Najnowsze wpisy, strona 3


lut 21 2017 O tym jak zareklamować się w Internecie
Komentarze: 0

 

Witam.

Dzisiaj słów kilka o tym jak zareklamować się w Internecie. Jak wszyscy wiemy, Internet towarzyszy nam już praktycznie w każdej sferze życia. Zarówno w domu jak i w pracy mamy do czynienia z wirtualnym światem. Jest to więc idealne miejsce, w którym możemy rozpowszechnić naszą firmę, bardzo tanim kosztem. Jak się do tego zabrać? Zapraszam do przeczytania mojej notki.

Pierwszą rzeczą fundamentalną dla skutecznego zareklamowania się w sieci jest oczywiście stworzenie strony internetowej dla naszej firmy. Nie jest to jednak tak proste jak mogłoby się wydawać. Wielu ludzi na tym etapie korzysta z pomocy krewnych, znajomych którym, gdzieś kiedyś przyszło zrobić jakąś prostą stronę. Jest to błąd. Dobra strona internetowa to wysiłek i czas jaki musimy poświęcić na jej zrobienie, a co za tym idzie jest to również koszt. Internet co prawda jest pełen ogłoszeń, w których proponuje się nam stworzenie strony minimalnym kosztem jednak nie jest to dobra droga. Pamiętajmy, że nasza witryna to nasza wizytówka w sieci i trzeba ją traktować jako inwestycje, a nie jako przymusowy wydatek.

Zakładając, że mamy już swoją stronę internetowa czas zająć się jej propagowaniem. Jak to zrobić? Możliwości jest kilka. Po pierwsze dobrze jest zacząć od pozycjonowania strony i zbudować dobre zaplecze, dzięki temu nasza strona będzie miała wysoką pozycję w indeksach wyszukiwania danej frazy. Jednak pozycjonowanie stron WWW to temat na inną okazję. Po szczegóły odsyłam Google. ;)

Drugim aspektem jest wrzucanie linku do naszej strony do różnego rodzaju katalogów stron WWW. W sieci możemy znaleźć mnóstwo darmowych linkowni, czy katalogów w których możemy umieścić linki do naszej strony oraz krótki opis tego czym się zajmujemy. Podobnym rozwiązaniem są tablice ogłoszeń do których możemy dodawać informacje na temat tego gdzie i co oferujemy.

Trzecia możliwość to media społecznościowe. Nasza firma, powinna mieć swój fanpage na facebooku, profil na Google+. Dlaczego to takie ważne? Być może nawet nie zdajemy sobie sprawy ale profil na FB, który odwiedza kilkudziesięciu ludzi ma szanse trafić do setek osób i rozpowszechnić się bardziej niż się tego spodziewaliśmy. Wspomnę jeszcze o ciekawej możliwości jaką daje nam Google+ - tworząc profil na ich stronie możemy dodać nazwę i adres naszej firmy do GoogleMaps, co ma oczywisty wpływ na rozpowszechnienie naszej działalności.

Jedną z ostatnich rzeczy, o której chciałabym wspomnieć jest dodawanie, różnego rodzaju banerów reklamowych na strony, które stwarzają nam taką możliwość. Ma to dość duży wpływ na popularność naszej działalności ale wiąże się to z zaprojektowaniem baneru i oczywiście kosztami jakie musimy ponieść za umieszczenie go na danej stronie, bo nie wszystkie oferują taką możliwość za darmo.

Podsumowując, w Internecie jest pełno różnego rodzaju firm, które starają się reklamować na wszelkie sposoby. Jednak mając tyle możliwości i przykładając się do tego co chcemy zrobić jesteśmy w stanie się przebić i osiągnąć zamierzony sukces. Tego Wam życzę, aby Wasza strona była na pierwszej pozycji w wyszukiwaniu w Google ;)

Pozdrawiam i do zobaczenia.

lut 09 2017 Pozycjonowanie - co to jest i czy jest nam...
Komentarze: 0

  Pozycjonowanie, SEO, optymalizacja strony - co to jest z czym to się wiąże? Jak już zapewne wiemy samo stworzenie strony internetowej to zaledwie kropla w morzu potrzeb jakie musimy spełnić, aby zaistnieć w Internecie. Co więc zrobić kiedy mamy już gotową stronę internetową ale nie generuje ona klientów lub nawet nie odwiedzają jej internauci? Rozwiązaniem jest - powierzenie naszej witryny w ręce profesjonalnej firmy zajmującej się SEO czyli tzw. pozycjonowaniem. Co to jest i na czym polega taki proces?

Zanim wyjaśnię jak przebiega proces pozycjonowania, kilka słów o tym po co nam w to inwestować. Wszyscy, którzy to czytają muszą sobie uświadomić fakt, że w Internecie, jest niezliczona ilość stron i codziennie przybywają nowe. Liczby są tutaj tak duże, że nie sposób określić ich dokładnie. Należy pamiętać, że nasza strona zaraz po ‚otwarciu’ (czyli uruchomieniu na serwerze) jest na samym końcu kolejki i samym wyglądem nie przebije się choćby i jedną pozycję wyżej. Jak to zmienić? Na ruch na naszej witrynie ma wpływ wiele czynników, specjaliści od pozycjonowania zajmują się właśnie dopracowywaniem tych metod, zasad i strefy czysto technicznej tak, aby nasza strona prezentowała wyższy poziom niż konkurencja. Jak?

Pierwszą rzeczą na jaką zwracają uwagę ludzie zajmujący się SEO jest konstrukcja strony. Chodzi tutaj tylko o warstwę kodu - jego przejrzystość, czytelność i ogólne zasady konstruowania stron. Jeżeli chcemy, aby nasza strona przyciągała internautów podstawą jest aby  była ona napisana z zachowaniem wszelki zasad estetyki, użyteczności i bezpieczeństwa. Nie mam tutaj tylko na myśli tego, aby kod by zrozumiały dla każdego kto go otworzy. Chodzi również o samą zawartość. Rzeczy takie jak np. meta-tagi nie są widoczne dla przeciętnego internauty jednak są one konieczne, aby nasza strona mogła być prawidłowo indeksowana przez tzw. roboty Google. Jest to podstawa i jeżeli nasza strona nie posiada meta-tagów - cały wysiłek jaki włożymy może nie przynieść skutku. Meta-tagi to tylko przykład jednak w warstwie kodu jest mnóstwo tzw. ‚dobrych praktyk’ które sprawią, że nasza strona będzie lepiej postrzegana przez roboty indeksujące.

Gdy już warstwę kodu mamy za sobą możemy przejść do kolejnego kroku czyli dodawania linków. Gdy już nasza jest dobrze skonstruowana czas pokazać ją innym :). Zacznijmy od linkowania - w Internecie jest niezliczona ilość katalogów SEO - czyli zbiorów stron, odpowiednio podzielonych tematycznie lub terytorialnie. Specjalista od SEO dodaje link do naszej strony, wraz z opisem, słowami kluczowymi, danymi kontaktowymi itp. (w różnych katalogach wymagane dane mogą różnić się od siebie). Im większa liczba dobrych katalogów, do których zapisana jest nasza strona tym lepiej ponieważ zwiększa to szanse na przyciągnięcie internautów. Jest to mozolna i długa praca, która na początku nie daje widocznych efektów jednak z czasem sami zauważymy, że coraz więcej ludzi przychodzi do nas ze słowami „znalazłem/łam Was w Googlach”.

Z powyższym linkowaniem wiążą się tzw. precle - działa to na podobnej zasadzie z tą różnicą, że zamiast linków to dodajemy artykuł, w którym opisujemy jakiś temat związany z naszą branżą. Działą to na zasadzie bloga, do którego każdy kto się zarejestruje może dodać swoją notkę. W notce tej opisujemy np. działanie jednaj z maszyn w naszej firmie, proces tworzenia jakiegoś produktu czy po prostu dobre rady dla ludzi z „naszej branży”. Do takiej notki (nie muszę chyba wspominać, że powinna być ona stylistycznie i merytorycznie poprawna) dodajemy od jednego do trzech linków (liczba zależy od wymagań osoby prowadzącej ‚blog’) i gotowe.

Podczas gdy linki są systematycznie dodawane (tak jak wspomniałem jest to długi proces :)) kolejnym punktem którym trzeba się zająć jest optymalizacja strony tak aby działała ona na urządzeniach mobilnych. W dzisiejszych czasach ludzie coraz częściej wchodzą na strony internetowe korzystając z urządzeń mobilnych więc widząc witrynę która nie jest przystosowana do wyświetlania np. na telefonie internauta może zrezygnować całkowicie z ponownych odwiedzin. Dlatego jeżeli chcemy trafiać do dużej liczby ludzi, wszędzie, a nie tylko do tych spędzających czas w domu przed ekranem komputera responsywność to podstawa.

Na koniec powiem o korzystaniu z mediów społecznościowych w celu popularyzacji naszej strony. Jest to praktyka coraz częściej stosowana i niezwykle skuteczna dlatego specjaliści przywiązują coraz większą uwagę do tego aspektu. Jak działa cały proces? Odpowiedź jest prosta - tworzymy fanpage dla swojej strony. Umieszczamy w nim zdjęcia np. z naszego biura lub procesu produkcji jakiegoś produktu, co jakiś czas piszemy posta, niekoniecznie w formalnym języku - doświadczenia pokazują, że im bardziej przyjaźnie podejdziemy do czytelników naszego fanpage’a tym większe szanse na dotarcie do większej grupy ludzi.

Tak więc powyższy tekst z grubsza ilustruje jak działa proces popularyzacji naszej strony. Jak widzimy proces ten jest niezwykle czasochłonny więc efekty nie zawsze są odczuwalne w przeciągu kilku dni. Jednak uważam, że warto jest poświęcić na ten proces jakąś część kosztów ponieważ dobrze pozycjonowana strona może nie tylko sama zarabiać na siebie ale może również być źródłem nowych klientów. 

sty 31 2017 Kolory w marketingu i reklamie
Komentarze: 0

 Kolory odgrywają ogromną rolę w naszym życiu. Chyba niewielu z nas jest w stanie wyobrazić sobie świat pozbawiony barw. Towarzyszą nam one bowiem praktycznie od urodzenia. Jak wynika z badań, wzrok dwumiesięcznego noworodka jest już na tyle rozwinięty, że widzi on kolory tak samo jak osoba dorosła.

   Już starożytni doceniali magię barw, siłę ich  oddziaływania i przypisywali im różnorakie znaczenia. Wiara w ich moc była na tyle silna, że noszono ubrania w określonym kolorze w celu leczenia różnego rodzaju schorzeń. Obecnie specjaliści do spraw reklamy i marketingu internetowego także starają się wykorzystywać w materiałach reklamowych symbolikę barw oraz skojarzenia z nimi związane. Są oni świadomi tego, że odpowiednia kolorystyka zastosowana w materiałach reklamowych może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży danego produktu.

Symbolika barw

   Wyróżnia się dwie podstawowe funkcje koloru: informacyjną oraz symboliczną. Pierwsza z nich z powodzeniem jest wykorzystywana w szpitalach, muzeach, bibliotekach, gdzie odcień ścian niesie za sobą określone skojarzenia. Kolory mogą zawierać w sobie różne treści takie jak: wiek, płeć, uczucia. Dla zobrazowania tego zjawiska warto przytoczyć kilka przykładów. Jednym z nich jest sytuacja kiedy kobieta dostaje różę od mężczyzny. Jeśli została ona obdarowana kwiatem w kolorze czerwonym można domniemywać, że ów mężczyzna jest być może w niej zakochany, pała do niej gorącym uczuciem. Z kolei białe kwiaty oznaczają niewinne, czyste uczucie. Innym przykładem zastosowania kodu kulturowego jest wykorzystanie barwy różowej i niebieskiej w ubrankach dla dzieci. Z pewnością każdy z nas widząc matkę z małym dzieckiem ubranym na różowo, stwierdzi że jest to prawdopodobnie dziewczynka. Warto zwrócić uwagę na to, że jeszcze w pierwszej połowie XX wieku, kiedy zaczęto projektować i tworzyć osobne linie ubrań dla dziewczynek i chłopców, to niebieski był kolorem przypisanym małym damom. Powszechnie uważano, iż jest on o wiele bardziej delikatny niż różowy, a przez to idealnie nadaje się dla dziewczynek. Wielu osobom przywodził on na myśl skojarzenia z Matką Boską. Różowy był postrzegany natomiast jako jeden z odcieni czerwieni, jej łagodniejsza wersja, stąd chętnie stosowano go przy produkcji ubranek dla przyszłych mężczyzn. Ten podział kolorystyczny zmienił się dopiero w latach czterdziestych XX wieku. Działania wielu z ówczesnych guru świata mody wpłynęły na to, że różowy stał się symbolem kobiecości i delikatności[1].

  

Występowanie poszczególnych barw w reklamie

Najczęściej stosowane w reklamie są barwy neutralne: biel, czerń i szarość. Składają się one aż na 70% barw występujących w  materiałach reklamowych. Cechuje je uniwersalność, siła ich oddziaływania rośnie dopiero w zestawieniu z innymi kolorami. Rzadko pojawiają się natomiast barwy ciemne ciepłe (brąz, fuksja, złoty). Źródeł tego zjawiska można doszukiwać się w ich znaczeniu- powiązania z tradycją i luksusem.

W przypadku banków przeważają barwy neutralne, przy czym w największym natężeniu występuje barwa biała. Reklama banku ma zazwyczaj charakter informacyjny, zastosowanie bieli wpływa więc pozytywnie na jej czytelność i przejrzystość. Do kolorów najczęściej stosowanych w tego typu reklamach zalicza się również: ciemne i zimne zielenie oraz niebieskości. Wszystkie one mają wzbudzić poczucie zaufania i stabilności u klienta. Ostatnio obserwuje się jednak odejście od omawianego kanonu barw w reklamach produktów finansowych. Co raz częściej w reklamach różnych banków pojawia się brąz i kolor pomarańczowy. Jako kolory kojarzące się ze spokojem i wiarygodnością doskonale nadają się do reklamowania usług finansowych, dzięki którym możemy zapewnić sobie i swojej rodzinie bezpieczeństwo.

W  reklamach z branży mody najczęściej występują barwy neutralne: biel, czerń i szarość. Oczywiście należy pamiętać o tym, iż ten sektor charakteryzuje się dużą zmiennością. Trudno jest więc przewidzieć, które spośród nich będą wykorzystywane w materiałach reklamowych należących do tej kategorii w nadchodzącym roku.

A co Wy sądzicie na temat barw i ich roli w świecie reklamy? Piszcie proszę, jesteśmy ciekawi Waszych opinii.



[1] Zob. J. Tatarska, Rola koloru w reklamie prasowej,[w:] Reklama wizualna, pod red. A. Wiśniewska,               A. Frontczak, Warszawa 2013, s. 24-61.

gru 21 2016 Kilka słów o marketingu mobilnym
Komentarze: 0

 Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. Z tej okazji każdy z nas chce sprawić swoim bliskim jakąś miłą niespodziankę, obserwujemy więc znaczny wzrost sprzedaży. W okresie przedświątecznej gorączki zakupów przedsiębiorcom z każdej branży zależy na sprzedaniu jak największej ilości produktów, oferowanych usług. Mają oni świadomość, że właśnie teraz ludzie są bardziej skłonni do podejmowania decyzji zakupowych. Co więc zrobić, aby klient wybrał właśnie nasze produkty ? W jaki sposób przyciągnąć jego uwagę skoro wokół znajdują się tysiące innych reklam w formie plakatów, bannerów ? Jak się okazuje, dobrym rozwiązaniem w tym przypadku może być komunikacja mobilna, przy użyciu której Twoja oferta świąteczna trafi wprost na telefon klienta.

