Efektywny marketing na Twitterze
Komentarze: 0
W dzisiejszym artykule postaram się przybliżyć Wam coraz bardziej popularne zjawisko jakim jest marketing internetowy w mediach społecznościowych. Pisałam już o Facebooku jako narzędziu promocyjnym. Tym razem skupię się na Twitterze – darmowym portalu społecznościowym, który również może służyć jako narzędzie komunikacji, promocji i kreowania wizerunki firm. Obecnie każdy przedsiębiorca, który chce osiągnąć sukces powinien znać możliwości jakie daje Twitter. Poprzez profil biznesowy założony na portalu można promować swoją markę. Warto zwrócić także uwagę na to, że Twitter pozwala internautom na swobodne dyskusje, wymiany poglądów na temat interesującego ich produktu lub marki. Zdaniem specjalistów od marketingu internetowego nie należy jednak traktować portali społecznościowych tego typu jedynie jako narzędzia promocji, autoreklamy. Przedsiębiorca, który pragnie zostać zauważonym przez przyszłych klientów powinien starać się zdobyć ich zainteresowanie poprzez podejmowanie odpowiednich działań na portalu. Istnieje więcej zalet Twittera. Jak się okazuje właściciele firm obecni na opisywanym serwisie społecznościowym mają możliwość zarządzania swoją reputacją. Mogą oni skorzystać bowiem z możliwości dostawania informacji na temat tego jak często pisze się, wspomina o ich firmie, marce, oferowanych produktach. Ponadto mają oni wgląd zarówno do pozytywnych, jak i do negatywnych opinii użytkowników portalu. Skupmy się teraz jednak na tym, co należy zrobić aby przyciągnąć do siebie uwagę konsumentów ? O czym pisać aby zyskać jak najwięcej fanów ? Przede wszystkim na początku należy zacząć od założenia konta na portalu. Ważne jest jednak to, aby profil wyglądał na tyle dobrze żeby inni użytkownicy chcieli nawiązywać z nami internetową znajomość. Pamiętajcie o tym, że Twitter jest przede wszystkim portalem społecznościowym poprzez, który ludzie chcą poznawać się, wymieniać swoje poglądy. To serwis, które zadaniem jest ułatwianie kontaktów ludziom, skracanie dystansu między nimi. Z tego też powodu nie można umieszczać jako zdjęcia profilowego logo firmy. Na Twitterze liczy się przede wszystkim zaangażowanie. W jaki sposób przekonać tysiące ludzi, aby oglądali właśnie Was ? Otóż najlepiej zrobić to poprzez wstawianie i rozpowszechnianie linka do Waszego konta na Twitterze na innych stronach internetowych. Może to być strona Waszej firmy, Facebook, newsletter e-mailowy. Głównym założeniem Twittera jest stała komunikacja między użytkownikami, która odbywa się w czasie rzeczywistym. Z tego też powodu wysyłający wiadomości ze spamem nie są zbyt dobrze odbierani. Najskuteczniejszą metodą na pozyskanie dużej ilości fanów jest zaprezentowanie im tego, co macie do zaoferowania. Mogą to być branżowe teksty lub filmy. Niektórzy właściciele firm decydują się na wysyłanie wiadomości bezpośrednich do innych użytkowników, zawierają one często bezpośrednie hasła produktów i usług. Takie próby pozyskania klientów również nie są zbyt dobrze odbierane. W jaki więc sposób dotrzeć do ludzi. Można dokonać tego np. m.in. decydując się na wysyłanie wiadomości bezpośrednich i spersonalizowanych. Ale takich, w których treści pojawi się np. pytanie dotyczące ich oczekiwań względem publikowanych przez Was tweetów. Można też podziękować obserwującym za zainteresowanie. Zawsze należy odpowiadać osobiście klientom jeśli oni odpowiedzieli na Waszą wiadomość. Pamiętajcie o tym, że Twitter to narzędzie, które umożliwia także wyszukiwanie i namierzanie osób, które są właśnie zainteresowane zakupem określonego produktu. Na przykład poprzez wpisanie frazy „najlepszy krem do rąk”. Możecie sprawdzić kto z użytkowników byłby hipotetycznie zainteresowany wejściem w posiadanie takiego produktu.
Dodaj komentarz