mar 02 2017

Pozycjonowanie marki. Poznaj podstawy skutecznego...


Komentarze: 0

 Czy zastanawialiście się kiedyś co łączy wszystkie najbardziej dochodowe marki na świecie? Czemu akurat te marki osiągnęły sukces podczas gdy o innych już dawno nikt nie słyszał ? Otóż to bardzo proste. Wszystkie one osiągnęły wysoką pozycję na rynku dzięki perfekcyjnemu pozycjonowaniu. Dzięki dzisiejszemu artykułowi poznasz kilka zasad, które pozwolą Ci wypromować Twoją markę na rynku i uczynić Twoje produkty jednymi z najchętniej kupowanych. Pozycjonowanie jest jakby swoistym rdzeniem reklamy. Bez niego wylansowanie produktu na rynku nie jest możliwe. Polega ono przede wszystkim od postawienia odpowiedzi na pytanie: „Jakie właściwości produkt ma i dla kogo jest przeznaczony?” Specjalista, który był odpowiedzialny za wypromowanie na rynku mydła marki Dove  przyznał, że gdy je otrzymał mógł zrobić z nim to co uważał wtedy za słuszne. Uczynił on mydło Dove produktem przeznaczonym przede wszystkim dla kobiet o suchej skórze. Równie dobrze, jak sam przyznał mógł to być produkt, którego odbiorcami byliby mężczyźni o brudnych dłoniach. Ten przykład w doskonały sposób obrazuje więc to, że wszystko zależy od odpowiedniej strategii marketingowej, siły pozycjonowania, jego kierunku. Produkt można pozycjonować za pomocą ceny. Są trzy rodzaje ceny: najniższa, najwyższa i cena zwykła. Wielu firmom udało się wypromować swoje produkty na rynku właśnie za pomocą ceny. Firma Haagen- Dazs wypuściła na rynek najdroższe lody i rzeczywiście w bardzo szybkim czasie zaczęła być postrzegana jako najlepszy i najbardziej ekskluzywny producent lodów. Zdarza się też i tak, że jakiś produkt po raz pierwszy wchodzi na rynek. Nie da się on dopasować nawet do żadnej z kategorii produktów już dostępnych na rynku. Trzeba więc stworzyć dla niego dopiero miejsce w świadomości konsumentów. Tak było np. w przypadku Red Bulla, który był pierwszym napojem energetycznym na rynku. Nikt nie wiedział jeszcze co dokładnie kryje się pod nazwą napój energetyzujący, a Red Bull ledwie co uchronił się przed bankructwem. Istnieje też możliwość pozycjonowania produktu w stronę odpowiedniej grupy docelowej. W stronę kobiet lub mężczyzn. W ten sposób Marlboro stało się marką dla silnych mężczyzn.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz