Archiwum kwiecień 2017


kwi 10 2017 I znowu reklama...
Komentarze: 0

 W dzisiejszych czasach zewsząd otaczają nas reklamy. Możemy spotkać je  na ulicach miast, na  klatkach schodowych, a nawet za wycieraczkami naszych aut. Nierzadko zdarza się, że przybierają one nachalną postać. Wzrasta ciągle ilość reklam emitowanych w przerwach między programami telewizyjnymi lub w ich trakcie. Materiały o charakterze reklamowym zaczynają nas irytować, a co za tym idzie skutecznie zniechęcać do oglądania telewizji. Bywa jednak i tak, że niektóre z nich wzbudzają naszą ciekawość i sprawiają, że chcemy pozostać na dłużej przed telewizorem. Takie są właśnie reklamy teaserowe, które firmy co raz częściej wykorzystują w swoich strategiach marketingowych. Zanim jednak dokładnie opisze sposób działania tego rodzaju reklamy, zacznę od wyjaśnienia jej definicji. Samo słowo „teaserowa” wywodzi się z języka angielskiego („ to tease”) i oznacza tyle co: droczyć się, drażnić. Stąd też przez wielu reklama ta nazywana jest też drażniącą. To typ przekazu medialnego, w którym nie do końca wiemy „co autor tak naprawdę miał na myśli”. Reklama teaserowa składa się  z dwóch części. Pierwsza z nich ma zaciekawić lub rozdrażnić odbiorcę, na tyle, aby chciał on zapoznać się z jej drugą odsłoną. Ta z kolei zawiera już w sobie właściwy przekaz i wyjaśnienie. Głównym celem tego rodzaju reklamy jest wzbudzenie silnych emocji u odbiorcy, które sprawią że z pewnością zapamięta on dany przekaz. Doskonałym przykładem zastosowania reklamy drażniącej jest kampania reklamowa sieci Carrefour. W ramach akcji promocyjnej stworzono dwa spoty reklamowe, których bohaterem został Napoleon ( Jacek Braciak). Oba odsyłały odbiorców na stronę cozamierzanapoleon.pl, gdzie można było znaleźć zapowiedź rozwiązania tej zagadki.

https://www.youtube.com/watch?v=xwtW6zmjjLE

Po emisji materiałów teaserowych wszyscy zastanawiali się, która z firm może być odpowiedzialna za ich autorstwo. Tajemnice stanowił także sam przedmiot promocji. Ósmego marca wyemitowano dwie nowe reklamy, w których przedstawiono konsumentom pozytywne zmiany jakie wprowadził Napoleon w sieci marketów. Kampania  Carrefoura spotkała się z ogromnym zainteresowaniem odbiorców.