Archiwum 27 lutego 2017


lut 27 2017 Historia druku
Komentarze: 0

 Historia druku to nic innego jak po prostu historia ludzkiej komunikacji. Wynaleźliśmy druk, ponieważ pragnęliśmy tak bardzo zatrzymać słowo mówione, które bez technologii druku nie przetrwałoby i odeszłoby w zapomnienie. W dzisiejszych czasach chyba nikt z nas nie wyobraża sobie już świata bez słowa drukowanego. Jak się okazuje druk jednak nie jest aż tak starym wynalazkiem jak mogłoby się wydawać. Poznajmy historie druku J. Czym jest druk? Druk to wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże przy użyciu farby drukowej. Pod nazwą druku kryją się zarówno tradycyjne techniki powielania tekstu oraz grafiki za pomocą maszyn drukarskich, jak i również te wykonywane przy użyciu nowoczesnych maszyn typu drukarki, plotery. Obecnie pod nazwą druk rozumie się także wszelkiego rodzaju wydruki: plakaty, ulotki. Co raz bardziej popularny staje się teraz druk wielkoformatowy stosowany do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Zanim wynaleziono jednak technikę druku książki były przepisywane ręcznie, z tego też powodu ich cena była wysoka. Książki nie były więc dostępne dla zwykłych ludzi. Najnowsze odkrycia wskazują na to, że kolebką druku jest Babilon. Tamtejsze drukowanie polegało na wypalaniu na glinianych tabliczkach obrazków i wzorów oznaczających pojedyncze słowa lub zdania. Przełomowe dla druku było także wynalezienie papirusu w Starożytnym Egipcie. W 105 roku n.e. wynaleziono w Państwie Środka papier czerpany, który dał zaczątek współczesnemu papierowi. Historia prawdziwego druku jest jednak bardzo młoda. Za jej właściwy początek uważa się wynalezienie maszyny Gutenberga (1450). Na przełomie XVIII i XIX wieku rękodzielniczą produkcję książek zamieniono na maszynową. Rok 1814 to rok kiedy po raz pierwszy zastosowano maszynę drukarską, która była napędzana przez parę. Ponad 30 lat później pojawiła się maszyna rotacyjna. W 1904 roku powstała pierwsza na świecie maszyna offsetowa. Obecnie w procesie drukowania ogromną rolę odgrywają komputery. Teksty przygotowywane są na ich ekranach i przenoszone do druków za pomocą płyt lub innych urządzeń służących do przechowywania danych. Wartość druku jest ogromna. To za jego pomocą zapisano najstarsze dzieje historyczne. Obecnie istnieją wyspecjalizowane studia reklamy, studia graficzne, agencje reklamowe zajmujące się różnego rodzaju wydrukami. 

lut 27 2017 Tanie logotypy – triki nieuczciwych firm...
Komentarze: 0

 W procesie budowania marki nie istnieje żadna droga na skróty. Jeśli dopiero zamierzasz rozpocząć swoją działalność, chcesz zaistnieć na rynku i pozyskać nowych klientów bardzo istotna jest promocja Twojego przedsiębiorstwa. Niezwykle ważne jest logo jakie będzie posiadała Twoja firma. Stanowi ono przecież tak jakby wizytówkę Twojej firmy. To właśnie poprzez logo Twoja firma będzie rozpoznawalna i kojarzona. Tak samo jak w przypadku tworzenia firmowej strony internetowej warto zadbać o to, aby logo zostało wykonane przez profesjonalistów. Osoby zajmujące się projektowaniem stron www latami zdobywają wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie podobnie jak projektanci logotypów. A wszystko po to, aby stać się mistrzami w tym czym się zajmują. Tworzeniem logotypów dla dużych marek zajmuje się zazwyczaj cały zespół pracowników. Praca nad takim projektem trwa zazwyczaj kilka tygodni. W niektórych przypadkach może ona zająć nawet kilka lat. Żaden z projektantów logotypów nie zadowoli się oczywiście tzw.” dniówką” za swoją pracę. Istnieje jednak wiele amatorów, którzy za zaledwie kilkaset złotych sprzedają tanie logo dla niedoświadczonych firm. W jak sposób chronić się przed takimi osobami. Tego właśnie będziecie mogli dowiedzieć się z dzisiejszego artykułu. Dowiecie się również jakich błędów i pomyłek należy unikać przy projektowaniu logotypów. Zapraszam do czytaniaJ. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego, że dobre logo musi kosztować. Nikt nie wykonana nam dobrego, oryginalnego znaku dla naszej firmy za tzw. „dniówkę”. Wiele firm korzystając z prac niedoświadczonych, początkujących projektantów doprowadziło w ten sposób swoje przedsiębiorstwa do bankructwa. Cała sztuka polega więc na tym, aby dostać świetne logo za rozsądne pieniądze. Schemat działania nieuczciwych projektantów jest bardzo podobny. Zamieszczają oni w Internecie mnóstwo reklam, w których oferują stworzenie logo w bardzo niskiej cenie. Tego rodzaju oszuści zazwyczaj szukają gotowego projektu logo stworzonego za wielkie pieniądze. Lub kupują od innych tzw. gotowca wielokrotnej sprzedaży. Następnie wstawiają jedynie nazwę Twojej firmy dopasowując ewentualnie kolory kojarzące się z profilem Twojej działalności. Oczywiście zapewniają oni swoich klientów o oryginalności wykonanego projektu i jego wysokiej jakości. W efekcie firmy, które dzielą swoje logo z innymi działającymi już na rynku zostają bardzo szybko zidentyfikowane. W ten sposób firma i jej pracownicy zostają skompromitowani. Co gorsze właścicielowi przedsiębiorstwa grozi też w takim przypadku proces sądowy. Pieniądze wydane na projekt kiepskiego logotypu przepadają bezpowrotnie, a proces promocji nowego loga trzeba rozpocząć od zera. Wielu z początkujących projektantów korzysta w swoich pracach też z gotowych szablonów i obrazków. Decydując się na współpracę z takimi osobami musimy zdawać sobie sprawę, że w naszym logo może znaleźć się element, który posiadają też już inne marki. Nie będziemy więc w takiej sytuacji zbyt oryginalni wśród konkurencji. Pełne błędów i niedociągnięć są również logotypy tworzone w mało profesjonalnych programach np. Photoshop, Gimp, a nawet Microsoft Word;) Znak graficzny stworzony przy użyciu takiego programu nie daje się powiększać bez utraty jakości. Aby znak firmowy mógł poprawnie funkcjonować konieczne jest, aby został on wykonany w programie pozwalającym na edycję krzywych w zaawansowany sposób. Złym pomysłem w przypadku projektowania logo jest także korzystanie z pomocy znajomych, którzy z tym tematem nie mają zbyt wiele wspólnego. Pamiętaj, że tego typu eksperymenty graficzne powodują, że zaufanie do jakości Twoich usług znacznie spada. Pierwsze nieudane wrażenie jest potem bardzo ciężko zatrzeć, nie pomogą potem ogromne pieniądze wydane na stworzenie świetnej oferty handlowej. Nie pozwól więc na to, aby Twoja firma była odbierana jako niedojrzała i amatorska. Bardzo ważne też jest to, aby znak, motyw użyty w naszym logo nie był zbyt popularny, a tym samym oklepany. Tak stało się np. w przypadku jednego z największych gigantów telefonii komórkowej – Heyah. O ile w Polsce udało im się odnieść ogromny sukces, o tyle w przypadku rynków zagranicznych było już całkiem inaczej. „Czerwona łapa” okazała się zbyt mało oryginalna za granicami naszego kraju i po prostu zniknęła w tłumie innych czerwonych łap. W jaki sposób więc sprawdzić rzetelność i jakość oferowanych usług, a następnie wybrać dobrą firmę od projektowania logo? Dobrym pomysłem jest skorzystanie z rad specjalistów, którzy pracują w agencji reklamowej lub studiu graficznym. Pozwolą Ci oni uniknąć fatalnych błędów i kosztownych wpadek.