maj 08 2017

Motywy malarskie/rzeźbiarskie w reklamie...


Komentarze: 0

 Chwytem, po który sięgają co raz częściej twórcy reklam jest wykorzystywanie motywów malarskich i rzeźbiarskich w reklamie. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma Fred&Ed  - marka zajmująca się produkcją artykułów śniadaniowych dla dzieci. Wykorzystany motyw to dzieło sztuki, a konkretnie portret Mona Lisy autorstwa Leonarda da Vinci. Reklama rozpoczyna się kadrem, w którym możemy zobaczyć wnętrze domu, rodziny. Widzimy scenę, podczas której mama i dwóch chłopców rozpoczynają przygotowania do śniadania. Kobieta krząta się po kuchni, podczas gdy dwoje dzieci zaczyna szykować sobie kanapki z produktami marki Fred & Ed. Rodzinne śniadanie zaczyna przeradzać się w dobrą zabawę. Chłopcy zaczynają bawić się produktami spożywczymi, wyrywać je sobie nawzajem. Sami próbują przygotować kolorowe kanapki. Młodszemu z braci udaje się stworzyć prawdziwe dzieło sztuki. Wydaje się on być dumny ze swojej kanapki. Do chłopca podchodzi mama, która także pragnie zobaczyć jego kanapkę. Mama z zachwytem wpatruje się w kanapkę syna. Oczom widzów ukazuje się talerz, na którym leży kanapka z wizerunkiem Mona Lisy. Straszy brat chłopca również je pod dużym wrażeniem jego dzieła. Na sam koniec reklamy pokazane zostaje logo marki, produkty oraz slogan reklamowy.

Również firma Cadbury’s   produkująca czekoladki Caramilk posłużyła się w swoim spocie reklamowym wizerunkiem Mona Lisy. Spot rozpoczyna się pokazaniem pracowni malarza Leonarda da Vinci, który pracuje właśnie nad swoim nowym obrazem. Po chwili pozująca modelka zaczyna ziewać. Malarz postanawia więc zrobić sobie przerwę i zaprezentować swój najnowszy wynalazek. Modelka w tym samym czasie sięga po czekoladki Caramilk. Po skosztowaniu czekoladek na twarzy Mona Lisy pojawia się tajemniczy uśmiech. Malarz zauważa go i postanawia uwiecznić na portrecie moment, który go zachwycił. Na sam koniec widzowie mogą zobaczyć slogan: CARAMILK, jedna ze słodkich tajemnic życia. Kolejna reklama dotyczy mrożonej pizzy Ristorante. Wykorzystane w reklamie motywy zaliczyłam do dzieł sztuki, ponieważ w tle scenerii znajduje się barokowa rzeźba Gian Lorenzo Berniniego „Fontana di Trevi” oraz Koloseum w Rzymie. Reklama przedstawia fragment z życia. Możemy zobaczyć na niej mężczyznę i kobietę, którzy są właśnie na romantycznej kolacji. Można przypuszczać, że para znajduje się w Rzymie. Para delektuje się pizzą i białym winem nieustannie spoglądając na siebie. W pewnej chwili kobieta spogląda na rzeźbę. Okazuje się, że tak naprawdę za oknem znajdują się bloki, a rzeźba to jedynie obraz z rzutnika. Na koniec spotu zostaje zaprezentowany produkt, slogan reklamowy oraz logo marki. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz