Najnowsze wpisy, strona 2


lut 28 2017 Strony edukacyjne – jak powinny być ?
Komentarze: 1

 Cześć,

Pisałam już wiele na temat tworzenia stron www oraz zasad jakimi należy kierować się podejmując się takiego przedsięwzięcia. Dzisiaj chciałabym natomiast zwrócić waszą uwagę na strony, które są poświęcone tematyce edukacji lub w jakiś sposób z nią związane. Z dzisiejszego artykułu dowiecie się między innymi jak na co zwracać uwagę projektując strony www. Jakich błędów należy unikać. Będziecie mieli także okazję zapoznać się ze stronami edukacyjnymi, które zostały bardzo dobrze wykonane. Wśród nich znajdą się między innymi strony polskich politechnik, akademii i uniwersytetów. Zapraszam do lektury. W dzisiejszych czasach kiedy mam niż demograficzny, a wykształcenie wyższe nie jest już tak cenione przez pracodawców, którzy zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie i umiejętności wygląd strony internetowej uczelni jest bardzo ważny. Zazwyczaj taka witryna musi zawierać mnóstwo informacji skierowanych zarówno do pracowników uczelni, studentów, przyszłych kandydatów na studia, jak i tych którzy naukę zakończyli już jakiś czas temu. Informacje te muszą być podane w prosty i czytelny sposób. Jaka powinna być więc dobra strona edukacyjna? Przykładem doskonale wykonanej strony edukacyjnej jest np. strona Boston University, która jest bardzo przejrzysta, funkcjonalna, a do tego atrakcyjna. Warto zwrócić także uwagę na stronę Emily Carr University of Art & Design, która zachwyca minimalistycznym wyglądem i estetyką. Witryna ta jest bardzo nowoczesna, zawiera ciekawe akcenty kolorystyczne. A do tego jest bardzo prosta w obsłudze. Trzecią dobrze „wyszkoloną” witryną edukacyjną jest strona Lenoir-Rhyne University. Jej główną cechą podobnie jak poprzedniej jest minimalizm. Przełamanie tego minimalizmu stanowi pokaz slajdów u góry strony. To strona bardzo przyjemna i funkcjonalna. Niestety jakość stron edukacyjnych w Polsce jest dość słaba. Nasze strony wyglądają tak jakby zostały stworzone jakieś 20 lat temu i nie były uaktualniane. Można odnaleźć wśród nich jednak też kilka dobrych stron www. Warto zatrzymać się dłużej np. nad stroną internetową Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Strona tej uczelni posiada bardzo nowoczesny designe. Jest funkcjonalna i przystępna dla użytkowników. Została wykonana w ciemnych, stonowanych barwach, które zostały przełamane żywymi akcentami. Dzięki temu zabiegowi udało się uzyskać bardzo ciekawy, oryginalny efekt. Na wyróżnienie zasługuje też strona Politechniki Wrocławskiej, która jest bardzo funkcjonalna i prosta w obsłudze, a do tego nowoczesna i estetyczna. A to wszystko dzięki zastosowaniu ciekawego zabiegu. Mianowicie Politechnika Wrocławska zdecydowała się na ujednolicenie stron poszczególnych wydziałów, wyróżniając je między sobą jedynie poprzez zastosowanie nieco odmiennej kolorystyki. Z tymże układ graficzny strony, jej budowa pozostały takie same. Zapraszam do komentarzy:)

