Social media jako narzędzie marketingowe
Komentarze: 0
Dla wielu przedsiębiorców media społecznościowe nadal są czymś nowym i nie do końca zrozumiałym. Nie wiedzą oni w jaki sposób wykorzystywać je jako narzędzie promocji swojej firmy i jak duża jest ich skuteczność. W dzisiejszym artykule postaram się wyjaśnić Wam co tak naprawdę kryje się pod tym terminem. Odpowiem też na pytanie: w jaki sposób wykorzystywać social media do promocji firmy?
Wielu początkujących przedsiębiorców jest zdania, że social media to jedynie chwilowa moda, której nie warto ulegać. Uważają oni, że posiadają stałe grono klientów i nie potrzebują zdobywać nowych, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie do tego celu serwisów społecznościowych. Prawda jest jednak taka, że obecnie większość firm działa aktywnie na Facebooku i Twitterze i w ten sposób pozyskuje nowych klientów.
Media społecznościowe dają możliwość dzielenia się doświadczeniami, poglądami między użytkownikami. Główną cechą i jednocześnie ich największą zaletą jest znoszenie barier i niwelowanie odległości między ludźmi pochodzącymi z różnych zakątków świata. Do najpopularniejszych serwisów społecznościowych należą: Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Pinterest i LinkedIn. Social media pozwalają na swobodne dzielenie się zdjęciami, grafiką, filmami oraz treścią.
Obecnie każda firma, która chce zaistnieć na rynku, znaleźć na nim swoje miejsce i pozostać tam na dłużej, powinna aktywnie działać w mediach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że aby wypromować poprzez ten kanał swoją markę nie wystarczy samo założenie konta na serwisie społecznościowym. Trzeba bieżąco reagować na działania internautów, podejmować dialog z nimi.
Dodaj komentarz