Archiwum grudzień 2016


gru 21 2016 Kilka słów o marketingu mobilnym
Komentarze: 0

 Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. Z tej okazji każdy z nas chce sprawić swoim bliskim jakąś miłą niespodziankę, obserwujemy więc znaczny wzrost sprzedaży. W okresie przedświątecznej gorączki zakupów przedsiębiorcom z każdej branży zależy na sprzedaniu jak największej ilości produktów, oferowanych usług. Mają oni świadomość, że właśnie teraz ludzie są bardziej skłonni do podejmowania decyzji zakupowych. Co więc zrobić, aby klient wybrał właśnie nasze produkty ? W jaki sposób przyciągnąć jego uwagę skoro wokół znajdują się tysiące innych reklam w formie plakatów, bannerów ? Jak się okazuje, dobrym rozwiązaniem w tym przypadku może być komunikacja mobilna, przy użyciu której Twoja oferta świąteczna trafi wprost na telefon klienta.

Warto zaznaczyć, że sms spośród wszystkich narzędzi marketingowych dostępnych na rynku daje największą szansę dotarcia do odbiorcy. Decydując się na wysyłanie wiadomości sms do klientów należy pamiętać o tym, że nie można ograniczać się jedynie do tej formy kontaktu z klientem. Jak radzą marketerzy, aby odnieść sprzedażowy sukces trzeba działać w sposób zintegrowany i ciągły. To znaczy, że nie wystarczy wysłać do wybranej grupy docelowej wiadomości sms z linkiem, oprócz tego powinno się promować swoje produkty także w inny sposób, przy użyciu pozostałych kanałów. To, że korzystanie z smsów się opłaca potwierdzają także badania ( Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2015 roku). Wynika z nich, że Polacy znacznie bardziej lubią tę formę komunikacji od innych mieszkańców Europy. Przeciętny obywatel naszego kraju wysyła aż 83 wiadomości sms w ciągu miesiąca, podczas gdy inni robią to średnio 68 razy w ciągu miesiąca. Z kolei inne raporty dostarczają nam informacjo o tym, że zdaniem Polaków sms jest najlepszą formą przesyłania i otrzymywania informacji handlowych na urządzenia mobilne. Wysyłając smsy ze świąteczną ofertą warto skorzystać z własnej bazy klientów. Bardzo miłym gestem ze strony Waszej firmy będzie też złożenie życzeń bożonarodzeniowych. 

gru 20 2016 Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym czasach, kiedy obserwujemy coraz większy rozwój technologii oraz Internetu większość przedsiębiorców, aby wypromować swoją firmę zazwyczaj korzysta z możliwości jakie oferuje marketing internetowy. Obecnie prawie każda firma ma swoją stronę www, konto firmowe na serwisach internetowych. Oprócz tego wiele początkujących firm i nie tylko zatrudnia specjalistów od pozycjonowania. W obliczu dostępności tak wielu narzędzi marketingowych zapominamy o najprostszych rozwiązaniach, które także mogą przysporzyć nam rzeszę klientów. Tradycyjną formą promocji, która może zapewnić nam wiele stałych klientów są na przykład gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe pomagają zbudować nowe relacje z otoczeniem ale też mają duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Stanowią one przykład chyba jednej z najstarszej form reklamy i co ciekawe wciąż są bardzo skuteczne. Zaletą materiałów promocyjnych w formie gadżetów jest po pierwsze to, że możemy wręczyć je osobiście klientowi lub partnerowi biznesowemu. Warto zwrócić uwagę na to, że mają zindywidualizowany charakter w przeciwieństwie do plakatów, bilbordów, które kojarzą nam się z reklamą masową. To znaczy, że np. nasz stały klient przyjmując kubek z logo naszej firmy będzie się czuł jakby został on zaprojektowany chociaż w jakiejś małej części z myślą o nim. Klient poczuje się ważny i doceniony. Dodatkowo będzie miał przypuszczalnie okazję obcować z kubkiem na co dzień, pijąc w nim herbatę/kawę. Spowoduje to utrwalenie naszej marki w jego głowie. Jak wskazują wyniki badań, przeprowadzone przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety jako nośniki reklamy mające pomagać w kształtowaniu wizerunku firmy. Zdaniem właścicieli przedsiębiorstw upominki reklamowe to bardzo atrakcyjna forma reklamy. Ich zaletą są niskie koszty i skuteczność. Kolejną korzyścią płynącą z wykorzystywania gadżetów reklamowych w przedsięwzięciach marketingowych jest zniwelowanie dystansu między klientem, a firmą. Wręczając osobiście drobny upominek konkretnej osobie mamy bowiem możliwość rozpoczęcia rozmowy z nią. Po wymianie kilku zdań można zaproponować też przesłanie oferty promocyjnej firmy lub umówić się na kolejne spotkanie. Po drugie jeśli obdarujemy klienta gadżetem naszej firmy np. długopisem zawierającym logo, stanie się on żywą reklamą naszej firmy. Będzie on bowiem na co dzień posługiwał się długopisem z naszym firmowym logo, który z pewnością przyciągnie uwagę innych osób. W ten sposób krąg osób świadomych istnienia naszej firmy będzie powiększał się. A co najważniejsze dając komuś drobny upominek firmowy dostarczymy tej osobie dużo radości i wywołamy u niej  uśmiech na twarzy. Bo kto z nas nie lubi dostawać prezentów?

gru 20 2016 Fleet Media – nowa forma reklamy wykorzystująca...
Komentarze: 0

 Czy słyszeliście kiedykolwiek o Fleet Media ? Jeśli nie, dzisiaj postaram się Wam opowiedzieć o tej formie reklamy, która pojawiła się stosunkowo niedawno na rynku i wywołała naprawdę spore zamieszanie.  Pierwszą firmą, która zdecydowała się na zastosowanie tego typu reklamy w swojej kampanii był Samsung. Kampania promocyjna Samsunga został doceniona. Firma zdobyła bowiem aż siedem nagród podczas Cannes Lions 2015, pięć statuetek Clio oraz wyróżnienie magazynu „Timie” za jedną z dwudziestu pięciu najlepszych innowacji w 2015 roku. Z drugiej strony innowacyjny pomysł Samsunga spotkał się też falą ogromnej krytyki ze strony niektórych osób. Zarzucano firmie, że ich projekt „ The Safety Truck” nie jest zbyt bezpieczny. Główny założeniem projektu było bowiem wyświetlanie reklam na tyłach jadących ciężarówek, tak aby inni użytkownicy drogi mogli oglądać je podczas jazdy. Zdaniem przeciwników pomysłu Samsunga, reklamy tego typu mogą za bardzo angażować uwagę kierowcy i w rezultacie  przyczynić się do zwiększenia ilości wypadków na drogach. Mimo wszystko kampanię promocyjną Samsunga należy uznać za bardzo interesującą od strony marketingowej.

Niemiecka firma RoadAds zainspirowała się „The Safety Truck” Samsunga i zamierza udowodnić jednak, że pomysł giganta telefonii komórkowej był trafiony. RoadAds zaprojektowała własny nośnik reklamowy, wykorzystujący elektroniczny papier, który będzie umieszczany na tyłach ciężarówek. Nośniki zostały wyposażone w nadajniki GPS, 4G oraz Wi-Fi. Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie nośników do przekazywania informacji na temat korków, niebezpiecznych zdarzeń drogowych, odległości do następnej stacji paliw. Jak pokazują badania 94% konsumentów kojarzy reklamy umieszczane na ciężarówkach. Natomiast aż 80% konsumentów jest w stanie skojarzyć markę, która zdecydowała się na wykorzystanie reklamy na naczepie ciężarówki. Reklama Fleet Media ( wykorzystująca e- papier) przyciąga aż 2,5 raza więcej uwagi odbiorców niż reklama statyczna. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że niedługo na naszych drogach pojawiają się ciężarówki z tego typu reklamą, która zastąpi tradycyjne formy promocji, takie jak: plakaty, ulotki. Projekt RoadAds ruszy prawdopodobnie w czerwcu 2017 roku. 

gru 13 2016 Szyld jako forma reklamy. Historia szyldu
Komentarze: 0

 Obecnie szyld jest podstawową formą reklamy każdego sklepu, punktu usługowego, firmy. Może on występować jako element wolnostojący lub wiszący na elewacji budynku. Przyjrzyjmy się teraz krótkiej historii tej formy reklamy.

Za prototyp szyldu uznaje się odkryte w ruinach Pompei pochodzące z I wieku p.n.e.  tablice z terakoty z płaskorzeźbami przedstawiającymi szynki (wyroby wędliniarskie) – symbol masarni, rzeźbę kozy – symbol sprzedawcy mleka oraz napisy namalowane czarną i czerwoną farbą.

Za prawzór dzisiejszych szyldów uważa się jednak godła rzemieślników powstałe w okresie średniowiecza. Były one tworzone na potrzeby tamtych czasów, kiedy większość społeczeństwa nie potrafiła ani czytać, ani pisać. Rzemieślnicy wywieszali na zewnątrz swojego zakładu jakiś swój wyrób np. garnek (oznaczał on garncarza), koło (oznaczało kołodzieja). Z czasem zaczęto stosować godła wyrzeźbione w drewnie, malowane na tablicach, wykonane z metalu. I tak  np. metalowy but symbolizował zakład szewski, zawieszony metalowy klucz informował z kolei o tym, że właśnie tutaj można skorzystać z usług ślusarza. Kolejnym krokiem w ewolucji tej formy reklamy było pojawienie się obok symbolu zakładu, nazwiska jego właściciela. Na przełomie XVII i XVIII wieku sklepy na ogół stosowały już szyldy. Na lokalach umieszczano napisy takie jak np. „Kram pod rakiem”. W XIX wieku kiedy to na skutek rozwoju przemysłu wzrosła sprzedaż i produkcja towarów szyldy stały się narzędziem służącym do walki o potencjalnych klientów. Odtąd szyldy stały się jeszcze bardziej popularne, stanowiły one swego rodzaju wizytówkę zakładu. Informowały przechodniów o rodzaju działalności firmy; historii miejsca, w którym teraz się ona znajduje, zawierały ponadto nazwisko właściciela zakładu, datę jego założenia, a nawet dane o otrzymanych medalach i wyróżnieniach. Powszechne stosowanie szyldów przyczyniło się do wzrostu atrakcyjności ich formy. Bogaci kupcy zabiegali o to, aby ich szyldy wyróżniały się spośród innych bogatym zdobnictwem.  Zdarzało im się nawet zatrudniać na wykonawców swoich szyldów sławnych malarzy.  Miało to świadczyć o ich wysokiej pozycji społecznej. Na początku XX wieku zaczęło powstawać coraz więcej zakładów, które zajmowały się wykonywaniem szyldów. W okresie II wojny światowej większość firm, które trudniły się wyrobem szyldów i reklam przestało istnieć. Od 1955 roku na ulicach miast w miejsce szyldów zaczęły zastępować neony. 

gru 12 2016 Email marketing – na czym polega i jak...
Komentarze: 0

 Email marketing to jedna z form marketingu internetowego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną.  Polega ona na wysyłaniu bezpośrednio do odbiorców, którzy być może byliby zainteresowani daną ofertą, odpowiednich wiadomości. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpośredniego dotarcia do określonej grupy docelowej klientów. Do głównych celów email marketingu należy zaliczyć tworzenie relacji z klientami, podtrzymywanie ich oraz sprzedaż usług bądź produktów. Kolejnym plusem tej metody reklamy jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. To znaczy, że np. dzięki obecnym na rynku narzędziom możesz dodawać na początku każdej wiadomości imię odbiorcy. Ten zabieg spowoduje, że klient poczuje się wyróżniony, pomyśli, że ta wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego i chętnie zapozna się z jej treścią. Inne zalety email marketingu to: niskie koszty, szybkość oraz możliwość mierzenia skuteczności ( Ile wiadomości zostało wysłanych, ile z nich otwarto, czy któreś z nich wpłynęły na sprzedaż). Obecnie często wykorzystuje się email marketing do badań marketingowych poprzez zamieszczanie w treści wiadomości ankiety skierowanej do klientów. Ankiety te pozwalają na zebranie wiedzy dotyczącej potrzeb i oczekiwań konsumentów. W jaki sposób pozyskać adresy przyszłych klientów?  Otóż, jeśli np. prowadzisz sklep online możesz w formularzu zamówienia umieścić okienko, po którego zaznaczeniu klient wyrazi tym samym zgodę na otrzymywanie wiadomości o treści reklamowej. Jeśli nie posiadasz własnej bazy adresów, możesz zdecydować się na jej zakup. Niestety nie jest on tani. Na koniec warto przypomnieć, że musisz pamiętać o tym, że każdy klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie do Ciebie wiadomości w formie newsllettera, biuletynu, reklamy z ofertą handlową. W przeciwnym wypadku Twoja korespondencja zostanie potraktowana tak jak spam.