lut 27 2017 Historia druku
Komentarze: 0

 Historia druku to nic innego jak po prostu historia ludzkiej komunikacji. Wynaleźliśmy druk, ponieważ pragnęliśmy tak bardzo zatrzymać słowo mówione, które bez technologii druku nie przetrwałoby i odeszłoby w zapomnienie. W dzisiejszych czasach chyba nikt z nas nie wyobraża sobie już świata bez słowa drukowanego. Jak się okazuje druk jednak nie jest aż tak starym wynalazkiem jak mogłoby się wydawać. Poznajmy historie druku J. Czym jest druk? Druk to wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże przy użyciu farby drukowej. Pod nazwą druku kryją się zarówno tradycyjne techniki powielania tekstu oraz grafiki za pomocą maszyn drukarskich, jak i również te wykonywane przy użyciu nowoczesnych maszyn typu drukarki, plotery. Obecnie pod nazwą druk rozumie się także wszelkiego rodzaju wydruki: plakaty, ulotki. Co raz bardziej popularny staje się teraz druk wielkoformatowy stosowany do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Zanim wynaleziono jednak technikę druku książki były przepisywane ręcznie, z tego też powodu ich cena była wysoka. Książki nie były więc dostępne dla zwykłych ludzi. Najnowsze odkrycia wskazują na to, że kolebką druku jest Babilon. Tamtejsze drukowanie polegało na wypalaniu na glinianych tabliczkach obrazków i wzorów oznaczających pojedyncze słowa lub zdania. Przełomowe dla druku było także wynalezienie papirusu w Starożytnym Egipcie. W 105 roku n.e. wynaleziono w Państwie Środka papier czerpany, który dał zaczątek współczesnemu papierowi. Historia prawdziwego druku jest jednak bardzo młoda. Za jej właściwy początek uważa się wynalezienie maszyny Gutenberga (1450). Na przełomie XVIII i XIX wieku rękodzielniczą produkcję książek zamieniono na maszynową. Rok 1814 to rok kiedy po raz pierwszy zastosowano maszynę drukarską, która była napędzana przez parę. Ponad 30 lat później pojawiła się maszyna rotacyjna. W 1904 roku powstała pierwsza na świecie maszyna offsetowa. Obecnie w procesie drukowania ogromną rolę odgrywają komputery. Teksty przygotowywane są na ich ekranach i przenoszone do druków za pomocą płyt lub innych urządzeń służących do przechowywania danych. Wartość druku jest ogromna. To za jego pomocą zapisano najstarsze dzieje historyczne. Obecnie istnieją wyspecjalizowane studia reklamy, studia graficzne, agencje reklamowe zajmujące się różnego rodzaju wydrukami. 

lut 27 2017 Tanie logotypy – triki nieuczciwych firm...
Komentarze: 0

 W procesie budowania marki nie istnieje żadna droga na skróty. Jeśli dopiero zamierzasz rozpocząć swoją działalność, chcesz zaistnieć na rynku i pozyskać nowych klientów bardzo istotna jest promocja Twojego przedsiębiorstwa. Niezwykle ważne jest logo jakie będzie posiadała Twoja firma. Stanowi ono przecież tak jakby wizytówkę Twojej firmy. To właśnie poprzez logo Twoja firma będzie rozpoznawalna i kojarzona. Tak samo jak w przypadku tworzenia firmowej strony internetowej warto zadbać o to, aby logo zostało wykonane przez profesjonalistów. Osoby zajmujące się projektowaniem stron www latami zdobywają wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie podobnie jak projektanci logotypów. A wszystko po to, aby stać się mistrzami w tym czym się zajmują. Tworzeniem logotypów dla dużych marek zajmuje się zazwyczaj cały zespół pracowników. Praca nad takim projektem trwa zazwyczaj kilka tygodni. W niektórych przypadkach może ona zająć nawet kilka lat. Żaden z projektantów logotypów nie zadowoli się oczywiście tzw.” dniówką” za swoją pracę. Istnieje jednak wiele amatorów, którzy za zaledwie kilkaset złotych sprzedają tanie logo dla niedoświadczonych firm. W jak sposób chronić się przed takimi osobami. Tego właśnie będziecie mogli dowiedzieć się z dzisiejszego artykułu. Dowiecie się również jakich błędów i pomyłek należy unikać przy projektowaniu logotypów. Zapraszam do czytaniaJ. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego, że dobre logo musi kosztować. Nikt nie wykonana nam dobrego, oryginalnego znaku dla naszej firmy za tzw. „dniówkę”. Wiele firm korzystając z prac niedoświadczonych, początkujących projektantów doprowadziło w ten sposób swoje przedsiębiorstwa do bankructwa. Cała sztuka polega więc na tym, aby dostać świetne logo za rozsądne pieniądze. Schemat działania nieuczciwych projektantów jest bardzo podobny. Zamieszczają oni w Internecie mnóstwo reklam, w których oferują stworzenie logo w bardzo niskiej cenie. Tego rodzaju oszuści zazwyczaj szukają gotowego projektu logo stworzonego za wielkie pieniądze. Lub kupują od innych tzw. gotowca wielokrotnej sprzedaży. Następnie wstawiają jedynie nazwę Twojej firmy dopasowując ewentualnie kolory kojarzące się z profilem Twojej działalności. Oczywiście zapewniają oni swoich klientów o oryginalności wykonanego projektu i jego wysokiej jakości. W efekcie firmy, które dzielą swoje logo z innymi działającymi już na rynku zostają bardzo szybko zidentyfikowane. W ten sposób firma i jej pracownicy zostają skompromitowani. Co gorsze właścicielowi przedsiębiorstwa grozi też w takim przypadku proces sądowy. Pieniądze wydane na projekt kiepskiego logotypu przepadają bezpowrotnie, a proces promocji nowego loga trzeba rozpocząć od zera. Wielu z początkujących projektantów korzysta w swoich pracach też z gotowych szablonów i obrazków. Decydując się na współpracę z takimi osobami musimy zdawać sobie sprawę, że w naszym logo może znaleźć się element, który posiadają też już inne marki. Nie będziemy więc w takiej sytuacji zbyt oryginalni wśród konkurencji. Pełne błędów i niedociągnięć są również logotypy tworzone w mało profesjonalnych programach np. Photoshop, Gimp, a nawet Microsoft Word;) Znak graficzny stworzony przy użyciu takiego programu nie daje się powiększać bez utraty jakości. Aby znak firmowy mógł poprawnie funkcjonować konieczne jest, aby został on wykonany w programie pozwalającym na edycję krzywych w zaawansowany sposób. Złym pomysłem w przypadku projektowania logo jest także korzystanie z pomocy znajomych, którzy z tym tematem nie mają zbyt wiele wspólnego. Pamiętaj, że tego typu eksperymenty graficzne powodują, że zaufanie do jakości Twoich usług znacznie spada. Pierwsze nieudane wrażenie jest potem bardzo ciężko zatrzeć, nie pomogą potem ogromne pieniądze wydane na stworzenie świetnej oferty handlowej. Nie pozwól więc na to, aby Twoja firma była odbierana jako niedojrzała i amatorska. Bardzo ważne też jest to, aby znak, motyw użyty w naszym logo nie był zbyt popularny, a tym samym oklepany. Tak stało się np. w przypadku jednego z największych gigantów telefonii komórkowej – Heyah. O ile w Polsce udało im się odnieść ogromny sukces, o tyle w przypadku rynków zagranicznych było już całkiem inaczej. „Czerwona łapa” okazała się zbyt mało oryginalna za granicami naszego kraju i po prostu zniknęła w tłumie innych czerwonych łap. W jaki sposób więc sprawdzić rzetelność i jakość oferowanych usług, a następnie wybrać dobrą firmę od projektowania logo? Dobrym pomysłem jest skorzystanie z rad specjalistów, którzy pracują w agencji reklamowej lub studiu graficznym. Pozwolą Ci oni uniknąć fatalnych błędów i kosztownych wpadek.

lut 21 2017 Druk wielkoformatowy
Komentarze: 0

 Hej.

Ostatnio zainteresowałam się drukami wielkoformatowymi. Mogłoby się wydawać, że nazwa nie kryje zbyt wielu tajemnic jednak gdy już zdecydujemy się wybrać taką formę reklamy powinniśmy się zaznajomić z kilkoma ważnymi zasadami dotyczącymi tej kwestii. Oczywiście w dobie dzisiejszej technologii mamy do wyboru szerokie spektrum możliwości jednak warto wiedzieć jakie czynniki mają wpływ na stworzenie dobrego wydruku. Do nas należy decyzja odnośnie materiału, rozmiaru i treści wydruku więc dobrze jest mieć jakiekolwiek rozeznanie w temacie.

