Archiwum 02 grudnia 2016


gru 02 2016 Każdy może zostać grafikiem, czyli o zasadach...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule przedstawię Wam kilka zasad projektowania grafiki dzięki, którym Wasze projekty reklam będą wyglądały świetnie i wyróżniały się spośród innych. Istnieje wiele reguł, którymi należałoby się kierować w celu stworzenia skutecznego projektu reklamy. Najważniejszą z nich jest jednak ta, która nakazuje łączenie użyteczności z estetyką.

Aby nasze projekty wyglądały naprawdę dobrze powinniśmy stosować także tzw. Zasadę Złotej Proporcji. Zgodnie, z którą każdy projekt musi mieć zachowane odpowiednie proporcje. To znaczy, że stosunek między elementami danego kształtu np. wysokość i szerokość musi wynosić 0.618. Jeśli to założenie jest spełnione w projekcie, jego odbiór jest  o wiele bardziej pozytywny. Jest rzeczą interesującą, że opisywana zasada znajduje także swoje zastosowanie w architekturze i inżynierii. Warto zwrócić także uwagę na to, że osoby które odbieramy jako atrakcyjne mają proporcjonalną budowę ciała i twarzy.

Jeśli chcemy by nasze projekty reklam były naprawdę dobre konieczne jest stosowanie także reguły trójpodziału. Mówi ona o podziale projektu na trzy równe części, zarówno w pionie, jak i w poziomie. Tak, aby powstała siatka przecinających się ze sobą linii. Jak się okazuje oglądający projekt będzie skupiał swój wzrok przede wszystkich na punktach , w których przecina się siatka. Dlatego też ważne jest, aby umieszczać w tych miejscach najbardziej wartościowe punkty naszej kompozycji. Zasadą, którą powinien przestrzegać każdy dobry grafik jest także Prawo Hicka. Zgodnie z tym prawem w projektowaniu należy kierować się prostotą. To znaczy, że nasza oferta nie może być zbyt szeroka, ponieważ wtedy utrudniamy wybór klientowi, tym samym zniechęcając go do zakupu.

Tworząc projekty należy pamiętać też o tym, że najprostsze rozwiązania często okazują się być tymi najlepszymi. Jak się okazuje nie wszyscy jednak pamiętają o tym. Strony większości firm są bowiem bardzo skomplikowane.

Duże znaczenie mają także komunikaty zwrotne pojawiające się w naszym projektach. Komunikacja między projektantami i ich klientami jest naprawdę istotna. Chodzi np. o to, aby po najechaniu na jakiś element np. odnośnik do innej strony www pojawił się efekt podświetlenia.

Warto docenić i wykorzystać również prawo bliskości, które mówi o tym że elementy między, którymi występują jakieś powiązania znajdują się w niedużej odległości od siebie. Powinieneś więc dobrze przeanalizować to w jaki sposób wykorzystujesz przestrzeń tworząc swój projekt.