gru 09 2016

Reklama natywna


Komentarze: 0

 Obecnie zewsząd otaczają nas reklamy. Zawód specjalisty do spraw marketingu internetowego i reklamy, którego zadaniem jest m. in.  planowanie i nadzór nad kampaniami reklamowymi, staje się coraz bardziej popularny. Wiele osób odbiera więc reklamy jako nachalny sposób promocji usługi lub produktu. Irytują nas osoby rozdające ulotki na ulicy, w nerwowy nastrój wprawiają nas też wyskakujące nagle reklamy internetowe zamieszczane na stronach www. Według badań zauważamy tylko połowę z treści reklamowych, które znajdą się w zasięgu naszego wzroku. Specjaliści ds. marketingu internetowego opracowują więc cały czas nowe formy reklamy, które okażą się o wiele bardziej skuteczne od tych już dobrze znanych i w nienachalny sposób trafią do klienta. Jednym z najnowszych pomysłów na pozyskanie klientów i zainteresowanie ich nowym produktem jest reklama natywna.

Celem reklamy natywnej jest wkomponowanie treści promocyjnych w jakiś interesujący przekaz, tak aby uszło to uwadze konsumenta. Tego  typu reklama ma nie męczyć użytkownika, a wręcz przeciwnie wzbudzać w nim pozytywne odczucia. Podsumowując, cały zabieg polega więc na umiejętnym zintegrowaniu strony www z reklamą. Przykładem tego typu reklamy są linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google.

W bardzo przemyślany sposób zaplanowaną reklamą natywną jest słynne oscarowe selfie z 2014 roku. Na fotografii widać, jak Bradley Cooper trzyma w ręku telefon – Samsung Galaxy Note 3. I choć niektórym może wydawać się, że pomysł zrobienie tego zdjęcia był spontaniczny, to jednak prawda jest zupełnie inna.

Zdaniem wielu specjalistów reklama natywna stanowi przykład oszukiwania konsumenta. Uważają oni, że każdy rodzaj reklamy powinien być oznaczony podpisem „artykuł sponsorowany”, aby odbiorcy wiedzieli, że mają do czynienia z treścią o charakterze promocyjnym. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz