Najnowsze wpisy, strona 6


gru 05 2016 Jak zdobyć pierwszych klientów ?
Komentarze: 0

 Z pewnością każdy przedsiębiorca zakładający swoją firmę zastanawia się co zrobić, aby zareklamować ją i pozyskać pierwszych klientów. W tym artykule postaram się wyjaśnić Wam jakie działania należy podjąć, aby zapewnić sobie dobry start na rynku.

Przede wszystkim zacznij od poinformowania o tym, że zakładasz własną działalność swoich znajomych. Możesz uczynić to nie tylko w formie tradycyjnej – ustnej ale także poprzez np. umieszczenie odpowiedniego wpisu na Facebooku lub innych mediach społecznościowych. Pamiętaj o tym, że Twoi znajomi mogą nawet całkiem przypadkowo wspomnieć o tym czym się zajmujesz i tym samym zareklamować Twoją firmę.

Staraj się stale poszerzać i uaktualniać swoją wiedzę. W tym celu bierz udział w szkoleniach z Twojej branży. Nawiązuj nowe kontakty, być może ktoś poleci Ciebie komuś innemu.

Jeżeli nie posiadasz zbyt dużych funduszy na działania marketingowe skorzystaj na samym początku z opcji darmowej reklamy. Skontaktuj się telefonicznie z firmami, z którymi chciałbyś współpracować (np. świadczyć dla nich jakiegoś rodzaju usługi). Zapytaj czy byliby zainteresowani Twoją ofertą. Możesz także złożyć im wizytę osobiście.

Wydrukuj wizytówki firmowe. Stanowią one dosyć skuteczną formę reklamy, a ich stworzenie nie jest zbyt drogie.

Zamów ulotki reklamowe, które zachęcą ludzi do korzystania z Twoich usług. Wbrew pozorom wskaźnik skuteczności tej formy reklamy jest nadal wysoki. Ulotki sprawdzają się przede wszystkich w przypadku gdy chcesz zaistnieć na rynku lokalnym.

Dobrym pomysłem na promocja usług, produktów jest też zamieszczenie reklamy w lokalnej prasie. Możesz zainwestować także w inserty, czyli ulotki które są wkładane do środka gazety.

Pomyśl o profesjonalnej stronie internetowej! Obecnie najbardziej skuteczną reklamą, trafiającą do największej ilości osób jest właśnie ta zamieszczona w Internecie. Oczywiście musisz mieć świadomość tego, że na Twoją stronę internetową na samym początku nie będzie zaglądało zbyt wiele użytkowników. Jeśli chcesz stać się popularny w sieci, powinieneś pomyśleć o zleceniu komuś pozycjonowania Twojej strony internetowej. Pozycjonowanie to proces długotrwały, rozciągnięty w czasie, na którego efekty trzeba czekać dosyć długo. Z biegiem czasu przekonasz się jednak, że cierpliwość opłacała się.

Aktywnie działaj w social mediach. Jeśli Twoja strona internetowa jest już gotowa, załóż na Facebooku, Twitterze profil osobisty i firmowy. Postaraj się dotrzeć do osób, z którymi chciałbyś współpracować i nawiąż z nimi kontakty. Jak się okazuje portale internetowe są najlepszym miejscem, w którym można nawiązać dialog z klientami.

Zarejestruj się na forach internetowych dotyczących Twojej branży. Będziesz mógł tam udzielać porad różnym użytkownikom i rozwiązywać ich problemy. Takie działania powodują między innymi, że Twoja strona staje się bardziej popularna w Internecie, zaczyna zajmować pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoje porady okażą się pomocne i cenne, możesz zyskać również wiele nowych klientów. Stać się ekspertem w danej dziedzinie i tym samym wypromować swoją firmę.

gru 02 2016 Każdy może zostać grafikiem, czyli o zasadach...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule przedstawię Wam kilka zasad projektowania grafiki dzięki, którym Wasze projekty reklam będą wyglądały świetnie i wyróżniały się spośród innych. Istnieje wiele reguł, którymi należałoby się kierować w celu stworzenia skutecznego projektu reklamy. Najważniejszą z nich jest jednak ta, która nakazuje łączenie użyteczności z estetyką.

Aby nasze projekty wyglądały naprawdę dobrze powinniśmy stosować także tzw. Zasadę Złotej Proporcji. Zgodnie, z którą każdy projekt musi mieć zachowane odpowiednie proporcje. To znaczy, że stosunek między elementami danego kształtu np. wysokość i szerokość musi wynosić 0.618. Jeśli to założenie jest spełnione w projekcie, jego odbiór jest  o wiele bardziej pozytywny. Jest rzeczą interesującą, że opisywana zasada znajduje także swoje zastosowanie w architekturze i inżynierii. Warto zwrócić także uwagę na to, że osoby które odbieramy jako atrakcyjne mają proporcjonalną budowę ciała i twarzy.

Jeśli chcemy by nasze projekty reklam były naprawdę dobre konieczne jest stosowanie także reguły trójpodziału. Mówi ona o podziale projektu na trzy równe części, zarówno w pionie, jak i w poziomie. Tak, aby powstała siatka przecinających się ze sobą linii. Jak się okazuje oglądający projekt będzie skupiał swój wzrok przede wszystkich na punktach , w których przecina się siatka. Dlatego też ważne jest, aby umieszczać w tych miejscach najbardziej wartościowe punkty naszej kompozycji. Zasadą, którą powinien przestrzegać każdy dobry grafik jest także Prawo Hicka. Zgodnie z tym prawem w projektowaniu należy kierować się prostotą. To znaczy, że nasza oferta nie może być zbyt szeroka, ponieważ wtedy utrudniamy wybór klientowi, tym samym zniechęcając go do zakupu.

Tworząc projekty należy pamiętać też o tym, że najprostsze rozwiązania często okazują się być tymi najlepszymi. Jak się okazuje nie wszyscy jednak pamiętają o tym. Strony większości firm są bowiem bardzo skomplikowane.

Duże znaczenie mają także komunikaty zwrotne pojawiające się w naszym projektach. Komunikacja między projektantami i ich klientami jest naprawdę istotna. Chodzi np. o to, aby po najechaniu na jakiś element np. odnośnik do innej strony www pojawił się efekt podświetlenia.

Warto docenić i wykorzystać również prawo bliskości, które mówi o tym że elementy między, którymi występują jakieś powiązania znajdują się w niedużej odległości od siebie. Powinieneś więc dobrze przeanalizować to w jaki sposób wykorzystujesz przestrzeń tworząc swój projekt.

 

gru 01 2016 Wizytówki jako forma reklamy
Komentarze: 0

 Czy wizytówki można wykorzystywać jako formę reklamy firmy ? Czy też może ich jedyną funkcją, jaką mają do spełnienia jest funkcja informacyjna? Jeśli tak, to w jaki sposób zaprojektować reklamową wizytówkę, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców i zachęci ich do podjęcia dalszych działań ?

Wizytówki mają za zadanie przede wszystkim dostarczać informacji na temat firmy. Muszą  zawierać imię i nazwisko,  nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, logo firmy. Dobrze zaprojektowana wizytówka zazwyczaj posiada niewielkie wymiary, tak aby mogła zmieścić się w portfelu odbiorcy. Aby wspomagać jednak również działania promocyjne firmy powinna ona być elegancka i atrakcyjna pod względem graficznym. Tak aby wyróżniać się spośród innych wizytówek. Należy pamiętać jednak o tym, aby jej projekt nie był „przekombinowany”. Do jej wykonania można użyć oryginalnego materiału. Ciekawym pomysłem jest też zastosowanie ruchomych elementów. Oczywiście musi być ona czytelna i przejrzysta. Zarówno krój czcionki, jak i kolorystyka wizytówki powinny nawiązywać do barw i elementów graficznych wykorzystywanych przez firmę podczas różnych kampanii reklamowych. 

gru 01 2016 Responsywne strony internetowe
Komentarze: 0

 Z dzisiejszego artykułu dowiecie się co to są responsywne strony internetowe ? Czym różnią się one od tych tradycyjnych i jakie są ich zalety ?

