Poznaj 5 marek, które dzięki odpowiednim...
Komentarze: 0
Zakładasz swoją działalność na rynku ? Nie wiesz w jaki sposób wypromować swój produkt ? Wykorzystać do tego celu wydruki reklamowe takie jak: ulotki, plakaty czy też może postawić na marketing internetowy ? Ten artykuł jest dla Ciebie. Dzięki niemu poznasz historię produktów, które podbiły świat dzięki odpowiedniemu wypozycjonowaniu na rynku. Pierwszym przykładem produktu, który odniósł światowy sukces są papierosy marki Marlboro. Początkowo marka Marlboro sprzedawał swoje papierosy głównie kobietom, do nich kierowała swoje reklamy. Slogan reklamowy firmy brzmiał „Mild as May”. Wszystko zmieniło się po kampanii reklamowej autorstwa Leo Burnetta, która wykorzystała wizerunek amerykańskiego kowboja na koniu. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Marlboro zamiast obniżyć ceny papierosów podwyższyło je robiąc tym samym z siebie markę luksusową, oferującą produkty dobrej jakości. Jednocześnie przedsiębiorstwo wprowadzało liczne promocje i zniżki dla klientów. Urozmaiciło również swoje produkty o nowe smaki i limitowane serie. Obecnie firma Marlboro jawi się klientom jako producent najlepszych wyrobów tytoniowych i stale utrzymuje swoją pozycję na rynku. Kolejną marką, która radzi sobie świetnie nieprzerwanie od wielu lat na rynku jest McDonald’s. Pierwsza restauracja McDonald’s powstała w 1948 roku w Kalifornii. Mimo że produkty tej firmy są niezdrowe wszyscy je kupują. Dlaczego tak się dzieje ? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta. Kluczem do rozwiązania tej zagadki jest świetna strategia marketingowa firmy. Najważniejsza rolę odgrywa w niej zadowolenie klientów, różnorodność menu, szybkość i wygoda. Świetnym rozwiązaniem są okienka, dzięki którym można składać zamówienia nie wysiadając z auta, nawet w nocy. Ogromnego sukcesu nie odniósłby również Barack Obama i wiele innych sławnych osób gdyby nie sztab specjalistów od pozycjonowania i ich praca. Obama w bardzo szybkim czasie z dość mało znanego człowieka przeistoczył się w znakomicie wypozycjonowany „produkt”. Wizerunek Obamy został opracowany w taki sposób, aby kojarzył się z nadzieją, optymizmem oraz zmianami. Obama obiecywał też poprawę sytuacji klasy średniej, czyli grupy największej na rynku. A czy Wy znacie inne przykłady dobrze wypozycjonowanych marek ? Zapraszam do dzielenia się opiniami J
Dodaj komentarz