentarze: 0

 Hej.

Ostatnio zainteresowałam się drukami wielkoformatowymi. Mogłoby się wydawać, że nazwa nie kryje zbyt wielu tajemnic jednak gdy już zdecydujemy się wybrać taką formę reklamy powinniśmy się zaznajomić z kilkoma ważnymi zasadami dotyczącymi tej kwestii. Oczywiście w dobie dzisiejszej technologii mamy do wyboru szerokie spektrum możliwości jednak warto wiedzieć jakie czynniki mają wpływ na stworzenie dobrego wydruku. Do nas należy decyzja odnośnie materiału, rozmiaru i treści wydruku więc dobrze jest mieć jakiekolwiek rozeznanie w temacie.

Pierwszym i chyba najważniejszym aspektem w planowaniu druku wielkoformatowego jest wybranie materiału, na którym chcielibyśmy coś stworzyć. W zależności od tego gdzie chcemy umieścić nasze dzieło musimy liczyć się z czynnikami na jakie będzie wystawiony nasz wydruk. Powiedzmy, że chcemy stworzyć baner, który powiesimy gdzieś w widocznym miejscu np. przy drodze. Oczywistym staje się, że nie możemy użyć zwykłego papieru  ani nic podobnego. Nasz materiał musi być wytrzymały i odporny na wilgoć tak aby mógł stawić czoło warunkom atmosferycznym. Wybranie złego materiału lub materiału kiepskiej jakości może skończyć się tym, że po pierwszym deszczu z naszego baneru zostanie podarta płachta materiału z mieszaniną kolorowych plam. Nie inaczej jest z dużymi bilboardami, na których umieszcza się materiał nie tylko odporny na wilgoć ale również na promienie słoneczne co chroni kolory przed szybkim wyblaknięciem. Podobnie ma się sprawa z naklejkami np. na witryny sklepowe - trzeba wybrać specjalny 'naklejkowy' rodzaj papieru. W wątpliwości najlepiej jest zasięgnąć rady w studiu graficznym.

Po wybraniu materiału musimy podjąć decyzje odnośnie rozmiarów naszego wydruku. Możliwości mamy praktycznie nieograniczone gdyż z pomocą dzisiejszej technologii możemy wybrać sobie wymiary konkretnie dostosowane do naszych potrzeb. Oczywiście możemy skorzystać z ustalonych z góry wymiarów (np. billboard 3m x 6m) ale stosowanie się do nich nie jest koniecznością.

Ostatnim aspektem (który i tak zazwyczaj jest planowany na samym początku :) ) jest ustalenie treści naszego wydruku. Z reguły na banerze umieszczamy logo naszej firmy oraz informacje którą chcemy przekazać, wszystko podane w ładnej oprawie graficznej. Osoba, która na co dzień nie zajmuje się projektowaniem graficznym ma raczej małe szanse na stworzenie dobrego projektu, który będzie gotowy do wydruku. Najlepiej zdać się na umiejętności projektantów doświadczonych na tym polu. Materiały graficzne który chcemy umieścić na dużym billboardzie nie muszą być najwyższej jakości gdyż wszyscy będą na nie patrzeć z daleka. Materiały które będą widoczne z bliskiej odległości np. na wspomnianej naklejce w sklepie muszą być wysokiej próby.

Mam nadzieję, że powyższy tekst choć trochę przybliżył Wam kwestie związane z drukiem wielkoformatowym. To oczywiście są ogólne wskazówki i zasady, a bardziej szczegółowe kwestie można rozważać jeszcze głębiej jednak na dzisiaj ograniczę się tylko do tych kilku zdań. A Wy? Mieliście kiedyś konieczność wydrukowania czegoś w formacie większym niż A2?

Pozdrawiam i do usłyszenia.

lut 21 2017 Kolory a strony WWW
Komentarze: 0

 Witam.

Dzisiaj chciałabym napisać o czymś ciekawym i pożytecznym. Do głowy przyszedł mi pomysł, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat kolorów. Nie chodzi jednak o to jakie kolory lubię i dlaczego - postaram się w prostych słowach wytłumaczyć jaki wpływ na stronę internetową i reklamę w Internecie mają użyte w nich barwy. Ale zacznijmy od początku.

Kolory towarzyszą nam na każdym kroku. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ na nasze życie posiadają barwy. Być może niektórym będzie ciężko w to uwierzyć ale kolor to często decydujący faktor podczas kupowania czegoś lub nawet podejmowania jakiejś decyzji.

Zasadniczo kolory dzielimy na dwa rodzaje: ciepły (czerwony, żółty itp.) oraz bierne (niebieski, zielony itd.). Każda grupa kolorów a w efekcie każdy kolor z osobna wywołuje reakcje w organizmie człowieka, który na nie patrzy. Czy istnieje zatem zestaw kolorów które wywołują same pozytywne reakcje? Oczywiście nie. Jednym z powodów jest fakt, że z wiekiem postrzeganie i odbieranie barw ulega diametralnym zmianom. Tutaj dochodzimy do ważnego aspektu: aby kolor miał pomóc naszej stronie www lub reklamie musimy ustalić tzw. grupę docelową. Ludzie młodzi chętniej wybierają produkty i otoczenie, które są raczej pokryte ciepłymi, jasnymi barwami. Dlatego chcąc przyciągnąć młodych ludzi powinniśmy stawiać na czerwony, pomarańczowy, żółty itp.. Natomiast jeżeli celujemy w starszych odbiorców należałoby się zdecydować w stonowane kolory przyjemne dla oka: zielony, niebieski. Pamiętajmy, aby nie przekroczyć granicy dobrego smaku - zbyt czerwona, krzykliwa strona będzie bardziej odstraszać niż przyciągać, wszystkich, bez względu na wiek. Z drugiej strony, zbyt ciemna witryna internetowa nie będzie czytelna i również nie przyciągnie wielu internautów.

Wiek nie jest jedynym aspektem, który musimy brać pod uwagę 'kolorując' nasze banery lub stronę WWW. Drugim równie ważnym warunkiem jest płeć. Badania naukowe potwierdzają fakt, że to kobiety mają zdolność widzenia większej liczby barw. Mężczyźni na tym polu zostają troszkę w tyle gdyż potrafią rozróżnić te bardziej podstawowe kolory. Tak więc gdy panie usłyszą, że coś ma kolor turkusowy to mogą go sobie wyobrazić, panowie natomiast najpierw wyobrażają sobie niebieski a potem przyciemniają bądź go rozjaśniają aby uzyskać wizje turkusowego. Jaki ma to wpływ na kolory na stronie internetowej wydaje się być oczywistym. Pamiętajmy jednak aby unikać stereotypów i nie tworzyć strony WWW dla kobiet, która będzie cała w różu.

Kolejną sprawą jest to jakie reakcje fizyczne zachodzą u człowieka gdy patrzy na dany kolor. Czerwony sprawia, że szybciej podejmujemy decyzje, może stanowić o zagrożeniu (znak STOP) jak również kusić (kobieta w czerwonej sukience). Warto tego koloru używać z rozwagą do elementów które chcemy podkreślić najbardziej. Zielony kolor pomoże nam się wyciszyć i uspokoić jednak jego nadmiar może sprawi, ze nie będzie nam się chciało czytać zawartości strony. Zbyt jaskrawy kolor zielony może również męczyć oczy co jest ważne w przypadku gdy projektujemy stronę WWW. Na osobną wzmiankę zasługuje kolor czarny symbolizujący profesjonalizm, dojrzałość ale i głębie i tajemnicę. Większych firm ma logo w kolorze lub z domieszką czarnego, jest to barwa którą dobrze jest dodać do strony jednak nie warto jej nią przepełniać.

Komponując paletę barw do naszej reklamy, reklamy w internecie lub strony zastanówmy się czy jest to strona, która ma za zadanie 'świecić' profesjonalizmem czy też ma być troszeczkę luźniejsza do 'miłego poczytania'. W pierwszym przypadku przeważać będą chłodniejsze barwy natomiast w drugim można sobie pozwolić na większą swobodę. Oczywiście cały czas trzeba mieć na uwadze to, aby nie przesadzić w żadną ze stron.

