maj 04 2017

Motywy baśniowe w reklamach


Komentarze: 0

 W wielu reklamach może zauważyć odwołanie się do motywów kulturowych. Są to motywy baśniowe/bajkowe, malarskie, religijne, mitologiczne i wiele innych. Ja w swoim dzisiejszym wpisie postanowiłam skupić się na reklamach zawierających motywy ze znanych nam bajek i baśni. Pierwszą reklamą, którą chciałabym omówić jest spot operatora telefonów komórkowych Heya. Inspirację do jego powstania stanowiła wszystkim znana bajka o Czerwonym Kapturku. Reklama rozpoczyna się w momencie kiedy dziewczynka z koszykiem w ręku idzie przez las. W tle możemy usłyszeć piosenkę, której słowa opowiadają całą historię. Postać dziewczynki wydaje się być wykonana z plasteliny. Reklama różni się jednak od baśni. Na sam koniec Czerwony Kapturek wpada w sidła kłusowników, z których próbuje się uwolnić. Zdenerwowany Kapturek przeciwstawia się dalszym występom w baśni. Na sam koniec narrator w reklamie przedstawia ofertę sieci telefonów komórkowych i pojawia się logo firmy na czarnym tle.

Kolejną reklamą, w której pojawia się moty baśniowy jest spot marki Simba reklamujący lalkę Roszpunkę. Reklama nawiązuje do bajki Zaplątani Walta Disneya, która z kolei jest interpretacją baśni „Roszpunka”. Lalka swoim wyglądem przypomina bajkową postać. Podobnie jak ona posiada długie włosy, które można odczepiać kiedy się tego zapragnie. W reklamie pojawiają się fragmenty animowanej bajki pt. Zaplątani.

Twórcy spotu marki Regina także zainspirowali się baśnią autorstwa braci Grimm pt. Roszpunka. W spocie została ukazana młoda, zamknięta w wieży dziewczyna, która pragnie przekazać księciu list Nie może jednak tego zrobić, ponieważ jest odcięta od świata. Wieża, w której została zamknięta jest bardzo wysoka. Piękna dziewczyna wpada więc na pomysł, aby umieścić list do wybranka w rolce papieru toaletowego marki Regina. Zamiast swojego długiego warkocza dziewczyna spuszcza więc z wieży papier toaletowy. Rolka przemierza lasy i doliny, aż w końcu trafia do rąk księcia. Książę wyrzuca jednak list do kominka i zachwyca się miękkością i delikatnością papieru Regina. Na koniec spotu zostaje zaprezentowany produkt, marka i slogan reklamowy. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz