Archiwum 29 listopada 2016


lis 29 2016 Pozycjonowanie produktu
Komentarze: 0

 Termin pozycjonowanie w marketingu oznacza działania związane z kształtowaniem wizerunku produktu, marki. Mające na celu wykreowanie takiego obrazu produktu, który będzie się wyróżniał spośród innych dostępnych na rynku. Po raz pierwszy tego określenia w odniesieniu do rynku użył J. Trout w 1969 roku. Wspólnie z innym autorem opisał on na czym polega pozycjonowanie w książce „Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł”. Bardzo ważna w procesie pozycjonowania jest analiza rynku, czyli ofert firm, które mogą stanowić dla nas konkurencję. Klient powinien znać zalety naszego produktu oraz mieć wiedzę na temat tego jak wypada on na tle innych, podobnych będących w ofercie innych firm. Aby osiągnąć marketingowy sukces nie możesz oszczędzać na badaniach rynku. Powinieneś dowiedzieć się jakie cechy posiadają najbardziej doceniane przez konsumentów produkty. Jakie ich atrybuty są najwyżej cenione. Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział w jaki sposób wyróżnić swój produkt na rynku.

lis 29 2016 Ulotki reklamowe jako forma promocji
Komentarze: 0

 Ulotki reklamowe to chyba jedne z najbardziej popularnych materiałów promocyjnych. Możemy spotkać się z nimi niemal wszędzie. Znajdujemy je w naszych skrzynkach, na klatkach schodowych, za wycieraczkami  samochodów. Ten rodzaj reklamy wykorzystują do promowania swoich usług i produktów pizzerie, salony kosmetyczne, studia fitness, szkoły językowe. Zdarza się też, że ulotki same trafiają do naszych rąk, za sprawą rozdających je na ulicach miast osób. Nie wszyscy z nas lubią jednak je dostawać. Akcje ulotkowe są często odbierane przez nas jako działania mające nachalny charakter. Dlatego też większość broszur trafia natychmiast do kosza. Co należy więc zrobić, aby godnie reprezentować firmę za pomocą tego rodzaju reklamy ? Przede wszystkim duże znaczenie ma wygląd ulotki, jej rozmiar, kształt, grafika. Powinny one przyciągać uwagę klienta i wzbudzać jego zainteresowanie. Bardzo dobrym pomysłem jest także dołączenie do ulotki jakiegoś dodatku lub kuponu rabatowego. Powinniśmy zwracać także uwagę na estetyczny, schludny wygląd osób, które zatrudniamy do roznoszenia naszych materiałów promocyjnych. Można w tym przypadku zastosować pewien chwyt marketingowy. Mianowicie do roznoszenia ulotek promujących nowo otwarty salon fryzjerski powinniśmy zatrudnić osoby wyglądające schludnie, mające modne, wzbudzające zainteresowanie fryzury.