Archiwum listopad 2016


lis 30 2016 Jak założyć profesjonalny sklep internetowy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule postaram się opowiedzieć Wam o tym w jaki sposób zaprojektować sklep internetowy, który przyciągnie wielu klientów. Okazuje się, że zadanie to nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim jeśli chcemy pozyskać klientów, tworząc sklep online powinniśmy patrzeć na wszystko z ich perspektywy. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, które pojawia się u użytkownika zaraz po wejściu na stronę naszego sklepu. Jest ono decydujące. To właśnie w ciągu pierwszych sekund klient podejmuje decyzję czy chce pozostać dłużej na naszej stronie. Dlatego bardzo istotny jest dobry projekt strony e-sklepu. Powinien on być przejrzysty, czytelny i zachęcający. Posiadanie dobrej strony internetowej świadczy o dojrzałym podejściu do klienta. Nie zamieszczajcie w Waszej ofercie zbyt wielu podobnych do siebie produktów. Jak pokazują wyniki badań klient, który ma do wyboru wiele produktów, rezygnuje często z zakupu, ponieważ ma problem z podjęciem właściwej decyzji. Pamiętajcie o skutecznym opisie produktu, który chcecie sprzedać. Do każdego produktu oprócz ceny, informacji o producencie powinna być dołączona także krótka notka prezentująca jego zalety. W tym przypadku dużą skutecznością cieszą się nagrania video i zdjęcia podkreślające dobre strony oferowanego produktu. Tworząc sklep www trzeba pamięć o tym, aby był on oparty o technologię responsywną. Obecnie bowiem serfujemy po sieci nie tylko przy użyciu komputera czy laptopa. Nie wolno zapominać o tym, że zdjęcia produktów umieszczanych na naszej stronie powinny cechować się wysoką rozdzielczością. Zainteresowanie wzbudzą z pewnością fotografie z funkcją przybliżania, umożliwiające oglądanie produktu z każdej strony. Starajcie się nie pobierać opłat za dostawę lub jeśli jest taka możliwość oferujcie dostawę gratis po przekroczeniu określonej sumy kosztów zamówionego towaru. Wszystkie informacje na temat oferowanych przez wasz sklep zniżek i bonusów powinny być dobrze widoczne. Najlepszym sposobem na spełnienie tego założenia jest więc umieszczanie ich na stronie głównej. Udostępniajcie swoje dane kontaktowe, spowoduje to wzrost zaufania ze strony klientów. Zadbajcie o to, aby koszyk zakupów był widoczny przez cały czas. Kupujący zazwyczaj po wyborze jednej rzeczy, oglądają także inne produkty, którymi są zainteresowani. Starajcie się poznać swoich klientów i ich preferencje zakupowe. 

lis 30 2016 Historia reklamy
Komentarze: 0

 Obecnie reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. Możemy natknąć się na nią niemal wszędzie: w sklepie, w gazetach, w telewizji, w radiu.  Reklamy są obecne także na szybach samochodów, ścianach budynków, na billboardach. Zdarza się, że znajdujemy je również za szybami wycieraczek, w naszych skrzynkach na listy. Zastanawialiście się jednak kiedyś jaka jest historia reklamy ? Kto jako pierwszy wprowadził taki sposób promocji ? Co miało wpływ na jej powstanie i rozwój?

Jak się okazuje zjawisko reklamy jest bardzo stare i pojawiło się już w momencie początków rozwoju handlu. Można powiedzieć, że zrodziło się samoistnie. Szybko dostrzeżono bowiem, że jeżeli w odpowiedni sposób opiszemy jakiś produkt spowoduje to zwiększenie jego sprzedaży. Pierwsza reklama jako na opisywane czasy przystało, była więc przekazywana drogą ustną (reklama targowa). Z czasem w starożytności zaczęły pojawiać się też inne rodzaje reklamy. Miały one jednak zazwyczaj charakter obrazkowy z tego względu, że większość ludzi tamtego okresu nie znało pisma. Były to np. kamienne rzeźby umieszczane nad drzwiami wejściowymi do karczmy, sklepu. Obecnie można je uznać za przykład pierwszych szyldów handlowych. Oprócz kamiennych szyldów, reklamy ustnej popularne były też ogłoszenia i afisze malowane lub wyryte na ścianach budynków, kamiennych tabliczkach. Za pomocą reklamy zachęcano głównie do zakupu żywności i wina. Zdaniem badaczy twórcami pierwszych reklam pisanych byli Grecy. Ich celem było przede wszystkim zachwalanie wydarzeń kulturalnych i sportowych. Swoim wyglądem przypominały one natomiast plakaty obecnie umieszczane w pobliżu kin, teatrów. Przełomowym momentem dla rozwoju reklamy był rok 1445 – kiedy to  został wynaleziony druk. Zaczęły pojawiać się reklamy – ulotki, które były rozwieszane na ścianach budynków. Pierwsza reklama prasowa ukazała się drukiem 14 października 1612 roku we francuskiej gazecie „Journal General d’Affiches”. Należy pamiętać jednak, że ówczesne reklamy prasowe swoim wyglądem nie przypominały tych dzisiejszych. Najczęściej zawierały jedynie nazwę produktu i jego opis. Grafika w reklamie pojawiła się dopiero o wiele później. Uważa się, że najszybszy wzrost rozwoju reklamy przypada na wiek XIX i XX. W 1843 roku w Filadelfii założono pierwszą agencję reklamową. Zainteresowanie reklamą wśród społeczeństwa stało się jeszcze większe. Reklamy stawały się też coraz bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, co miało związek z rozwojem drukarni. Produktami promowanymi na największą skalę były leki, środki medyczne. Dwadzieścia lat później reklamowano już także żywność, kosmetyki i samochody. Ogromny wpływ na rozwój reklamy miało także wynalezienie radia i telewizji. W 1941 roku wyemitowano pierwszą reklamę telewizyjną.

Reasumując w początkowej fazie swojego rozwoju reklama była jedynie informacją o produkcie. Dzisiaj reklamy są tworzone przez sztab specjalistów do spraw marketingu i reklamy, ich celem jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów.

lis 29 2016 Pozycjonowanie produktu
Komentarze: 0

 Termin pozycjonowanie w marketingu oznacza działania związane z kształtowaniem wizerunku produktu, marki. Mające na celu wykreowanie takiego obrazu produktu, który będzie się wyróżniał spośród innych dostępnych na rynku. Po raz pierwszy tego określenia w odniesieniu do rynku użył J. Trout w 1969 roku. Wspólnie z innym autorem opisał on na czym polega pozycjonowanie w książce „Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł”. Bardzo ważna w procesie pozycjonowania jest analiza rynku, czyli ofert firm, które mogą stanowić dla nas konkurencję. Klient powinien znać zalety naszego produktu oraz mieć wiedzę na temat tego jak wypada on na tle innych, podobnych będących w ofercie innych firm. Aby osiągnąć marketingowy sukces nie możesz oszczędzać na badaniach rynku. Powinieneś dowiedzieć się jakie cechy posiadają najbardziej doceniane przez konsumentów produkty. Jakie ich atrybuty są najwyżej cenione. Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział w jaki sposób wyróżnić swój produkt na rynku.

lis 29 2016 Ulotki reklamowe jako forma promocji
Komentarze: 0

 Ulotki reklamowe to chyba jedne z najbardziej popularnych materiałów promocyjnych. Możemy spotkać się z nimi niemal wszędzie. Znajdujemy je w naszych skrzynkach, na klatkach schodowych, za wycieraczkami  samochodów. Ten rodzaj reklamy wykorzystują do promowania swoich usług i produktów pizzerie, salony kosmetyczne, studia fitness, szkoły językowe. Zdarza się też, że ulotki same trafiają do naszych rąk, za sprawą rozdających je na ulicach miast osób. Nie wszyscy z nas lubią jednak je dostawać. Akcje ulotkowe są często odbierane przez nas jako działania mające nachalny charakter. Dlatego też większość broszur trafia natychmiast do kosza. Co należy więc zrobić, aby godnie reprezentować firmę za pomocą tego rodzaju reklamy ? Przede wszystkim duże znaczenie ma wygląd ulotki, jej rozmiar, kształt, grafika. Powinny one przyciągać uwagę klienta i wzbudzać jego zainteresowanie. Bardzo dobrym pomysłem jest także dołączenie do ulotki jakiegoś dodatku lub kuponu rabatowego. Powinniśmy zwracać także uwagę na estetyczny, schludny wygląd osób, które zatrudniamy do roznoszenia naszych materiałów promocyjnych. Można w tym przypadku zastosować pewien chwyt marketingowy. Mianowicie do roznoszenia ulotek promujących nowo otwarty salon fryzjerski powinniśmy zatrudnić osoby wyglądające schludnie, mające modne, wzbudzające zainteresowanie fryzury. 

lis 28 2016 Druk wielkoformatowy
Komentarze: 0

 Druk wielkoformatowy

Z dzisiejszego artykułu dowiecie się: Co to jest druk wielkoformatowy? I gdzie on jest wykorzystywany ? Druk wielkoformatowy to nowoczesny druk cyfrowy, solwentowy lub lateksowy wykorzystywany często w kampaniach reklamowych przez różne firmy. Powstaje on na folii, banerach, czy papierach. Dobry projekt druku wielkoformatowego potrafi wywołać naprawdę duże wrażenie u odbiorcy. Druk wielkoformatowy może pełnić funkcję reklamy zewnętrznej podobnie jak plakat. Dzięki zastosowaniu dostępnych obecnie nowoczesnych maszyn możliwe jest zachowanie odpowiedniej kolorystyki druku, a zarazem ostrości grafiki.

Druk solwentowy jest odporny na promieniowanie UV. Świetnie nadaje się więc do tworzenia reklam, które będą umieszczane na zewnątrz. Jego wadą jest jednak toksyczność, zawiera bowiem substancje, które mogą mieć negatywny wpływ na ludzkie zdrowie. Nie stosuje się go więc do druku reklam, które zostaną umieszczone np. w biurze. Do pomieszczeń (biuro, dom, szkoły) wykorzystuje się za to technikę druku lateksowego, która jest bezpieczna dla ludzi.

Druk wielkoformatowy wykorzystuje się do tworzenia takich form reklamy zewnętrznej jak np.

billboardy

banery

plakaty

kasetony

szyldy

litery przestrzenne

rolly up’y

Szyldy – to elementy zazwyczaj zamieszczane nad wejściem firmy, drzwiami wejściowymi. Są one drukowane na folii i nanoszone na PCV lub blachę. Aby szyld był odporny na warunki atmosferyczne pokrywa się go laminatem.

Plakaty – jedna z najprostszych, najstarszych i jednocześnie najbardziej popularnych form reklamy. Wyróżniamy plakaty prezentacyjne, foto, na papierze syntetycznym, papierze blueback.

Billboardy – dużych rozmiarów tablice lub plakaty reklamowe. Są umieszczane na ścianach budynków, słupów.

Litery przestrzenne – to litery 3D, wykonywane z takich materiałów jak: styrod, plexi, dibond, metal. Często są podświetlane.

Rolly up’y – nowoczesne stojaki reklamowe. Bardzo praktyczne, pozwalające na szybką wymianę grafiki.

Kasetony – podświetlane od wewnątrz tablice reklamowe.

Banery – reklamy drukowane na płachtach materiału. Umieszczane na płotach, ścianach budynków, kratach, witrynach.