Jak promować małe firmy na rynku lokalnym...
Komentarze: 0
W dzisiejszym artykule opowiem Wam o tym w jaki sposób promować małe firmy na rynku lokalnym. Firmy działające na rynku lokalnym to zazwyczaj małe biznesy, punkty świadczące jakieś usługi, sklepy. Opracowując strategię marketingową swojej firmy należy pamiętać przede wszystkim o tym, że każdy rynek lokalny jest inny. Różnice te dotyczą między innymi liczby ludności, stopnia zamożności mieszkańców, oczekiwań i potrzeb konsumentów, rodzaju konkurencji. Jeśli zakładasz biznes w dużym mieście plusem jest duża ilość potencjalnych klientów. Minusem zaś ogromna i silna konkurencja. Istotne jest więc dostosowanie strategii marketingowej do specyfiki rynku. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania promocyjne musisz przede wszystkim poznać rynek lokalny, potencjalnych klientów. A wszystko po to, aby dowiedzieć się czy np. w Twojej miejscowości są już firmy specjalizujące się w tej samej branży co Ty, oferujące podobne produkty? Czy będziesz mieć jakąś konkurencję? Czy wśród mieszkańców Twojego miasta są ludzie, którzy byliby zainteresowani ofertą Twojej firmy? Jeśli tak, jaka jest ta grupa ? Jakie są jej oczekiwania w stosunku do produktu.
Jeśli posiadasz stacjonarny punkt usługowy/ sprzedażowy musisz zadbać o to, aby był on dobrze widoczny i przyciągał uwagę klientów. Możesz uczynić to poprzez odpowiedni, ciekawy wystrój witryny, szyld, baner z logo firmy. Niezwykle istotne jest to, aby przechodnie mijający Twój sklep / punkt usługowy mieli świadomość tego jakiego rodzaju usługi oferujesz.
Bez względu na to czy Twoja firma świadczy usługi na miejscowym rynku czy jej zasięg jest dużo większy, powinieneś mieć własną stronę internetową. Jest to bardzo ważne, szczególnie w obecnych czasach, kiedy większość osób przed dokonaniem zakupu jakiegoś produktu sprawdza najpierw jego dostępność w Internecie.
Skuteczną formą reklamy, zwłaszcza na rynku lokalnym, są nadal ulotki reklamowe. Za ich pomocą możesz poinformować otoczenie o tym, że właśnie rozpocząłeś swoją działalność. Zawrzyj też informacje o ofercie swojej firmy, aktualnych promocjach i rabatach.
Pomyśl o zamieszczeniu w prasie lokalnej reklamy firmy. Żeby efekty tej formy promocji były zadowalające konieczne jest jej wielokrotne powtarzanie.
Dobrym pomysłem na promocję małego biznesu jest również reklama w lokalnych stacjach radiowych. Promować swoją firmę możesz także wykorzystując do tego celu środki komunikacji miejskiej. Do wyboru masz tutaj reklamę zewnętrzną (oklejenie autobusu, tramwaju) i reklamę wewnętrzną (reklamy multimedialne na wyświetlaczu).
Jeśli posiadasz pojazdy firmowe świetnym pomysłem jest ich oklejenie. Będą one przyciągać zarówno wzrok przechodniów, jak i innych użytkowników drogi. Wykonując tego typu reklamę musisz pamiętać o zamieszczeniu na samochodzie danych kontaktowych (adres strony firmy, telefon).
W celu ocieplenia wizerunku firmy i nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Wykorzystaj media społecznościowe: Facebook i Twitter. Pamiętaj o zamieszczeniu wszystkich danych kontaktowych Twojej firmy ( adresu jeśli firma działa też w formie stacjonarnej), odnośnika do strony www. Dziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych informacjami z branży, pojawiającymi się na rynku nowinkami technicznymi. Bądź aktywny na swoim koncie, zawsze odpisuj na pytania internautów.
Dodaj komentarz