Archiwum 20 grudnia 2016


gru 20 2016 Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym czasach, kiedy obserwujemy coraz większy rozwój technologii oraz Internetu większość przedsiębiorców, aby wypromować swoją firmę zazwyczaj korzysta z możliwości jakie oferuje marketing internetowy. Obecnie prawie każda firma ma swoją stronę www, konto firmowe na serwisach internetowych. Oprócz tego wiele początkujących firm i nie tylko zatrudnia specjalistów od pozycjonowania. W obliczu dostępności tak wielu narzędzi marketingowych zapominamy o najprostszych rozwiązaniach, które także mogą przysporzyć nam rzeszę klientów. Tradycyjną formą promocji, która może zapewnić nam wiele stałych klientów są na przykład gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe pomagają zbudować nowe relacje z otoczeniem ale też mają duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Stanowią one przykład chyba jednej z najstarszej form reklamy i co ciekawe wciąż są bardzo skuteczne. Zaletą materiałów promocyjnych w formie gadżetów jest po pierwsze to, że możemy wręczyć je osobiście klientowi lub partnerowi biznesowemu. Warto zwrócić uwagę na to, że mają zindywidualizowany charakter w przeciwieństwie do plakatów, bilbordów, które kojarzą nam się z reklamą masową. To znaczy, że np. nasz stały klient przyjmując kubek z logo naszej firmy będzie się czuł jakby został on zaprojektowany chociaż w jakiejś małej części z myślą o nim. Klient poczuje się ważny i doceniony. Dodatkowo będzie miał przypuszczalnie okazję obcować z kubkiem na co dzień, pijąc w nim herbatę/kawę. Spowoduje to utrwalenie naszej marki w jego głowie. Jak wskazują wyniki badań, przeprowadzone przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety jako nośniki reklamy mające pomagać w kształtowaniu wizerunku firmy. Zdaniem właścicieli przedsiębiorstw upominki reklamowe to bardzo atrakcyjna forma reklamy. Ich zaletą są niskie koszty i skuteczność. Kolejną korzyścią płynącą z wykorzystywania gadżetów reklamowych w przedsięwzięciach marketingowych jest zniwelowanie dystansu między klientem, a firmą. Wręczając osobiście drobny upominek konkretnej osobie mamy bowiem możliwość rozpoczęcia rozmowy z nią. Po wymianie kilku zdań można zaproponować też przesłanie oferty promocyjnej firmy lub umówić się na kolejne spotkanie. Po drugie jeśli obdarujemy klienta gadżetem naszej firmy np. długopisem zawierającym logo, stanie się on żywą reklamą naszej firmy. Będzie on bowiem na co dzień posługiwał się długopisem z naszym firmowym logo, który z pewnością przyciągnie uwagę innych osób. W ten sposób krąg osób świadomych istnienia naszej firmy będzie powiększał się. A co najważniejsze dając komuś drobny upominek firmowy dostarczymy tej osobie dużo radości i wywołamy u niej  uśmiech na twarzy. Bo kto z nas nie lubi dostawać prezentów?

gru 20 2016 Fleet Media – nowa forma reklamy wykorzystująca...
Komentarze: 0

 Czy słyszeliście kiedykolwiek o Fleet Media ? Jeśli nie, dzisiaj postaram się Wam opowiedzieć o tej formie reklamy, która pojawiła się stosunkowo niedawno na rynku i wywołała naprawdę spore zamieszanie.  Pierwszą firmą, która zdecydowała się na zastosowanie tego typu reklamy w swojej kampanii był Samsung. Kampania promocyjna Samsunga został doceniona. Firma zdobyła bowiem aż siedem nagród podczas Cannes Lions 2015, pięć statuetek Clio oraz wyróżnienie magazynu „Timie” za jedną z dwudziestu pięciu najlepszych innowacji w 2015 roku. Z drugiej strony innowacyjny pomysł Samsunga spotkał się też falą ogromnej krytyki ze strony niektórych osób. Zarzucano firmie, że ich projekt „ The Safety Truck” nie jest zbyt bezpieczny. Główny założeniem projektu było bowiem wyświetlanie reklam na tyłach jadących ciężarówek, tak aby inni użytkownicy drogi mogli oglądać je podczas jazdy. Zdaniem przeciwników pomysłu Samsunga, reklamy tego typu mogą za bardzo angażować uwagę kierowcy i w rezultacie  przyczynić się do zwiększenia ilości wypadków na drogach. Mimo wszystko kampanię promocyjną Samsunga należy uznać za bardzo interesującą od strony marketingowej.

Niemiecka firma RoadAds zainspirowała się „The Safety Truck” Samsunga i zamierza udowodnić jednak, że pomysł giganta telefonii komórkowej był trafiony. RoadAds zaprojektowała własny nośnik reklamowy, wykorzystujący elektroniczny papier, który będzie umieszczany na tyłach ciężarówek. Nośniki zostały wyposażone w nadajniki GPS, 4G oraz Wi-Fi. Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie nośników do przekazywania informacji na temat korków, niebezpiecznych zdarzeń drogowych, odległości do następnej stacji paliw. Jak pokazują badania 94% konsumentów kojarzy reklamy umieszczane na ciężarówkach. Natomiast aż 80% konsumentów jest w stanie skojarzyć markę, która zdecydowała się na wykorzystanie reklamy na naczepie ciężarówki. Reklama Fleet Media ( wykorzystująca e- papier) przyciąga aż 2,5 raza więcej uwagi odbiorców niż reklama statyczna. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że niedługo na naszych drogach pojawiają się ciężarówki z tego typu reklamą, która zastąpi tradycyjne formy promocji, takie jak: plakaty, ulotki. Projekt RoadAds ruszy prawdopodobnie w czerwcu 2017 roku.