Pierwszym i chyba najważniejszym aspektem w planowaniu druku wielkoformatowego jest wybranie materiału, na którym chcielibyśmy coś stworzyć. W zależności od tego gdzie chcemy umieścić nasze dzieło musimy liczyć się z czynnikami na jakie będzie wystawiony nasz wydruk. Powiedzmy, że chcemy stworzyć baner, który powiesimy gdzieś w widocznym miejscu np. przy drodze. Oczywistym staje się, że nie możemy użyć zwykłego papieru  ani nic podobnego. Nasz materiał musi być wytrzymały i odporny na wilgoć tak aby mógł stawić czoło warunkom atmosferycznym. Wybranie złego materiału lub materiału kiepskiej jakości może skończyć się tym, że po pierwszym deszczu z naszego baneru zostanie podarta płachta materiału z mieszaniną kolorowych plam. Nie inaczej jest z dużymi bilboardami, na których umieszcza się materiał nie tylko odporny na wilgoć ale również na promienie słoneczne co chroni kolory przed szybkim wyblaknięciem. Podobnie ma się sprawa z naklejkami np. na witryny sklepowe - trzeba wybrać specjalny 'naklejkowy' rodzaj papieru. W wątpliwości najlepiej jest zasięgnąć rady w studiu graficznym.

Po wybraniu materiału musimy podjąć decyzje odnośnie rozmiarów naszego wydruku. Możliwości mamy praktycznie nieograniczone gdyż z pomocą dzisiejszej technologii możemy wybrać sobie wymiary konkretnie dostosowane do naszych potrzeb. Oczywiście możemy skorzystać z ustalonych z góry wymiarów (np. billboard 3m x 6m) ale stosowanie się do nich nie jest koniecznością.

Ostatnim aspektem (który i tak zazwyczaj jest planowany na samym początku :) ) jest ustalenie treści naszego wydruku. Z reguły na banerze umieszczamy logo naszej firmy oraz informacje którą chcemy przekazać, wszystko podane w ładnej oprawie graficznej. Osoba, która na co dzień nie zajmuje się projektowaniem graficznym ma raczej małe szanse na stworzenie dobrego projektu, który będzie gotowy do wydruku. Najlepiej zdać się na umiejętności projektantów doświadczonych na tym polu. Materiały graficzne który chcemy umieścić na dużym billboardzie nie muszą być najwyższej jakości gdyż wszyscy będą na nie patrzeć z daleka. Materiały które będą widoczne z bliskiej odległości np. na wspomnianej naklejce w sklepie muszą być wysokiej próby.

Mam nadzieję, że powyższy tekst choć trochę przybliżył Wam kwestie związane z drukiem wielkoformatowym. To oczywiście są ogólne wskazówki i zasady, a bardziej szczegółowe kwestie można rozważać jeszcze głębiej jednak na dzisiaj ograniczę się tylko do tych kilku zdań. A Wy? Mieliście kiedyś konieczność wydrukowania czegoś w formacie większym niż A2?

Pozdrawiam i do usłyszenia.

lut 21 2017 Kolory a strony WWW
Komentarze: 0

 Witam.

Dzisiaj chciałabym napisać o czymś ciekawym i pożytecznym. Do głowy przyszedł mi pomysł, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat kolorów. Nie chodzi jednak o to jakie kolory lubię i dlaczego - postaram się w prostych słowach wytłumaczyć jaki wpływ na stronę internetową i reklamę w Internecie mają użyte w nich barwy. Ale zacznijmy od początku.

Kolory towarzyszą nam na każdym kroku. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ na nasze życie posiadają barwy. Być może niektórym będzie ciężko w to uwierzyć ale kolor to często decydujący faktor podczas kupowania czegoś lub nawet podejmowania jakiejś decyzji.

Zasadniczo kolory dzielimy na dwa rodzaje: ciepły (czerwony, żółty itp.) oraz bierne (niebieski, zielony itd.). Każda grupa kolorów a w efekcie każdy kolor z osobna wywołuje reakcje w organizmie człowieka, który na nie patrzy. Czy istnieje zatem zestaw kolorów które wywołują same pozytywne reakcje? Oczywiście nie. Jednym z powodów jest fakt, że z wiekiem postrzeganie i odbieranie barw ulega diametralnym zmianom. Tutaj dochodzimy do ważnego aspektu: aby kolor miał pomóc naszej stronie www lub reklamie musimy ustalić tzw. grupę docelową. Ludzie młodzi chętniej wybierają produkty i otoczenie, które są raczej pokryte ciepłymi, jasnymi barwami. Dlatego chcąc przyciągnąć młodych ludzi powinniśmy stawiać na czerwony, pomarańczowy, żółty itp.. Natomiast jeżeli celujemy w starszych odbiorców należałoby się zdecydować w stonowane kolory przyjemne dla oka: zielony, niebieski. Pamiętajmy, aby nie przekroczyć granicy dobrego smaku - zbyt czerwona, krzykliwa strona będzie bardziej odstraszać niż przyciągać, wszystkich, bez względu na wiek. Z drugiej strony, zbyt ciemna witryna internetowa nie będzie czytelna i również nie przyciągnie wielu internautów.

Wiek nie jest jedynym aspektem, który musimy brać pod uwagę 'kolorując' nasze banery lub stronę WWW. Drugim równie ważnym warunkiem jest płeć. Badania naukowe potwierdzają fakt, że to kobiety mają zdolność widzenia większej liczby barw. Mężczyźni na tym polu zostają troszkę w tyle gdyż potrafią rozróżnić te bardziej podstawowe kolory. Tak więc gdy panie usłyszą, że coś ma kolor turkusowy to mogą go sobie wyobrazić, panowie natomiast najpierw wyobrażają sobie niebieski a potem przyciemniają bądź go rozjaśniają aby uzyskać wizje turkusowego. Jaki ma to wpływ na kolory na stronie internetowej wydaje się być oczywistym. Pamiętajmy jednak aby unikać stereotypów i nie tworzyć strony WWW dla kobiet, która będzie cała w różu.

Kolejną sprawą jest to jakie reakcje fizyczne zachodzą u człowieka gdy patrzy na dany kolor. Czerwony sprawia, że szybciej podejmujemy decyzje, może stanowić o zagrożeniu (znak STOP) jak również kusić (kobieta w czerwonej sukience). Warto tego koloru używać z rozwagą do elementów które chcemy podkreślić najbardziej. Zielony kolor pomoże nam się wyciszyć i uspokoić jednak jego nadmiar może sprawi, ze nie będzie nam się chciało czytać zawartości strony. Zbyt jaskrawy kolor zielony może również męczyć oczy co jest ważne w przypadku gdy projektujemy stronę WWW. Na osobną wzmiankę zasługuje kolor czarny symbolizujący profesjonalizm, dojrzałość ale i głębie i tajemnicę. Większych firm ma logo w kolorze lub z domieszką czarnego, jest to barwa którą dobrze jest dodać do strony jednak nie warto jej nią przepełniać.

Komponując paletę barw do naszej reklamy, reklamy w internecie lub strony zastanówmy się czy jest to strona, która ma za zadanie 'świecić' profesjonalizmem czy też ma być troszeczkę luźniejsza do 'miłego poczytania'. W pierwszym przypadku przeważać będą chłodniejsze barwy natomiast w drugim można sobie pozwolić na większą swobodę. Oczywiście cały czas trzeba mieć na uwadze to, aby nie przesadzić w żadną ze stron.

Mam nadzieję, że powyższy wpis dał Wam nowe spojrzenie na kolory w Internecie. Zajrzyjcie na swoje ulubione strony i zastanówcie się chwile w jakich są one barwach i dlaczego akurat w tych. Do zobaczenia!