Najnowsze wpisy, strona 5


gru 09 2016 Reklama natywna
Komentarze: 0

 Obecnie zewsząd otaczają nas reklamy. Zawód specjalisty do spraw marketingu internetowego i reklamy, którego zadaniem jest m. in.  planowanie i nadzór nad kampaniami reklamowymi, staje się coraz bardziej popularny. Wiele osób odbiera więc reklamy jako nachalny sposób promocji usługi lub produktu. Irytują nas osoby rozdające ulotki na ulicy, w nerwowy nastrój wprawiają nas też wyskakujące nagle reklamy internetowe zamieszczane na stronach www. Według badań zauważamy tylko połowę z treści reklamowych, które znajdą się w zasięgu naszego wzroku. Specjaliści ds. marketingu internetowego opracowują więc cały czas nowe formy reklamy, które okażą się o wiele bardziej skuteczne od tych już dobrze znanych i w nienachalny sposób trafią do klienta. Jednym z najnowszych pomysłów na pozyskanie klientów i zainteresowanie ich nowym produktem jest reklama natywna.

Celem reklamy natywnej jest wkomponowanie treści promocyjnych w jakiś interesujący przekaz, tak aby uszło to uwadze konsumenta. Tego  typu reklama ma nie męczyć użytkownika, a wręcz przeciwnie wzbudzać w nim pozytywne odczucia. Podsumowując, cały zabieg polega więc na umiejętnym zintegrowaniu strony www z reklamą. Przykładem tego typu reklamy są linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google.

W bardzo przemyślany sposób zaplanowaną reklamą natywną jest słynne oscarowe selfie z 2014 roku. Na fotografii widać, jak Bradley Cooper trzyma w ręku telefon – Samsung Galaxy Note 3. I choć niektórym może wydawać się, że pomysł zrobienie tego zdjęcia był spontaniczny, to jednak prawda jest zupełnie inna.

Zdaniem wielu specjalistów reklama natywna stanowi przykład oszukiwania konsumenta. Uważają oni, że każdy rodzaj reklamy powinien być oznaczony podpisem „artykuł sponsorowany”, aby odbiorcy wiedzieli, że mają do czynienia z treścią o charakterze promocyjnym. 

gru 07 2016 Czy reklama ma płeć ?
Komentarze: 1

 Głównym celem reklamy jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego konsumenta i zainteresowanie go prezentowanym produktem lub oferowaną usługą. Pisałam już o tym, że barwy zastosowane w reklamie mają ogromny wpływ na nasze emocje, zmysły. Mogą one podnieść sprzedaż produktu i zainteresowanie nim jak również w znaczny sposób przyczynić się do obniżenia jego sprzedaży. W dzisiejszym artykule skupię się na tym w jaki sposób ludzie odbierają reklamy. Jak się okazuje nie wszyscy robimy to tak samo, a różnice w odbiorze wynikają z naszej płci. Swoje rozważania dotyczące różnic w odbiorze reklam zdeterminowanych przez płeć poprzedzę krótkim omówieniem mechanizmów działania reklamy. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego i Uniwersytetu Jerzego Waszyngtona wyróżnili dwa główne typy reklam. Pierwszy z nich to reklama typu LP, określana też jako „logiczna perswazja”, opisuje ona sposób działania produktu np. „ten podkład utrzymuje się do 8 godzin na twarzy”. Drugi rodzaj reklamy NI, zwany „nieracjonalnym wpływem” opiera się na pokazywaniu scen nie mających pozornie zbyt wiele wspólnego z reklamowanym produktem np. sceny związane z zabawą, o charakterze erotycznym. Badania pokazały, że podczas oglądania reklam NI, które wydają się być niezwiązane z oferowanym produktem, oglądający nie wyłącza tej części mózgu, która jest odpowiedzialna za hamowanie impulsu zakupu. Zachodzi więc większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zakup reklamowanego produktu. Inaczej dzieje w przypadku reklam LP, podczas ich oglądania bardzo aktywne są obszary mózgu odpowiedzialne za podejmowanie racjonalnych decyzji zakupowych. Konsument nie jest  skłonny wtedy do podejmowania szybkich, impulsywnych decyzji.

Mózgi kobiet i mężczyzn reagują podobnie na reklamę w zakresie podejmowania decyzji zakupowych. Jak się okazuje dla kobiet bardziej wartościowe są jednak reklamy zawierające sceny dotyczące rodziny, dzieci, zwierząt. Posiadające charakter sentymentalny. Nie lubią z kolei reklam, w którym pojawiają się elementy brutalne. Mężczyźni natomiast preferują zdecydowanie treści reklamowe o podłożu seksualnym lub takie zawierające dawkę humoru. Jak wynika z badań specjaliści do spraw marketingu internetowego i reklamy muszą włożyć o wiele więcej wysiłku żeby przekonać do zakupu kobiety. Ponadto płeć żeńska jest najczęściej zainteresowana zakupem kosmetyków. Męska część populacji woli zaś gadżety elektroniczne.

Tworząc reklamy należy też uwzględnić różnice w sposobie przetwarzania informacji wynikające z płci. Mężczyźni nie lubią kiedy przedstawia im się treści zawierające zbyt wiele szczegółowych informacji. O wiele  bardziej wolą prosty, jasny przekaz pozbawiony wyszukanych metafor. Lubią oni oglądać reklamy, w którym występują w roli głowy rodziny lub autorytetu w jakiejś dziedzinie. Kobiety z kolei uwielbiają przekazy pełne szczegółów i detali. Interesuje ich cena produktu, informacje o aktualnych zniżkach, rabatach, wyprzedażach.

Obecnie reklamodawcy starają się przygotowywać materiały reklamowe w oparciu o wiedzę dotyczącą marketingowych preferencji kobiet i mężczyzn. Zauważa się, że kobiety lubią oglądać siebie, gdy są ukazywane w roli matki lub żony. Mężczyźni chcą natomiast widzieć siebie jako tych, którzy odnoszą liczne sukcesy zawodowe, są silni i niezależni.

gru 06 2016 Social media jako narzędzie marketingowe
Komentarze: 0

 Dla wielu przedsiębiorców media społecznościowe nadal są czymś nowym i nie do końca zrozumiałym. Nie wiedzą oni w jaki sposób wykorzystywać je jako narzędzie promocji swojej firmy i jak duża jest ich skuteczność. W dzisiejszym artykule postaram się wyjaśnić Wam co tak naprawdę kryje się pod tym terminem. Odpowiem też na pytanie: w jaki sposób wykorzystywać social media do promocji firmy?

Wielu początkujących przedsiębiorców jest zdania, że social media to jedynie chwilowa moda, której nie warto ulegać. Uważają oni, że posiadają stałe grono klientów i nie potrzebują zdobywać nowych, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie do tego celu serwisów społecznościowych. Prawda jest jednak taka, że obecnie większość firm działa aktywnie na Facebooku i Twitterze i w ten sposób pozyskuje nowych klientów.

Media społecznościowe dają możliwość dzielenia się doświadczeniami, poglądami między użytkownikami. Główną cechą i jednocześnie ich największą zaletą jest znoszenie barier i niwelowanie odległości między ludźmi pochodzącymi z różnych zakątków świata. Do najpopularniejszych serwisów społecznościowych należą: Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Pinterest i LinkedIn. Social media pozwalają na swobodne dzielenie się zdjęciami, grafiką, filmami oraz treścią.

Obecnie każda firma, która chce zaistnieć na rynku, znaleźć na nim swoje miejsce i pozostać tam na dłużej, powinna aktywnie działać w mediach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że aby wypromować poprzez ten kanał swoją markę nie wystarczy samo założenie konta na serwisie społecznościowym. Trzeba bieżąco reagować na działania internautów, podejmować dialog z nimi. 

gru 06 2016 Jak promować małe firmy na rynku lokalnym...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym artykule opowiem Wam o tym w jaki sposób promować małe firmy na rynku lokalnym. Firmy działające na rynku lokalnym to zazwyczaj małe biznesy, punkty świadczące jakieś usługi, sklepy. Opracowując strategię marketingową swojej firmy należy pamiętać przede wszystkim o tym, że każdy rynek lokalny jest inny. Różnice te dotyczą między innymi liczby ludności, stopnia zamożności mieszkańców, oczekiwań i potrzeb konsumentów, rodzaju konkurencji. Jeśli zakładasz biznes w dużym mieście plusem jest duża ilość potencjalnych klientów. Minusem zaś ogromna i silna konkurencja. Istotne jest więc dostosowanie strategii marketingowej do specyfiki rynku. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania promocyjne musisz przede wszystkim poznać rynek lokalny, potencjalnych klientów. A wszystko po to, aby dowiedzieć się czy np. w Twojej miejscowości są już firmy specjalizujące się w tej samej branży co Ty, oferujące podobne produkty? Czy będziesz mieć jakąś konkurencję? Czy wśród mieszkańców Twojego miasta są ludzie, którzy byliby zainteresowani ofertą Twojej firmy? Jeśli tak, jaka jest ta grupa ? Jakie są jej oczekiwania w stosunku do produktu.

Jeśli posiadasz stacjonarny punkt usługowy/ sprzedażowy  musisz zadbać o to, aby był on dobrze widoczny i przyciągał uwagę klientów. Możesz uczynić to poprzez odpowiedni, ciekawy wystrój witryny, szyld, baner z logo firmy. Niezwykle istotne jest to, aby przechodnie mijający Twój sklep / punkt usługowy mieli świadomość tego jakiego rodzaju usługi oferujesz.

Bez względu na to czy Twoja firma świadczy usługi na miejscowym rynku czy jej zasięg jest dużo większy, powinieneś mieć własną stronę internetową. Jest to bardzo ważne, szczególnie w obecnych czasach, kiedy większość osób przed dokonaniem  zakupu jakiegoś produktu sprawdza najpierw jego dostępność w Internecie.

Skuteczną formą reklamy, zwłaszcza na rynku lokalnym, są nadal ulotki reklamowe. Za ich pomocą możesz poinformować otoczenie o tym, że właśnie rozpocząłeś swoją działalność. Zawrzyj też informacje o ofercie swojej firmy, aktualnych  promocjach i rabatach.

Pomyśl o zamieszczeniu w prasie lokalnej reklamy firmy. Żeby efekty tej formy promocji były zadowalające konieczne jest jej wielokrotne powtarzanie.

Dobrym pomysłem na promocję małego biznesu jest również reklama w lokalnych stacjach radiowych. Promować swoją firmę możesz także wykorzystując do tego celu środki komunikacji miejskiej. Do wyboru masz tutaj reklamę zewnętrzną (oklejenie autobusu, tramwaju) i reklamę wewnętrzną (reklamy multimedialne na wyświetlaczu).

Jeśli posiadasz pojazdy firmowe świetnym pomysłem jest ich oklejenie. Będą one przyciągać zarówno wzrok przechodniów, jak i innych użytkowników drogi. Wykonując tego typu reklamę musisz pamiętać o zamieszczeniu na samochodzie danych kontaktowych (adres strony firmy, telefon).

W celu ocieplenia wizerunku firmy i nawiązania bezpośredniego  kontaktu z klientami. Wykorzystaj media społecznościowe: Facebook i Twitter. Pamiętaj o zamieszczeniu wszystkich danych kontaktowych Twojej firmy ( adresu jeśli firma działa też w formie stacjonarnej), odnośnika do strony www. Dziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych informacjami z branży, pojawiającymi się na rynku nowinkami technicznymi. Bądź aktywny na swoim koncie, zawsze odpisuj na pytania internautów. 

gru 05 2016 Firmowa strona www – konieczność czy...
Komentarze: 0

 W dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców decyduje się na założenie strony internetowej swojej firmy. Starają się oni w ten sposób wychodzić naprzeciw swoim klientom i ich potrzebom. Jak się okazuje obecnie, coraz więcej osób zainteresowanych zakupem jakiegoś produktu lub skorzystaniem z jakiegoś rodzaju usługi, swoje poszukiwania zaczyna właśnie od Internetu. W dzisiejszym artykule postaram się powiedzieć Wam czy warto, aby Wasza firma miała własną stronę www, czy też może lepiej zainwestować w inne formy reklamy, takie jak np. ulotki ? Udzielę także odpowiedzi na pytanie: Jakie są korzyści płynące z posiadania własnej strony internetowej.

Według badań prowadzonych na polskim rynku, jedna trzecia firm w naszym kraju nie ma strony www. Dotyczy to przede wszystkim małych  przedsiębiorstw, działających na lokalnym rynku. Właściciele takich firm obawiają się kosztów, które mogłoby generować takie przedsięwzięcie, a także zmian. Strona www naprawdę posiada jednak wiele zalet i może dostarczyć wiele korzyści firmie. Jak żadna inna forma reklamy, zapewnia ona dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Co więcej stanowi ona bardzo tanią formę reklamy, koszty jej zaprojektowania bardzo szybko zwracają się. Poprzez posiadanie własnej witryny internetowej z zamieszczonymi danymi kontaktowymi i rejestrowymi swojej firmy, stajesz się bardziej wiarygodny i profesjonalny w oczach konsumentów. Zastanówmy się teraz co robimy, kiedy ktoś poleci nam usługi jakiejś firmy? Jaki jest nasz pierwszy krok? Otóż, sprawdzamy czy firma ta jest obecna w Internecie. Dobrze zrobiona strona www stanowi reklamę i wizytówkę Twojego przedsiębiorstwa. Jej zaletą jest także dostępność praktycznie z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze.

Koszt utworzenia strony internetowej jest jednorazowy i waha się od 500 zł nawet do 3000 zł. Oczywiście ostateczny jej koszt zależy od stopnia skomplikowania projektu. Nie jest to jednak duży wydatek w porównaniu do kosztów zatrudnienia pracownika. Poza tym bardzo szybko się zwraca. Dzięki stronie www stajesz się znany nie tylko w swoim regionie, ale też w kraju i na świecie.