mar 02 2017

Chwytliwe hasła i slogany reklamowe –...


Komentarze: 0

 Z dzisiejszego artkułu dowiesz się jak powstają chwytliwe hasła i slogany reklamowe. Poznasz zasady tworzenia ich. Mam nadzieję, że moje wskazówki ułatwią Ci pracę i przyczynią się do promocji i reklamy Twojej firmy na rynku. Stworzenie dobrego hasła reklamowego jest bardzo ważne, ponieważ często zdarza się, że hasła takie towarzyszą firmie przez lata. Slogan reklamowy ma bardzo długą historię. Sloganami reklamowymi posługiwano się już na polu bitwy, aby wywrzeć odpowiednie wrażenie na wrogu. Mimo że od tamtej pory zmieniło się wiele, to główna funkcja sloganu pozostała taka sama. Powinien on wywoływać emocje, zwracać uwagę odbiorcy, a przede wszystkim zapadać w pamięć. Dobry slogan musi być zwięzły, rozpoznawalny i skuteczny. Dobry slogan musi w jakiś sposób nawiązywać do nazwy przedsiębiorstwa. Stanowić jej dopełnienie, odbicie. Dobre hasło reklamowe powinno też mówić o korzyściach jakie odniesie klient jeśli zdecyduje się na zakup danego produktu. Opracowując slogan dla swojej firmy nie zapomnij też o tym, że powinien on być prosty i łatwy do zapamiętania. Poznaj slogany, które przeszły do historii i znalazły swoje miejsce nawet w mowie codziennej i potocznej. Warto tutaj wspomnieć o haśle stworzonym w 1947 roku przez młodego copywritera : Diamenty są wieczne. To przykład, na którym warto się wzorować. W trzech słowach została zawarta nazwa produktu, a także rzecz bardzo istotna z punktu widzenia klienta – korzyść płynąca z jego zakupu. Kolejne hasło, nad którym warto zatrzymać się dłużej to slogan stworzony na potrzeby Nike: Po prostu zrób to. Został on stworzony w 1988 roku przez Dana Wiedena na potrzeby nowej kampanii. Podobno inspiracją do jego wymyślenia stały się słowa wypowiedziane przez więźnia posadzonego na krześle elektrycznym…….. Opracowanie dobrego sloganu to żmudna i ciężka praca. Warto więc w tym celu skorzystać z pomocy agencji reklamowej, studia graficznego lub pracowni reklamy.

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz