Archiwum 05 grudnia 2016


gru 05 2016 Firmowa strona www – konieczność czy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców decyduje się na założenie strony internetowej swojej firmy. Starają się oni w ten sposób wychodzić naprzeciw swoim klientom i ich potrzebom. Jak się okazuje obecnie, coraz więcej osób zainteresowanych zakupem jakiegoś produktu lub skorzystaniem z jakiegoś rodzaju usługi, swoje poszukiwania zaczyna właśnie od Internetu. W dzisiejszym artykule postaram się powiedzieć Wam czy warto, aby Wasza firma miała własną stronę www, czy też może lepiej zainwestować w inne formy reklamy, takie jak np. ulotki ? Udzielę także odpowiedzi na pytanie: Jakie są korzyści płynące z posiadania własnej strony internetowej.

Według badań prowadzonych na polskim rynku, jedna trzecia firm w naszym kraju nie ma strony www. Dotyczy to przede wszystkim małych  przedsiębiorstw, działających na lokalnym rynku. Właściciele takich firm obawiają się kosztów, które mogłoby generować takie przedsięwzięcie, a także zmian. Strona www naprawdę posiada jednak wiele zalet i może dostarczyć wiele korzyści firmie. Jak żadna inna forma reklamy, zapewnia ona dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Co więcej stanowi ona bardzo tanią formę reklamy, koszty jej zaprojektowania bardzo szybko zwracają się. Poprzez posiadanie własnej witryny internetowej z zamieszczonymi danymi kontaktowymi i rejestrowymi swojej firmy, stajesz się bardziej wiarygodny i profesjonalny w oczach konsumentów. Zastanówmy się teraz co robimy, kiedy ktoś poleci nam usługi jakiejś firmy? Jaki jest nasz pierwszy krok? Otóż, sprawdzamy czy firma ta jest obecna w Internecie. Dobrze zrobiona strona www stanowi reklamę i wizytówkę Twojego przedsiębiorstwa. Jej zaletą jest także dostępność praktycznie z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze.

Koszt utworzenia strony internetowej jest jednorazowy i waha się od 500 zł nawet do 3000 zł. Oczywiście ostateczny jej koszt zależy od stopnia skomplikowania projektu. Nie jest to jednak duży wydatek w porównaniu do kosztów zatrudnienia pracownika. Poza tym bardzo szybko się zwraca. Dzięki stronie www stajesz się znany nie tylko w swoim regionie, ale też w kraju i na świecie.

gru 05 2016 Jak zdobyć pierwszych klientów ?
Komentarze: 0

 Z pewnością każdy przedsiębiorca zakładający swoją firmę zastanawia się co zrobić, aby zareklamować ją i pozyskać pierwszych klientów. W tym artykule postaram się wyjaśnić Wam jakie działania należy podjąć, aby zapewnić sobie dobry start na rynku.

Przede wszystkim zacznij od poinformowania o tym, że zakładasz własną działalność swoich znajomych. Możesz uczynić to nie tylko w formie tradycyjnej – ustnej ale także poprzez np. umieszczenie odpowiedniego wpisu na Facebooku lub innych mediach społecznościowych. Pamiętaj o tym, że Twoi znajomi mogą nawet całkiem przypadkowo wspomnieć o tym czym się zajmujesz i tym samym zareklamować Twoją firmę.

Staraj się stale poszerzać i uaktualniać swoją wiedzę. W tym celu bierz udział w szkoleniach z Twojej branży. Nawiązuj nowe kontakty, być może ktoś poleci Ciebie komuś innemu.

Jeżeli nie posiadasz zbyt dużych funduszy na działania marketingowe skorzystaj na samym początku z opcji darmowej reklamy. Skontaktuj się telefonicznie z firmami, z którymi chciałbyś współpracować (np. świadczyć dla nich jakiegoś rodzaju usługi). Zapytaj czy byliby zainteresowani Twoją ofertą. Możesz także złożyć im wizytę osobiście.

Wydrukuj wizytówki firmowe. Stanowią one dosyć skuteczną formę reklamy, a ich stworzenie nie jest zbyt drogie.

Zamów ulotki reklamowe, które zachęcą ludzi do korzystania z Twoich usług. Wbrew pozorom wskaźnik skuteczności tej formy reklamy jest nadal wysoki. Ulotki sprawdzają się przede wszystkich w przypadku gdy chcesz zaistnieć na rynku lokalnym.

Dobrym pomysłem na promocja usług, produktów jest też zamieszczenie reklamy w lokalnej prasie. Możesz zainwestować także w inserty, czyli ulotki które są wkładane do środka gazety.

Pomyśl o profesjonalnej stronie internetowej! Obecnie najbardziej skuteczną reklamą, trafiającą do największej ilości osób jest właśnie ta zamieszczona w Internecie. Oczywiście musisz mieć świadomość tego, że na Twoją stronę internetową na samym początku nie będzie zaglądało zbyt wiele użytkowników. Jeśli chcesz stać się popularny w sieci, powinieneś pomyśleć o zleceniu komuś pozycjonowania Twojej strony internetowej. Pozycjonowanie to proces długotrwały, rozciągnięty w czasie, na którego efekty trzeba czekać dosyć długo. Z biegiem czasu przekonasz się jednak, że cierpliwość opłacała się.

Aktywnie działaj w social mediach. Jeśli Twoja strona internetowa jest już gotowa, załóż na Facebooku, Twitterze profil osobisty i firmowy. Postaraj się dotrzeć do osób, z którymi chciałbyś współpracować i nawiąż z nimi kontakty. Jak się okazuje portale internetowe są najlepszym miejscem, w którym można nawiązać dialog z klientami.

Zarejestruj się na forach internetowych dotyczących Twojej branży. Będziesz mógł tam udzielać porad różnym użytkownikom i rozwiązywać ich problemy. Takie działania powodują między innymi, że Twoja strona staje się bardziej popularna w Internecie, zaczyna zajmować pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoje porady okażą się pomocne i cenne, możesz zyskać również wiele nowych klientów. Stać się ekspertem w danej dziedzinie i tym samym wypromować swoją firmę.