Archiwum 04 maja 2017


maj 04 2017 Motywy baśniowe w reklamach
Komentarze: 0

 W wielu reklamach może zauważyć odwołanie się do motywów kulturowych. Są to motywy baśniowe/bajkowe, malarskie, religijne, mitologiczne i wiele innych. Ja w swoim dzisiejszym wpisie postanowiłam skupić się na reklamach zawierających motywy ze znanych nam bajek i baśni. Pierwszą reklamą, którą chciałabym omówić jest spot operatora telefonów komórkowych Heya. Inspirację do jego powstania stanowiła wszystkim znana bajka o Czerwonym Kapturku. Reklama rozpoczyna się w momencie kiedy dziewczynka z koszykiem w ręku idzie przez las. W tle możemy usłyszeć piosenkę, której słowa opowiadają całą historię. Postać dziewczynki wydaje się być wykonana z plasteliny. Reklama różni się jednak od baśni. Na sam koniec Czerwony Kapturek wpada w sidła kłusowników, z których próbuje się uwolnić. Zdenerwowany Kapturek przeciwstawia się dalszym występom w baśni. Na sam koniec narrator w reklamie przedstawia ofertę sieci telefonów komórkowych i pojawia się logo firmy na czarnym tle.

Kolejną reklamą, w której pojawia się moty baśniowy jest spot marki Simba reklamujący lalkę Roszpunkę. Reklama nawiązuje do bajki Zaplątani Walta Disneya, która z kolei jest interpretacją baśni „Roszpunka”. Lalka swoim wyglądem przypomina bajkową postać. Podobnie jak ona posiada długie włosy, które można odczepiać kiedy się tego zapragnie. W reklamie pojawiają się fragmenty animowanej bajki pt. Zaplątani.

Twórcy spotu marki Regina także zainspirowali się baśnią autorstwa braci Grimm pt. Roszpunka. W spocie została ukazana młoda, zamknięta w wieży dziewczyna, która pragnie przekazać księciu list Nie może jednak tego zrobić, ponieważ jest odcięta od świata. Wieża, w której została zamknięta jest bardzo wysoka. Piękna dziewczyna wpada więc na pomysł, aby umieścić list do wybranka w rolce papieru toaletowego marki Regina. Zamiast swojego długiego warkocza dziewczyna spuszcza więc z wieży papier toaletowy. Rolka przemierza lasy i doliny, aż w końcu trafia do rąk księcia. Książę wyrzuca jednak list do kominka i zachwyca się miękkością i delikatnością papieru Regina. Na koniec spotu zostaje zaprezentowany produkt, marka i slogan reklamowy. 

maj 04 2017 Reklama a płeć
Komentarze: 0

 O tym, że mężczyźni i kobiety różnią się od siebie wiadomo od zawsze. Różnice te są widoczne w sferze fizycznej ale też i psychicznej. Inaczej myślimy, postrzegamy świat. Czy wiedzieliście jednak, że nasza reakcja na konkretne treści reklamowe jest także zdeterminowana przez naszą płeć. Jeśli nie koniecznie musicie to zmienić ! Twórcy reklam, specjaliści od marketingu i promocji, marketingu internetowego już dawno to odkryli i swoją wiedzę na ten temat wykorzystują do tworzenia materiałów reklamowych. Dlatego też reklamy tworzone z myślą o kobietach różnią się zupełnie od tych, które są dedykowane mężczyznom. My w dzisiejszym artykule spróbujemy przyjrzeć się tym różnicom. Po pierwsze inny jest sposób prezentacji produktu w reklamach przeznaczonych dla obu płci. Do kobiet przemawia przedstawienie produktu poprzez prezentację, zapach.  Jako że kobiety przejawiają skłonność do oceniania siebie poprzez pryzmat swojego wyglądu zewnętrznego w kobiecych reklamach perfum występują najczęściej piękne aktorki. Oglądając takie spoty reklamowe kobiety wierzą w to, że dzięki stosowaniu określonych perfum także staną się takie jak one. Ponadto zyskają pewność siebie i powodzenie u płci przeciwnej. Mężczyźni mniej skoncentrowani są na swoim wyglądzie zewnętrznym dlatego też nie przemawia do nich przedstawienie produktu oparte na jego prezentacji. Wolą oni zdecydowanie konkretny, prosty przekaz oparty na treści.

Kobiety preferują reklamy zawierające sceny dotyczące życia rodzinnego lub takie, które posiadają charakter emocjonalny. Mężczyźni z kolei wolą reklamy, w których są pewnego rodzaju elementy brutalne, motyw zabawy, elementy humorystyczne. Co nie znaczy, że nie są oni w ogóle podatni na emocje. Podobnie jak kobiety ulegają oni emocjom tyle tylko, że w mniejszym stopniu, są to też wzruszenia zupełnie innego typu. Dlaczego tak się dzieje ? Otóż u kobiet za odbieranie emocji są odpowiedzialne dwie półkule mózgu, u mężczyzn natomiast jedna. Z tego też powodu mężczyźni mają problemy z mówieniem o emocjach, czego nie można powiedzieć o paniach. Po prostu różnimy się budową naszych mózgów. Wszystko ma oczywiście swoje wady i zalety. Podczas gdy kobiety są bardziej wrażliwe, mężczyźni mają lepszą orientację w terenie i wyobraźnię przestrzenną. To dlatego jeśli chodzi o niektóre grupy zawodowe np. architektów, wśród nich przeważają mężczyźni.

Rozważając zakup danego produktu kobiety i mężczyźni kierują się zupełnie różnymi kryteriami. Posłużmy się przykładem samochodu. Oglądając reklamy samochodu kobiety zwracają uwagę na to czy samochód, który będą użytkować okaże się bezpieczny i bezawaryjny. Ważne jest także to, aby był on ekonomiczny i posiadał duży bagażnik, w którym będą mogły zmieścić się bagaże na wakacje oraz dziecięcy wózek.