Archiwum grudzień 2016, strona 2


gru 06 2016 Jak promować małe firmy na rynku lokalnym...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule opowiem Wam o tym w jaki sposób promować małe firmy na rynku lokalnym. Firmy działające na rynku lokalnym to zazwyczaj małe biznesy, punkty świadczące jakieś usługi, sklepy. Opracowując strategię marketingową swojej firmy należy pamiętać przede wszystkim o tym, że każdy rynek lokalny jest inny. Różnice te dotyczą między innymi liczby ludności, stopnia zamożności mieszkańców, oczekiwań i potrzeb konsumentów, rodzaju konkurencji. Jeśli zakładasz biznes w dużym mieście plusem jest duża ilość potencjalnych klientów. Minusem zaś ogromna i silna konkurencja. Istotne jest więc dostosowanie strategii marketingowej do specyfiki rynku. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania promocyjne musisz przede wszystkim poznać rynek lokalny, potencjalnych klientów. A wszystko po to, aby dowiedzieć się czy np. w Twojej miejscowości są już firmy specjalizujące się w tej samej branży co Ty, oferujące podobne produkty? Czy będziesz mieć jakąś konkurencję? Czy wśród mieszkańców Twojego miasta są ludzie, którzy byliby zainteresowani ofertą Twojej firmy? Jeśli tak, jaka jest ta grupa ? Jakie są jej oczekiwania w stosunku do produktu.

Jeśli posiadasz stacjonarny punkt usługowy/ sprzedażowy  musisz zadbać o to, aby był on dobrze widoczny i przyciągał uwagę klientów. Możesz uczynić to poprzez odpowiedni, ciekawy wystrój witryny, szyld, baner z logo firmy. Niezwykle istotne jest to, aby przechodnie mijający Twój sklep / punkt usługowy mieli świadomość tego jakiego rodzaju usługi oferujesz.

Bez względu na to czy Twoja firma świadczy usługi na miejscowym rynku czy jej zasięg jest dużo większy, powinieneś mieć własną stronę internetową. Jest to bardzo ważne, szczególnie w obecnych czasach, kiedy większość osób przed dokonaniem  zakupu jakiegoś produktu sprawdza najpierw jego dostępność w Internecie.

Skuteczną formą reklamy, zwłaszcza na rynku lokalnym, są nadal ulotki reklamowe. Za ich pomocą możesz poinformować otoczenie o tym, że właśnie rozpocząłeś swoją działalność. Zawrzyj też informacje o ofercie swojej firmy, aktualnych  promocjach i rabatach.

Pomyśl o zamieszczeniu w prasie lokalnej reklamy firmy. Żeby efekty tej formy promocji były zadowalające konieczne jest jej wielokrotne powtarzanie.

Dobrym pomysłem na promocję małego biznesu jest również reklama w lokalnych stacjach radiowych. Promować swoją firmę możesz także wykorzystując do tego celu środki komunikacji miejskiej. Do wyboru masz tutaj reklamę zewnętrzną (oklejenie autobusu, tramwaju) i reklamę wewnętrzną (reklamy multimedialne na wyświetlaczu).

Jeśli posiadasz pojazdy firmowe świetnym pomysłem jest ich oklejenie. Będą one przyciągać zarówno wzrok przechodniów, jak i innych użytkowników drogi. Wykonując tego typu reklamę musisz pamiętać o zamieszczeniu na samochodzie danych kontaktowych (adres strony firmy, telefon).

W celu ocieplenia wizerunku firmy i nawiązania bezpośredniego  kontaktu z klientami. Wykorzystaj media społecznościowe: Facebook i Twitter. Pamiętaj o zamieszczeniu wszystkich danych kontaktowych Twojej firmy ( adresu jeśli firma działa też w formie stacjonarnej), odnośnika do strony www. Dziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych informacjami z branży, pojawiającymi się na rynku nowinkami technicznymi. Bądź aktywny na swoim koncie, zawsze odpisuj na pytania internautów. 

gru 05 2016 Firmowa strona www – konieczność czy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców decyduje się na założenie strony internetowej swojej firmy. Starają się oni w ten sposób wychodzić naprzeciw swoim klientom i ich potrzebom. Jak się okazuje obecnie, coraz więcej osób zainteresowanych zakupem jakiegoś produktu lub skorzystaniem z jakiegoś rodzaju usługi, swoje poszukiwania zaczyna właśnie od Internetu. W dzisiejszym artykule postaram się powiedzieć Wam czy warto, aby Wasza firma miała własną stronę www, czy też może lepiej zainwestować w inne formy reklamy, takie jak np. ulotki ? Udzielę także odpowiedzi na pytanie: Jakie są korzyści płynące z posiadania własnej strony internetowej.

Według badań prowadzonych na polskim rynku, jedna trzecia firm w naszym kraju nie ma strony www. Dotyczy to przede wszystkim małych  przedsiębiorstw, działających na lokalnym rynku. Właściciele takich firm obawiają się kosztów, które mogłoby generować takie przedsięwzięcie, a także zmian. Strona www naprawdę posiada jednak wiele zalet i może dostarczyć wiele korzyści firmie. Jak żadna inna forma reklamy, zapewnia ona dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Co więcej stanowi ona bardzo tanią formę reklamy, koszty jej zaprojektowania bardzo szybko zwracają się. Poprzez posiadanie własnej witryny internetowej z zamieszczonymi danymi kontaktowymi i rejestrowymi swojej firmy, stajesz się bardziej wiarygodny i profesjonalny w oczach konsumentów. Zastanówmy się teraz co robimy, kiedy ktoś poleci nam usługi jakiejś firmy? Jaki jest nasz pierwszy krok? Otóż, sprawdzamy czy firma ta jest obecna w Internecie. Dobrze zrobiona strona www stanowi reklamę i wizytówkę Twojego przedsiębiorstwa. Jej zaletą jest także dostępność praktycznie z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze.

Koszt utworzenia strony internetowej jest jednorazowy i waha się od 500 zł nawet do 3000 zł. Oczywiście ostateczny jej koszt zależy od stopnia skomplikowania projektu. Nie jest to jednak duży wydatek w porównaniu do kosztów zatrudnienia pracownika. Poza tym bardzo szybko się zwraca. Dzięki stronie www stajesz się znany nie tylko w swoim regionie, ale też w kraju i na świecie.

gru 05 2016 Jak zdobyć pierwszych klientów ?
Komentarze: 0

 Z pewnością każdy przedsiębiorca zakładający swoją firmę zastanawia się co zrobić, aby zareklamować ją i pozyskać pierwszych klientów. W tym artykule postaram się wyjaśnić Wam jakie działania należy podjąć, aby zapewnić sobie dobry start na rynku.

Przede wszystkim zacznij od poinformowania o tym, że zakładasz własną działalność swoich znajomych. Możesz uczynić to nie tylko w formie tradycyjnej – ustnej ale także poprzez np. umieszczenie odpowiedniego wpisu na Facebooku lub innych mediach społecznościowych. Pamiętaj o tym, że Twoi znajomi mogą nawet całkiem przypadkowo wspomnieć o tym czym się zajmujesz i tym samym zareklamować Twoją firmę.

Staraj się stale poszerzać i uaktualniać swoją wiedzę. W tym celu bierz udział w szkoleniach z Twojej branży. Nawiązuj nowe kontakty, być może ktoś poleci Ciebie komuś innemu.

Jeżeli nie posiadasz zbyt dużych funduszy na działania marketingowe skorzystaj na samym początku z opcji darmowej reklamy. Skontaktuj się telefonicznie z firmami, z którymi chciałbyś współpracować (np. świadczyć dla nich jakiegoś rodzaju usługi). Zapytaj czy byliby zainteresowani Twoją ofertą. Możesz także złożyć im wizytę osobiście.

Wydrukuj wizytówki firmowe. Stanowią one dosyć skuteczną formę reklamy, a ich stworzenie nie jest zbyt drogie.

Zamów ulotki reklamowe, które zachęcą ludzi do korzystania z Twoich usług. Wbrew pozorom wskaźnik skuteczności tej formy reklamy jest nadal wysoki. Ulotki sprawdzają się przede wszystkich w przypadku gdy chcesz zaistnieć na rynku lokalnym.

Dobrym pomysłem na promocja usług, produktów jest też zamieszczenie reklamy w lokalnej prasie. Możesz zainwestować także w inserty, czyli ulotki które są wkładane do środka gazety.

Pomyśl o profesjonalnej stronie internetowej! Obecnie najbardziej skuteczną reklamą, trafiającą do największej ilości osób jest właśnie ta zamieszczona w Internecie. Oczywiście musisz mieć świadomość tego, że na Twoją stronę internetową na samym początku nie będzie zaglądało zbyt wiele użytkowników. Jeśli chcesz stać się popularny w sieci, powinieneś pomyśleć o zleceniu komuś pozycjonowania Twojej strony internetowej. Pozycjonowanie to proces długotrwały, rozciągnięty w czasie, na którego efekty trzeba czekać dosyć długo. Z biegiem czasu przekonasz się jednak, że cierpliwość opłacała się.

Aktywnie działaj w social mediach. Jeśli Twoja strona internetowa jest już gotowa, załóż na Facebooku, Twitterze profil osobisty i firmowy. Postaraj się dotrzeć do osób, z którymi chciałbyś współpracować i nawiąż z nimi kontakty. Jak się okazuje portale internetowe są najlepszym miejscem, w którym można nawiązać dialog z klientami.

Zarejestruj się na forach internetowych dotyczących Twojej branży. Będziesz mógł tam udzielać porad różnym użytkownikom i rozwiązywać ich problemy. Takie działania powodują między innymi, że Twoja strona staje się bardziej popularna w Internecie, zaczyna zajmować pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoje porady okażą się pomocne i cenne, możesz zyskać również wiele nowych klientów. Stać się ekspertem w danej dziedzinie i tym samym wypromować swoją firmę.

gru 02 2016 Każdy może zostać grafikiem, czyli o zasadach...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule przedstawię Wam kilka zasad projektowania grafiki dzięki, którym Wasze projekty reklam będą wyglądały świetnie i wyróżniały się spośród innych. Istnieje wiele reguł, którymi należałoby się kierować w celu stworzenia skutecznego projektu reklamy. Najważniejszą z nich jest jednak ta, która nakazuje łączenie użyteczności z estetyką.

Aby nasze projekty wyglądały naprawdę dobrze powinniśmy stosować także tzw. Zasadę Złotej Proporcji. Zgodnie, z którą każdy projekt musi mieć zachowane odpowiednie proporcje. To znaczy, że stosunek między elementami danego kształtu np. wysokość i szerokość musi wynosić 0.618. Jeśli to założenie jest spełnione w projekcie, jego odbiór jest  o wiele bardziej pozytywny. Jest rzeczą interesującą, że opisywana zasada znajduje także swoje zastosowanie w architekturze i inżynierii. Warto zwrócić także uwagę na to, że osoby które odbieramy jako atrakcyjne mają proporcjonalną budowę ciała i twarzy.

Jeśli chcemy by nasze projekty reklam były naprawdę dobre konieczne jest stosowanie także reguły trójpodziału. Mówi ona o podziale projektu na trzy równe części, zarówno w pionie, jak i w poziomie. Tak, aby powstała siatka przecinających się ze sobą linii. Jak się okazuje oglądający projekt będzie skupiał swój wzrok przede wszystkich na punktach , w których przecina się siatka. Dlatego też ważne jest, aby umieszczać w tych miejscach najbardziej wartościowe punkty naszej kompozycji. Zasadą, którą powinien przestrzegać każdy dobry grafik jest także Prawo Hicka. Zgodnie z tym prawem w projektowaniu należy kierować się prostotą. To znaczy, że nasza oferta nie może być zbyt szeroka, ponieważ wtedy utrudniamy wybór klientowi, tym samym zniechęcając go do zakupu.

Tworząc projekty należy pamiętać też o tym, że najprostsze rozwiązania często okazują się być tymi najlepszymi. Jak się okazuje nie wszyscy jednak pamiętają o tym. Strony większości firm są bowiem bardzo skomplikowane.

Duże znaczenie mają także komunikaty zwrotne pojawiające się w naszym projektach. Komunikacja między projektantami i ich klientami jest naprawdę istotna. Chodzi np. o to, aby po najechaniu na jakiś element np. odnośnik do innej strony www pojawił się efekt podświetlenia.

Warto docenić i wykorzystać również prawo bliskości, które mówi o tym że elementy między, którymi występują jakieś powiązania znajdują się w niedużej odległości od siebie. Powinieneś więc dobrze przeanalizować to w jaki sposób wykorzystujesz przestrzeń tworząc swój projekt.

 

gru 01 2016 Wizytówki jako forma reklamy
Komentarze: 0

 Czy wizytówki można wykorzystywać jako formę reklamy firmy ? Czy też może ich jedyną funkcją, jaką mają do spełnienia jest funkcja informacyjna? Jeśli tak, to w jaki sposób zaprojektować reklamową wizytówkę, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców i zachęci ich do podjęcia dalszych działań ?

Wizytówki mają za zadanie przede wszystkim dostarczać informacji na temat firmy. Muszą  zawierać imię i nazwisko,  nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, logo firmy. Dobrze zaprojektowana wizytówka zazwyczaj posiada niewielkie wymiary, tak aby mogła zmieścić się w portfelu odbiorcy. Aby wspomagać jednak również działania promocyjne firmy powinna ona być elegancka i atrakcyjna pod względem graficznym. Tak aby wyróżniać się spośród innych wizytówek. Należy pamiętać jednak o tym, aby jej projekt nie był „przekombinowany”. Do jej wykonania można użyć oryginalnego materiału. Ciekawym pomysłem jest też zastosowanie ruchomych elementów. Oczywiście musi być ona czytelna i przejrzysta. Zarówno krój czcionki, jak i kolorystyka wizytówki powinny nawiązywać do barw i elementów graficznych wykorzystywanych przez firmę podczas różnych kampanii reklamowych.