Responsywne strony www to po prostu takie, które mogą być wyświetlane nie tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach ale też na urządzeniach mobilnych np. telefonach, smartfonach, notebookach. Zaletą tego typu strony internetowej jest to, że dostosowuje się ona do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. W czasach kiedy ilość mobilnych internautów ciągle wzrasta posiadanie responsywnej strony internetowej jest po prostu koniecznością. Jak pokazują najnowsze badania w Polsce jest ich już ponad 15, 9 milionów. Nasila się także zjawisko multiscreeningu, polegającego na odwiedzaniu tej samej strony www przy użyciu różnych urządzeń. Na przykład co raz częściej zdarza nam się w wolnej chwili, w ciągu dnia oglądać w Internecie interesujący nas produkt przy użyciu telefonu komórkowego, a następnie dokonać jego zakupu już w domu używając do tego celu laptopa. Obecnie na polskim rynku jest jeszcze niewiele firm posiadających responsywną stronę internetową. Jeśli więc taką wybierzesz przyciągniesz do siebie wielu potencjalnych klientów, staniesz się atrakcyjniejszy od swojej konkurencji. Twoje strony www będą chętniej wybierane przez klientów, ponieważ będą oferować możliwość przeglądania ich także przy użyciu urządzeń mobilnych. 

lis 30 2016 Jak założyć profesjonalny sklep internetowy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule postaram się opowiedzieć Wam o tym w jaki sposób zaprojektować sklep internetowy, który przyciągnie wielu klientów. Okazuje się, że zadanie to nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim jeśli chcemy pozyskać klientów, tworząc sklep online powinniśmy patrzeć na wszystko z ich perspektywy. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, które pojawia się u użytkownika zaraz po wejściu na stronę naszego sklepu. Jest ono decydujące. To właśnie w ciągu pierwszych sekund klient podejmuje decyzję czy chce pozostać dłużej na naszej stronie. Dlatego bardzo istotny jest dobry projekt strony e-sklepu. Powinien on być przejrzysty, czytelny i zachęcający. Posiadanie dobrej strony internetowej świadczy o dojrzałym podejściu do klienta. Nie zamieszczajcie w Waszej ofercie zbyt wielu podobnych do siebie produktów. Jak pokazują wyniki badań klient, który ma do wyboru wiele produktów, rezygnuje często z zakupu, ponieważ ma problem z podjęciem właściwej decyzji. Pamiętajcie o skutecznym opisie produktu, który chcecie sprzedać. Do każdego produktu oprócz ceny, informacji o producencie powinna być dołączona także krótka notka prezentująca jego zalety. W tym przypadku dużą skutecznością cieszą się nagrania video i zdjęcia podkreślające dobre strony oferowanego produktu. Tworząc sklep www trzeba pamięć o tym, aby był on oparty o technologię responsywną. Obecnie bowiem serfujemy po sieci nie tylko przy użyciu komputera czy laptopa. Nie wolno zapominać o tym, że zdjęcia produktów umieszczanych na naszej stronie powinny cechować się wysoką rozdzielczością. Zainteresowanie wzbudzą z pewnością fotografie z funkcją przybliżania, umożliwiające oglądanie produktu z każdej strony. Starajcie się nie pobierać opłat za dostawę lub jeśli jest taka możliwość oferujcie dostawę gratis po przekroczeniu określonej sumy kosztów zamówionego towaru. Wszystkie informacje na temat oferowanych przez wasz sklep zniżek i bonusów powinny być dobrze widoczne. Najlepszym sposobem na spełnienie tego założenia jest więc umieszczanie ich na stronie głównej. Udostępniajcie swoje dane kontaktowe, spowoduje to wzrost zaufania ze strony klientów. Zadbajcie o to, aby koszyk zakupów był widoczny przez cały czas. Kupujący zazwyczaj po wyborze jednej rzeczy, oglądają także inne produkty, którymi są zainteresowani. Starajcie się poznać swoich klientów i ich preferencje zakupowe.