Warto zaznaczyć, że sms spośród wszystkich narzędzi marketingowych dostępnych na rynku daje największą szansę dotarcia do odbiorcy. Decydując się na wysyłanie wiadomości sms do klientów należy pamiętać o tym, że nie można ograniczać się jedynie do tej formy kontaktu z klientem. Jak radzą marketerzy, aby odnieść sprzedażowy sukces trzeba działać w sposób zintegrowany i ciągły. To znaczy, że nie wystarczy wysłać do wybranej grupy docelowej wiadomości sms z linkiem, oprócz tego powinno się promować swoje produkty także w inny sposób, przy użyciu pozostałych kanałów. To, że korzystanie z smsów się opłaca potwierdzają także badania ( Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2015 roku). Wynika z nich, że Polacy znacznie bardziej lubią tę formę komunikacji od innych mieszkańców Europy. Przeciętny obywatel naszego kraju wysyła aż 83 wiadomości sms w ciągu miesiąca, podczas gdy inni robią to średnio 68 razy w ciągu miesiąca. Z kolei inne raporty dostarczają nam informacjo o tym, że zdaniem Polaków sms jest najlepszą formą przesyłania i otrzymywania informacji handlowych na urządzenia mobilne. Wysyłając smsy ze świąteczną ofertą warto skorzystać z własnej bazy klientów. Bardzo miłym gestem ze strony Waszej firmy będzie też złożenie życzeń bożonarodzeniowych. 

gru 20 2016 Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych...
Komentarze: 0

 W dzisiejszym czasach, kiedy obserwujemy coraz większy rozwój technologii oraz Internetu większość przedsiębiorców, aby wypromować swoją firmę zazwyczaj korzysta z możliwości jakie oferuje marketing internetowy. Obecnie prawie każda firma ma swoją stronę www, konto firmowe na serwisach internetowych. Oprócz tego wiele początkujących firm i nie tylko zatrudnia specjalistów od pozycjonowania. W obliczu dostępności tak wielu narzędzi marketingowych zapominamy o najprostszych rozwiązaniach, które także mogą przysporzyć nam rzeszę klientów. Tradycyjną formą promocji, która może zapewnić nam wiele stałych klientów są na przykład gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe pomagają zbudować nowe relacje z otoczeniem ale też mają duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Stanowią one przykład chyba jednej z najstarszej form reklamy i co ciekawe wciąż są bardzo skuteczne. Zaletą materiałów promocyjnych w formie gadżetów jest po pierwsze to, że możemy wręczyć je osobiście klientowi lub partnerowi biznesowemu. Warto zwrócić uwagę na to, że mają zindywidualizowany charakter w przeciwieństwie do plakatów, bilbordów, które kojarzą nam się z reklamą masową. To znaczy, że np. nasz stały klient przyjmując kubek z logo naszej firmy będzie się czuł jakby został on zaprojektowany chociaż w jakiejś małej części z myślą o nim. Klient poczuje się ważny i doceniony. Dodatkowo będzie miał przypuszczalnie okazję obcować z kubkiem na co dzień, pijąc w nim herbatę/kawę. Spowoduje to utrwalenie naszej marki w jego głowie. Jak wskazują wyniki badań, przeprowadzone przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety jako nośniki reklamy mające pomagać w kształtowaniu wizerunku firmy. Zdaniem właścicieli przedsiębiorstw upominki reklamowe to bardzo atrakcyjna forma reklamy. Ich zaletą są niskie koszty i skuteczność. Kolejną korzyścią płynącą z wykorzystywania gadżetów reklamowych w przedsięwzięciach marketingowych jest zniwelowanie dystansu między klientem, a firmą. Wręczając osobiście drobny upominek konkretnej osobie mamy bowiem możliwość rozpoczęcia rozmowy z nią. Po wymianie kilku zdań można zaproponować też przesłanie oferty promocyjnej firmy lub umówić się na kolejne spotkanie. Po drugie jeśli obdarujemy klienta gadżetem naszej firmy np. długopisem zawierającym logo, stanie się on żywą reklamą naszej firmy. Będzie on bowiem na co dzień posługiwał się długopisem z naszym firmowym logo, który z pewnością przyciągnie uwagę innych osób. W ten sposób krąg osób świadomych istnienia naszej firmy będzie powiększał się. A co najważniejsze dając komuś drobny upominek firmowy dostarczymy tej osobie dużo radości i wywołamy u niej  uśmiech na twarzy. Bo kto z nas nie lubi dostawać prezentów?