Mam nadzieję, że powyższy wpis dał Wam nowe spojrzenie na kolory w Internecie. Zajrzyjcie na swoje ulubione strony i zastanówcie się chwile w jakich są one barwach i dlaczego akurat w tych. Do zobaczenia!

lut 21 2017 O tym jak zareklamować się w Internecie
Komentarze: 0

 

Witam.

Dzisiaj słów kilka o tym jak zareklamować się w Internecie. Jak wszyscy wiemy, Internet towarzyszy nam już praktycznie w każdej sferze życia. Zarówno w domu jak i w pracy mamy do czynienia z wirtualnym światem. Jest to więc idealne miejsce, w którym możemy rozpowszechnić naszą firmę, bardzo tanim kosztem. Jak się do tego zabrać? Zapraszam do przeczytania mojej notki.

Pierwszą rzeczą fundamentalną dla skutecznego zareklamowania się w sieci jest oczywiście stworzenie strony internetowej dla naszej firmy. Nie jest to jednak tak proste jak mogłoby się wydawać. Wielu ludzi na tym etapie korzysta z pomocy krewnych, znajomych którym, gdzieś kiedyś przyszło zrobić jakąś prostą stronę. Jest to błąd. Dobra strona internetowa to wysiłek i czas jaki musimy poświęcić na jej zrobienie, a co za tym idzie jest to również koszt. Internet co prawda jest pełen ogłoszeń, w których proponuje się nam stworzenie strony minimalnym kosztem jednak nie jest to dobra droga. Pamiętajmy, że nasza witryna to nasza wizytówka w sieci i trzeba ją traktować jako inwestycje, a nie jako przymusowy wydatek.

Zakładając, że mamy już swoją stronę internetowa czas zająć się jej propagowaniem. Jak to zrobić? Możliwości jest kilka. Po pierwsze dobrze jest zacząć od pozycjonowania strony i zbudować dobre zaplecze, dzięki temu nasza strona będzie miała wysoką pozycję w indeksach wyszukiwania danej frazy. Jednak pozycjonowanie stron WWW to temat na inną okazję. Po szczegóły odsyłam Google. ;)

Drugim aspektem jest wrzucanie linku do naszej strony do różnego rodzaju katalogów stron WWW. W sieci możemy znaleźć mnóstwo darmowych linkowni, czy katalogów w których możemy umieścić linki do naszej strony oraz krótki opis tego czym się zajmujemy. Podobnym rozwiązaniem są tablice ogłoszeń do których możemy dodawać informacje na temat tego gdzie i co oferujemy.

Trzecia możliwość to media społecznościowe. Nasza firma, powinna mieć swój fanpage na facebooku, profil na Google+. Dlaczego to takie ważne? Być może nawet nie zdajemy sobie sprawy ale profil na FB, który odwiedza kilkudziesięciu ludzi ma szanse trafić do setek osób i rozpowszechnić się bardziej niż się tego spodziewaliśmy. Wspomnę jeszcze o ciekawej możliwości jaką daje nam Google+ - tworząc profil na ich stronie możemy dodać nazwę i adres naszej firmy do GoogleMaps, co ma oczywisty wpływ na rozpowszechnienie naszej działalności.

Jedną z ostatnich rzeczy, o której chciałabym wspomnieć jest dodawanie, różnego rodzaju banerów reklamowych na strony, które stwarzają nam taką możliwość. Ma to dość duży wpływ na popularność naszej działalności ale wiąże się to z zaprojektowaniem baneru i oczywiście kosztami jakie musimy ponieść za umieszczenie go na danej stronie, bo nie wszystkie oferują taką możliwość za darmo.

Podsumowując, w Internecie jest pełno różnego rodzaju firm, które starają się reklamować na wszelkie sposoby. Jednak mając tyle możliwości i przykładając się do tego co chcemy zrobić jesteśmy w stanie się przebić i osiągnąć zamierzony sukces. Tego Wam życzę, aby Wasza strona była na pierwszej pozycji w wyszukiwaniu w Google ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia.