lut 27 2017

Tanie logotypy – triki nieuczciwych firm...


Komentarze: 0

 W procesie budowania marki nie istnieje żadna droga na skróty. Jeśli dopiero zamierzasz rozpocząć swoją działalność, chcesz zaistnieć na rynku i pozyskać nowych klientów bardzo istotna jest promocja Twojego przedsiębiorstwa. Niezwykle ważne jest logo jakie będzie posiadała Twoja firma. Stanowi ono przecież tak jakby wizytówkę Twojej firmy. To właśnie poprzez logo Twoja firma będzie rozpoznawalna i kojarzona. Tak samo jak w przypadku tworzenia firmowej strony internetowej warto zadbać o to, aby logo zostało wykonane przez profesjonalistów. Osoby zajmujące się projektowaniem stron www latami zdobywają wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie podobnie jak projektanci logotypów. A wszystko po to, aby stać się mistrzami w tym czym się zajmują. Tworzeniem logotypów dla dużych marek zajmuje się zazwyczaj cały zespół pracowników. Praca nad takim projektem trwa zazwyczaj kilka tygodni. W niektórych przypadkach może ona zająć nawet kilka lat. Żaden z projektantów logotypów nie zadowoli się oczywiście tzw.” dniówką” za swoją pracę. Istnieje jednak wiele amatorów, którzy za zaledwie kilkaset złotych sprzedają tanie logo dla niedoświadczonych firm. W jak sposób chronić się przed takimi osobami. Tego właśnie będziecie mogli dowiedzieć się z dzisiejszego artykułu. Dowiecie się również jakich błędów i pomyłek należy unikać przy projektowaniu logotypów. Zapraszam do czytaniaJ. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego, że dobre logo musi kosztować. Nikt nie wykonana nam dobrego, oryginalnego znaku dla naszej firmy za tzw. „dniówkę”. Wiele firm korzystając z prac niedoświadczonych, początkujących projektantów doprowadziło w ten sposób swoje przedsiębiorstwa do bankructwa. Cała sztuka polega więc na tym, aby dostać świetne logo za rozsądne pieniądze. Schemat działania nieuczciwych projektantów jest bardzo podobny. Zamieszczają oni w Internecie mnóstwo reklam, w których oferują stworzenie logo w bardzo niskiej cenie. Tego rodzaju oszuści zazwyczaj szukają gotowego projektu logo stworzonego za wielkie pieniądze. Lub kupują od innych tzw. gotowca wielokrotnej sprzedaży. Następnie wstawiają jedynie nazwę Twojej firmy dopasowując ewentualnie kolory kojarzące się z profilem Twojej działalności. Oczywiście zapewniają oni swoich klientów o oryginalności wykonanego projektu i jego wysokiej jakości. W efekcie firmy, które dzielą swoje logo z innymi działającymi już na rynku zostają bardzo szybko zidentyfikowane. W ten sposób firma i jej pracownicy zostają skompromitowani. Co gorsze właścicielowi przedsiębiorstwa grozi też w takim przypadku proces sądowy. Pieniądze wydane na projekt kiepskiego logotypu przepadają bezpowrotnie, a proces promocji nowego loga trzeba rozpocząć od zera. Wielu z początkujących projektantów korzysta w swoich pracach też z gotowych szablonów i obrazków. Decydując się na współpracę z takimi osobami musimy zdawać sobie sprawę, że w naszym logo może znaleźć się element, który posiadają też już inne marki. Nie będziemy więc w takiej sytuacji zbyt oryginalni wśród konkurencji. Pełne błędów i niedociągnięć są również logotypy tworzone w mało profesjonalnych programach np. Photoshop, Gimp, a nawet Microsoft Word;) Znak graficzny stworzony przy użyciu takiego programu nie daje się powiększać bez utraty jakości. Aby znak firmowy mógł poprawnie funkcjonować konieczne jest, aby został on wykonany w programie pozwalającym na edycję krzywych w zaawansowany sposób. Złym pomysłem w przypadku projektowania logo jest także korzystanie z pomocy znajomych, którzy z tym tematem nie mają zbyt wiele wspólnego. Pamiętaj, że tego typu eksperymenty graficzne powodują, że zaufanie do jakości Twoich usług znacznie spada. Pierwsze nieudane wrażenie jest potem bardzo ciężko zatrzeć, nie pomogą potem ogromne pieniądze wydane na stworzenie świetnej oferty handlowej. Nie pozwól więc na to, aby Twoja firma była odbierana jako niedojrzała i amatorska. Bardzo ważne też jest to, aby znak, motyw użyty w naszym logo nie był zbyt popularny, a tym samym oklepany. Tak stało się np. w przypadku jednego z największych gigantów telefonii komórkowej – Heyah. O ile w Polsce udało im się odnieść ogromny sukces, o tyle w przypadku rynków zagranicznych było już całkiem inaczej. „Czerwona łapa” okazała się zbyt mało oryginalna za granicami naszego kraju i po prostu zniknęła w tłumie innych czerwonych łap. W jaki sposób więc sprawdzić rzetelność i jakość oferowanych usług, a następnie wybrać dobrą firmę od projektowania logo? Dobrym pomysłem jest skorzystanie z rad specjalistów, którzy pracują w agencji reklamowej lub studiu graficznym. Pozwolą Ci oni uniknąć fatalnych błędów i kosztownych wpadek.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz