Archiwum luty 2017, strona 1


lut 21 2017 O tym jak zareklamować się w Internecie
Komentarze: 0

 

Witam.

Dzisiaj słów kilka o tym jak zareklamować się w Internecie. Jak wszyscy wiemy, Internet towarzyszy nam już praktycznie w każdej sferze życia. Zarówno w domu jak i w pracy mamy do czynienia z wirtualnym światem. Jest to więc idealne miejsce, w którym możemy rozpowszechnić naszą firmę, bardzo tanim kosztem. Jak się do tego zabrać? Zapraszam do przeczytania mojej notki.

Pierwszą rzeczą fundamentalną dla skutecznego zareklamowania się w sieci jest oczywiście stworzenie strony internetowej dla naszej firmy. Nie jest to jednak tak proste jak mogłoby się wydawać. Wielu ludzi na tym etapie korzysta z pomocy krewnych, znajomych którym, gdzieś kiedyś przyszło zrobić jakąś prostą stronę. Jest to błąd. Dobra strona internetowa to wysiłek i czas jaki musimy poświęcić na jej zrobienie, a co za tym idzie jest to również koszt. Internet co prawda jest pełen ogłoszeń, w których proponuje się nam stworzenie strony minimalnym kosztem jednak nie jest to dobra droga. Pamiętajmy, że nasza witryna to nasza wizytówka w sieci i trzeba ją traktować jako inwestycje, a nie jako przymusowy wydatek.

Zakładając, że mamy już swoją stronę internetowa czas zająć się jej propagowaniem. Jak to zrobić? Możliwości jest kilka. Po pierwsze dobrze jest zacząć od pozycjonowania strony i zbudować dobre zaplecze, dzięki temu nasza strona będzie miała wysoką pozycję w indeksach wyszukiwania danej frazy. Jednak pozycjonowanie stron WWW to temat na inną okazję. Po szczegóły odsyłam Google. ;)

Drugim aspektem jest wrzucanie linku do naszej strony do różnego rodzaju katalogów stron WWW. W sieci możemy znaleźć mnóstwo darmowych linkowni, czy katalogów w których możemy umieścić linki do naszej strony oraz krótki opis tego czym się zajmujemy. Podobnym rozwiązaniem są tablice ogłoszeń do których możemy dodawać informacje na temat tego gdzie i co oferujemy.

Trzecia możliwość to media społecznościowe. Nasza firma, powinna mieć swój fanpage na facebooku, profil na Google+. Dlaczego to takie ważne? Być może nawet nie zdajemy sobie sprawy ale profil na FB, który odwiedza kilkudziesięciu ludzi ma szanse trafić do setek osób i rozpowszechnić się bardziej niż się tego spodziewaliśmy. Wspomnę jeszcze o ciekawej możliwości jaką daje nam Google+ - tworząc profil na ich stronie możemy dodać nazwę i adres naszej firmy do GoogleMaps, co ma oczywisty wpływ na rozpowszechnienie naszej działalności.

Jedną z ostatnich rzeczy, o której chciałabym wspomnieć jest dodawanie, różnego rodzaju banerów reklamowych na strony, które stwarzają nam taką możliwość. Ma to dość duży wpływ na popularność naszej działalności ale wiąże się to z zaprojektowaniem baneru i oczywiście kosztami jakie musimy ponieść za umieszczenie go na danej stronie, bo nie wszystkie oferują taką możliwość za darmo.

Podsumowując, w Internecie jest pełno różnego rodzaju firm, które starają się reklamować na wszelkie sposoby. Jednak mając tyle możliwości i przykładając się do tego co chcemy zrobić jesteśmy w stanie się przebić i osiągnąć zamierzony sukces. Tego Wam życzę, aby Wasza strona była na pierwszej pozycji w wyszukiwaniu w Google ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia.

lut 09 2017 Pozycjonowanie - co to jest i czy jest nam...
Komentarze: 0

  Pozycjonowanie, SEO, optymalizacja strony - co to jest z czym to się wiąże? Jak już zapewne wiemy samo stworzenie strony internetowej to zaledwie kropla w morzu potrzeb jakie musimy spełnić, aby zaistnieć w Internecie. Co więc zrobić kiedy mamy już gotową stronę internetową ale nie generuje ona klientów lub nawet nie odwiedzają jej internauci? Rozwiązaniem jest - powierzenie naszej witryny w ręce profesjonalnej firmy zajmującej się SEO czyli tzw. pozycjonowaniem. Co to jest i na czym polega taki proces?

Zanim wyjaśnię jak przebiega proces pozycjonowania, kilka słów o tym po co nam w to inwestować. Wszyscy, którzy to czytają muszą sobie uświadomić fakt, że w Internecie, jest niezliczona ilość stron i codziennie przybywają nowe. Liczby są tutaj tak duże, że nie sposób określić ich dokładnie. Należy pamiętać, że nasza strona zaraz po ‚otwarciu’ (czyli uruchomieniu na serwerze) jest na samym końcu kolejki i samym wyglądem nie przebije się choćby i jedną pozycję wyżej. Jak to zmienić? Na ruch na naszej witrynie ma wpływ wiele czynników, specjaliści od pozycjonowania zajmują się właśnie dopracowywaniem tych metod, zasad i strefy czysto technicznej tak, aby nasza strona prezentowała wyższy poziom niż konkurencja. Jak?

Pierwszą rzeczą na jaką zwracają uwagę ludzie zajmujący się SEO jest konstrukcja strony. Chodzi tutaj tylko o warstwę kodu - jego przejrzystość, czytelność i ogólne zasady konstruowania stron. Jeżeli chcemy, aby nasza strona przyciągała internautów podstawą jest aby  była ona napisana z zachowaniem wszelki zasad estetyki, użyteczności i bezpieczeństwa. Nie mam tutaj tylko na myśli tego, aby kod by zrozumiały dla każdego kto go otworzy. Chodzi również o samą zawartość. Rzeczy takie jak np. meta-tagi nie są widoczne dla przeciętnego internauty jednak są one konieczne, aby nasza strona mogła być prawidłowo indeksowana przez tzw. roboty Google. Jest to podstawa i jeżeli nasza strona nie posiada meta-tagów - cały wysiłek jaki włożymy może nie przynieść skutku. Meta-tagi to tylko przykład jednak w warstwie kodu jest mnóstwo tzw. ‚dobrych praktyk’ które sprawią, że nasza strona będzie lepiej postrzegana przez roboty indeksujące.

Gdy już warstwę kodu mamy za sobą możemy przejść do kolejnego kroku czyli dodawania linków. Gdy już nasza jest dobrze skonstruowana czas pokazać ją innym :). Zacznijmy od linkowania - w Internecie jest niezliczona ilość katalogów SEO - czyli zbiorów stron, odpowiednio podzielonych tematycznie lub terytorialnie. Specjalista od SEO dodaje link do naszej strony, wraz z opisem, słowami kluczowymi, danymi kontaktowymi itp. (w różnych katalogach wymagane dane mogą różnić się od siebie). Im większa liczba dobrych katalogów, do których zapisana jest nasza strona tym lepiej ponieważ zwiększa to szanse na przyciągnięcie internautów. Jest to mozolna i długa praca, która na początku nie daje widocznych efektów jednak z czasem sami zauważymy, że coraz więcej ludzi przychodzi do nas ze słowami „znalazłem/łam Was w Googlach”.

Z powyższym linkowaniem wiążą się tzw. precle - działa to na podobnej zasadzie z tą różnicą, że zamiast linków to dodajemy artykuł, w którym opisujemy jakiś temat związany z naszą branżą. Działą to na zasadzie bloga, do którego każdy kto się zarejestruje może dodać swoją notkę. W notce tej opisujemy np. działanie jednaj z maszyn w naszej firmie, proces tworzenia jakiegoś produktu czy po prostu dobre rady dla ludzi z „naszej branży”. Do takiej notki (nie muszę chyba wspominać, że powinna być ona stylistycznie i merytorycznie poprawna) dodajemy od jednego do trzech linków (liczba zależy od wymagań osoby prowadzącej ‚blog’) i gotowe.

Podczas gdy linki są systematycznie dodawane (tak jak wspomniałem jest to długi proces :)) kolejnym punktem którym trzeba się zająć jest optymalizacja strony tak aby działała ona na urządzeniach mobilnych. W dzisiejszych czasach ludzie coraz częściej wchodzą na strony internetowe korzystając z urządzeń mobilnych więc widząc witrynę która nie jest przystosowana do wyświetlania np. na telefonie internauta może zrezygnować całkowicie z ponownych odwiedzin. Dlatego jeżeli chcemy trafiać do dużej liczby ludzi, wszędzie, a nie tylko do tych spędzających czas w domu przed ekranem komputera responsywność to podstawa.

Na koniec powiem o korzystaniu z mediów społecznościowych w celu popularyzacji naszej strony. Jest to praktyka coraz częściej stosowana i niezwykle skuteczna dlatego specjaliści przywiązują coraz większą uwagę do tego aspektu. Jak działa cały proces? Odpowiedź jest prosta - tworzymy fanpage dla swojej strony. Umieszczamy w nim zdjęcia np. z naszego biura lub procesu produkcji jakiegoś produktu, co jakiś czas piszemy posta, niekoniecznie w formalnym języku - doświadczenia pokazują, że im bardziej przyjaźnie podejdziemy do czytelników naszego fanpage’a tym większe szanse na dotarcie do większej grupy ludzi.

Tak więc powyższy tekst z grubsza ilustruje jak działa proces popularyzacji naszej strony. Jak widzimy proces ten jest niezwykle czasochłonny więc efekty nie zawsze są odczuwalne w przeciągu kilku dni. Jednak uważam, że warto jest poświęcić na ten proces jakąś część kosztów ponieważ dobrze pozycjonowana strona może nie tylko sama zarabiać na siebie ale może również być źródłem nowych klientów.