lut 09 2017

Pozycjonowanie - co to jest i czy jest nam...


Komentarze: 0

  Pozycjonowanie, SEO, optymalizacja strony - co to jest z czym to się wiąże? Jak już zapewne wiemy samo stworzenie strony internetowej to zaledwie kropla w morzu potrzeb jakie musimy spełnić, aby zaistnieć w Internecie. Co więc zrobić kiedy mamy już gotową stronę internetową ale nie generuje ona klientów lub nawet nie odwiedzają jej internauci? Rozwiązaniem jest - powierzenie naszej witryny w ręce profesjonalnej firmy zajmującej się SEO czyli tzw. pozycjonowaniem. Co to jest i na czym polega taki proces?

Zanim wyjaśnię jak przebiega proces pozycjonowania, kilka słów o tym po co nam w to inwestować. Wszyscy, którzy to czytają muszą sobie uświadomić fakt, że w Internecie, jest niezliczona ilość stron i codziennie przybywają nowe. Liczby są tutaj tak duże, że nie sposób określić ich dokładnie. Należy pamiętać, że nasza strona zaraz po ‚otwarciu’ (czyli uruchomieniu na serwerze) jest na samym końcu kolejki i samym wyglądem nie przebije się choćby i jedną pozycję wyżej. Jak to zmienić? Na ruch na naszej witrynie ma wpływ wiele czynników, specjaliści od pozycjonowania zajmują się właśnie dopracowywaniem tych metod, zasad i strefy czysto technicznej tak, aby nasza strona prezentowała wyższy poziom niż konkurencja. Jak?

Pierwszą rzeczą na jaką zwracają uwagę ludzie zajmujący się SEO jest konstrukcja strony. Chodzi tutaj tylko o warstwę kodu - jego przejrzystość, czytelność i ogólne zasady konstruowania stron. Jeżeli chcemy, aby nasza strona przyciągała internautów podstawą jest aby  była ona napisana z zachowaniem wszelki zasad estetyki, użyteczności i bezpieczeństwa. Nie mam tutaj tylko na myśli tego, aby kod by zrozumiały dla każdego kto go otworzy. Chodzi również o samą zawartość. Rzeczy takie jak np. meta-tagi nie są widoczne dla przeciętnego internauty jednak są one konieczne, aby nasza strona mogła być prawidłowo indeksowana przez tzw. roboty Google. Jest to podstawa i jeżeli nasza strona nie posiada meta-tagów - cały wysiłek jaki włożymy może nie przynieść skutku. Meta-tagi to tylko przykład jednak w warstwie kodu jest mnóstwo tzw. ‚dobrych praktyk’ które sprawią, że nasza strona będzie lepiej postrzegana przez roboty indeksujące.

Gdy już warstwę kodu mamy za sobą możemy przejść do kolejnego kroku czyli dodawania linków. Gdy już nasza jest dobrze skonstruowana czas pokazać ją innym :). Zacznijmy od linkowania - w Internecie jest niezliczona ilość katalogów SEO - czyli zbiorów stron, odpowiednio podzielonych tematycznie lub terytorialnie. Specjalista od SEO dodaje link do naszej strony, wraz z opisem, słowami kluczowymi, danymi kontaktowymi itp. (w różnych katalogach wymagane dane mogą różnić się od siebie). Im większa liczba dobrych katalogów, do których zapisana jest nasza strona tym lepiej ponieważ zwiększa to szanse na przyciągnięcie internautów. Jest to mozolna i długa praca, która na początku nie daje widocznych efektów jednak z czasem sami zauważymy, że coraz więcej ludzi przychodzi do nas ze słowami „znalazłem/łam Was w Googlach”.

Z powyższym linkowaniem wiążą się tzw. precle - działa to na podobnej zasadzie z tą różnicą, że zamiast linków to dodajemy artykuł, w którym opisujemy jakiś temat związany z naszą branżą. Działą to na zasadzie bloga, do którego każdy kto się zarejestruje może dodać swoją notkę. W notce tej opisujemy np. działanie jednaj z maszyn w naszej firmie, proces tworzenia jakiegoś produktu czy po prostu dobre rady dla ludzi z „naszej branży”. Do takiej notki (nie muszę chyba wspominać, że powinna być ona stylistycznie i merytorycznie poprawna) dodajemy od jednego do trzech linków (liczba zależy od wymagań osoby prowadzącej ‚blog’) i gotowe.

Podczas gdy linki są systematycznie dodawane (tak jak wspomniałem jest to długi proces :)) kolejnym punktem którym trzeba się zająć jest optymalizacja strony tak aby działała ona na urządzeniach mobilnych. W dzisiejszych czasach ludzie coraz częściej wchodzą na strony internetowe korzystając z urządzeń mobilnych więc widząc witrynę która nie jest przystosowana do wyświetlania np. na telefonie internauta może zrezygnować całkowicie z ponownych odwiedzin. Dlatego jeżeli chcemy trafiać do dużej liczby ludzi, wszędzie, a nie tylko do tych spędzających czas w domu przed ekranem komputera responsywność to podstawa.

Na koniec powiem o korzystaniu z mediów społecznościowych w celu popularyzacji naszej strony. Jest to praktyka coraz częściej stosowana i niezwykle skuteczna dlatego specjaliści przywiązują coraz większą uwagę do tego aspektu. Jak działa cały proces? Odpowiedź jest prosta - tworzymy fanpage dla swojej strony. Umieszczamy w nim zdjęcia np. z naszego biura lub procesu produkcji jakiegoś produktu, co jakiś czas piszemy posta, niekoniecznie w formalnym języku - doświadczenia pokazują, że im bardziej przyjaźnie podejdziemy do czytelników naszego fanpage’a tym większe szanse na dotarcie do większej grupy ludzi.

Tak więc powyższy tekst z grubsza ilustruje jak działa proces popularyzacji naszej strony. Jak widzimy proces ten jest niezwykle czasochłonny więc efekty nie zawsze są odczuwalne w przeciągu kilku dni. Jednak uważam, że warto jest poświęcić na ten proces jakąś część kosztów ponieważ dobrze pozycjonowana strona może nie tylko sama zarabiać na siebie ale może również być źródłem nowych klientów. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz