Archiwum 02 marca 2017


mar 02 2017 Chwytliwe hasła i slogany reklamowe –...
Komentarze: 0

 Z dzisiejszego artkułu dowiesz się jak powstają chwytliwe hasła i slogany reklamowe. Poznasz zasady tworzenia ich. Mam nadzieję, że moje wskazówki ułatwią Ci pracę i przyczynią się do promocji i reklamy Twojej firmy na rynku. Stworzenie dobrego hasła reklamowego jest bardzo ważne, ponieważ często zdarza się, że hasła takie towarzyszą firmie przez lata. Slogan reklamowy ma bardzo długą historię. Sloganami reklamowymi posługiwano się już na polu bitwy, aby wywrzeć odpowiednie wrażenie na wrogu. Mimo że od tamtej pory zmieniło się wiele, to główna funkcja sloganu pozostała taka sama. Powinien on wywoływać emocje, zwracać uwagę odbiorcy, a przede wszystkim zapadać w pamięć. Dobry slogan musi być zwięzły, rozpoznawalny i skuteczny. Dobry slogan musi w jakiś sposób nawiązywać do nazwy przedsiębiorstwa. Stanowić jej dopełnienie, odbicie. Dobre hasło reklamowe powinno też mówić o korzyściach jakie odniesie klient jeśli zdecyduje się na zakup danego produktu. Opracowując slogan dla swojej firmy nie zapomnij też o tym, że powinien on być prosty i łatwy do zapamiętania. Poznaj slogany, które przeszły do historii i znalazły swoje miejsce nawet w mowie codziennej i potocznej. Warto tutaj wspomnieć o haśle stworzonym w 1947 roku przez młodego copywritera : Diamenty są wieczne. To przykład, na którym warto się wzorować. W trzech słowach została zawarta nazwa produktu, a także rzecz bardzo istotna z punktu widzenia klienta – korzyść płynąca z jego zakupu. Kolejne hasło, nad którym warto zatrzymać się dłużej to slogan stworzony na potrzeby Nike: Po prostu zrób to. Został on stworzony w 1988 roku przez Dana Wiedena na potrzeby nowej kampanii. Podobno inspiracją do jego wymyślenia stały się słowa wypowiedziane przez więźnia posadzonego na krześle elektrycznym…….. Opracowanie dobrego sloganu to żmudna i ciężka praca. Warto więc w tym celu skorzystać z pomocy agencji reklamowej, studia graficznego lub pracowni reklamy.

 

mar 02 2017 Pozycjonowanie marki. Poznaj podstawy skutecznego...
Komentarze: 0

 Czy zastanawialiście się kiedyś co łączy wszystkie najbardziej dochodowe marki na świecie? Czemu akurat te marki osiągnęły sukces podczas gdy o innych już dawno nikt nie słyszał ? Otóż to bardzo proste. Wszystkie one osiągnęły wysoką pozycję na rynku dzięki perfekcyjnemu pozycjonowaniu. Dzięki dzisiejszemu artykułowi poznasz kilka zasad, które pozwolą Ci wypromować Twoją markę na rynku i uczynić Twoje produkty jednymi z najchętniej kupowanych. Pozycjonowanie jest jakby swoistym rdzeniem reklamy. Bez niego wylansowanie produktu na rynku nie jest możliwe. Polega ono przede wszystkim od postawienia odpowiedzi na pytanie: „Jakie właściwości produkt ma i dla kogo jest przeznaczony?” Specjalista, który był odpowiedzialny za wypromowanie na rynku mydła marki Dove  przyznał, że gdy je otrzymał mógł zrobić z nim to co uważał wtedy za słuszne. Uczynił on mydło Dove produktem przeznaczonym przede wszystkim dla kobiet o suchej skórze. Równie dobrze, jak sam przyznał mógł to być produkt, którego odbiorcami byliby mężczyźni o brudnych dłoniach. Ten przykład w doskonały sposób obrazuje więc to, że wszystko zależy od odpowiedniej strategii marketingowej, siły pozycjonowania, jego kierunku. Produkt można pozycjonować za pomocą ceny. Są trzy rodzaje ceny: najniższa, najwyższa i cena zwykła. Wielu firmom udało się wypromować swoje produkty na rynku właśnie za pomocą ceny. Firma Haagen- Dazs wypuściła na rynek najdroższe lody i rzeczywiście w bardzo szybkim czasie zaczęła być postrzegana jako najlepszy i najbardziej ekskluzywny producent lodów. Zdarza się też i tak, że jakiś produkt po raz pierwszy wchodzi na rynek. Nie da się on dopasować nawet do żadnej z kategorii produktów już dostępnych na rynku. Trzeba więc stworzyć dla niego dopiero miejsce w świadomości konsumentów. Tak było np. w przypadku Red Bulla, który był pierwszym napojem energetycznym na rynku. Nikt nie wiedział jeszcze co dokładnie kryje się pod nazwą napój energetyzujący, a Red Bull ledwie co uchronił się przed bankructwem. Istnieje też możliwość pozycjonowania produktu w stronę odpowiedniej grupy docelowej. W stronę kobiet lub mężczyzn. W ten sposób Marlboro stało się marką dla silnych mężczyzn.

mar 02 2017 Poznaj 5 marek, które dzięki odpowiednim...
Komentarze: 0

 Zakładasz swoją działalność na rynku ? Nie wiesz w jaki sposób wypromować swój produkt ? Wykorzystać do tego celu wydruki reklamowe takie jak: ulotki, plakaty czy też może postawić na marketing internetowy ? Ten artykuł jest dla Ciebie. Dzięki niemu poznasz historię produktów, które podbiły świat dzięki odpowiedniemu wypozycjonowaniu na rynku.  Pierwszym przykładem produktu, który odniósł światowy sukces są papierosy marki Marlboro. Początkowo marka Marlboro sprzedawał swoje papierosy głównie kobietom, do nich kierowała swoje reklamy. Slogan reklamowy firmy brzmiał „Mild as May”. Wszystko zmieniło się po kampanii reklamowej autorstwa Leo Burnetta, która wykorzystała wizerunek amerykańskiego kowboja na koniu. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Marlboro zamiast obniżyć ceny papierosów podwyższyło je robiąc tym samym z siebie markę luksusową, oferującą produkty dobrej jakości. Jednocześnie przedsiębiorstwo wprowadzało liczne promocje i zniżki dla klientów. Urozmaiciło również swoje produkty o nowe smaki i limitowane serie. Obecnie firma Marlboro jawi się klientom jako producent najlepszych wyrobów tytoniowych i stale utrzymuje swoją pozycję na rynku. Kolejną marką, która radzi sobie świetnie nieprzerwanie od wielu lat na rynku jest McDonald’s. Pierwsza restauracja McDonald’s powstała w 1948 roku w Kalifornii. Mimo że produkty tej firmy są niezdrowe wszyscy je kupują. Dlaczego tak się dzieje ? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta. Kluczem do rozwiązania tej zagadki jest świetna strategia marketingowa firmy. Najważniejsza rolę odgrywa w niej zadowolenie klientów, różnorodność menu, szybkość i wygoda. Świetnym rozwiązaniem są okienka, dzięki którym można składać zamówienia nie wysiadając z auta, nawet w nocy. Ogromnego sukcesu nie odniósłby również Barack Obama i wiele innych sławnych osób gdyby nie sztab specjalistów od pozycjonowania i ich praca. Obama w bardzo szybkim czasie z dość mało znanego człowieka przeistoczył się w znakomicie wypozycjonowany „produkt”. Wizerunek Obamy został opracowany w taki sposób, aby kojarzył się z nadzieją, optymizmem oraz zmianami. Obama obiecywał też poprawę sytuacji klasy średniej, czyli grupy największej na rynku. A czy Wy znacie inne przykłady dobrze wypozycjonowanych marek ? Zapraszam do dzielenia się opiniami J