Archiwum 09 grudnia 2016


gru 09 2016 Logo jako narzędzie kształtujące wizerunek...
Komentarze: 0

 Logo podobnie jak nazwa marketingowa to bardzo ważne elementy identyfikacji każdej firmy. Logo służą identyfikacji, pozwalają na wyróżnienie danej firmy spośród innych przedsiębiorstw. Mogą one też zawierać treści marketingowe i stanowić odzwierciedlenie aspiracji przedsiębiorstwa. O tym jak duże znaczenie posiada logo świadczyć może to, że w dzisiejszych czasach wartość marek znacznie przewyższa wartości zasobów materialnych firmy.

Zwykło uważać się, że po terminem logo kryje się zazwyczaj jakiś ładny obrazek, grafika. Co zrobić jednak, aby znak naszego przedsiębiorstwa wyróżniał się na rynku i zapadał w pamięć. Jakie cechy powinno posiadać idealne logo, które przypadnie do gustu konsumentom?  Dobrze zaprojektowane logo powinno informować przede wszystkim o tym czym zajmuje się dana firma. Opowiadać jej historię, a także historię przeobrażeń. Powinno też prezentować strategię firmy i wartości, którymi się ona kieruje. Dobrze byłoby też gdyby logo było elementem, który wyróżnia daną firmę na tle innych, konkurencyjnych o tym samym profilu działalności. Musi ono pokazywać w czym nasza firma jest lepsza od innych. Powinno ono pomagać budować jej wizerunek. Bardzo istotne jest to, aby logo  odzwierciedlało formy działania firmy i jej strategię marketingową. Powinno być spójne i swoim wyglądem nawiązywać do działalności firmy. Należy uwydatnić w nim te elementy, które łączą się w jakiś sposób z wizerunkiem przedsiębiorstwa, jego atrybutami. Podkreślony może zostać np. kolor, który od zawsze jest kojarzony z konkretną marką. Dla przykładu, czerwony to kolor, który jest wykorzystywany bardzo często przez firmę Coca-cola. Dlatego też logo tej firmy posiada  oczywiście kolor czerwony. Rzecz jasna, nacisk może być położony również na inne elementy np. znak graficzny, logotyp.

gru 09 2016 Reklama natywna
Komentarze: 0

 Obecnie zewsząd otaczają nas reklamy. Zawód specjalisty do spraw marketingu internetowego i reklamy, którego zadaniem jest m. in.  planowanie i nadzór nad kampaniami reklamowymi, staje się coraz bardziej popularny. Wiele osób odbiera więc reklamy jako nachalny sposób promocji usługi lub produktu. Irytują nas osoby rozdające ulotki na ulicy, w nerwowy nastrój wprawiają nas też wyskakujące nagle reklamy internetowe zamieszczane na stronach www. Według badań zauważamy tylko połowę z treści reklamowych, które znajdą się w zasięgu naszego wzroku. Specjaliści ds. marketingu internetowego opracowują więc cały czas nowe formy reklamy, które okażą się o wiele bardziej skuteczne od tych już dobrze znanych i w nienachalny sposób trafią do klienta. Jednym z najnowszych pomysłów na pozyskanie klientów i zainteresowanie ich nowym produktem jest reklama natywna.

Celem reklamy natywnej jest wkomponowanie treści promocyjnych w jakiś interesujący przekaz, tak aby uszło to uwadze konsumenta. Tego  typu reklama ma nie męczyć użytkownika, a wręcz przeciwnie wzbudzać w nim pozytywne odczucia. Podsumowując, cały zabieg polega więc na umiejętnym zintegrowaniu strony www z reklamą. Przykładem tego typu reklamy są linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google.

W bardzo przemyślany sposób zaplanowaną reklamą natywną jest słynne oscarowe selfie z 2014 roku. Na fotografii widać, jak Bradley Cooper trzyma w ręku telefon – Samsung Galaxy Note 3. I choć niektórym może wydawać się, że pomysł zrobienie tego zdjęcia był spontaniczny, to jednak prawda jest zupełnie inna.

Zdaniem wielu specjalistów reklama natywna stanowi przykład oszukiwania konsumenta. Uważają oni, że każdy rodzaj reklamy powinien być oznaczony podpisem „artykuł sponsorowany”, aby odbiorcy wiedzieli, że mają do czynienia z treścią o charakterze promocyjnym.